  • 11. Data: 2004-06-04 06:14:48
    Temat: Re: Mandat i osoba bez dochodów
    Od: "proxy" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Turkowski" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:c9o9sf$9qr$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    Jutro zapłacę ten
    > chory mandat, a do samochodu z miesiąc nie wsiądę... ehh.

    Hmm, dlaczego chory?! Gdyby każdy jezdzil pod prad to co by bylo?

    proxy

    P.S. Tez kiedys dostalem mandat za "nieuwage". Sporny przepis pamietam do
    dzis (Policjant mial racje ale byl tez upierdliwy).

  • 12. Data: 2004-06-04 07:00:49
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 03 Jun 2004 23:59:38 +0200, Piotr Turkowski naskrobał(a):

> [...]
    > przez policję. Sparaliżowany po prostu stałem i patrzyłem jak szanowny
    > Pan Policjant wypisuje wyrok śmierci, tj. 5 punktów karnych oraz mandat
    > w wysokości 200zł.1 Dla mnie są to duże pieniądze, a jako tegoroczny
    > maturzysta i kandydat na studia po prostu mnie na to nie stać. Nie
    > zarabiam, a sytuacja materialna w domu jest powiedzmy szczerze średnia.
    > Znajomi od razu mi powiedzieli, że jako osoba niewypłacalna nie muszę
    > tego płacić lub mogę odrobić pracą społeczną. Czy ktoś mógłby mi to
    > bardziej przybliżyć? Bardzo proszę i z góry wielkie dzięki.

    Nie przejmuj sie wezwanie lub komornika zobaczysz za rok albo i pozniej.
    Jak do tego czasu nie bedziesz mial pieniedzy to nie zaplacisz a komornik
    ci zajmie konto bankowe i zwroty z US. Za 200 zł nie idzie sie do wiezienia
    tego mozesz byc pewnien.

    --
    www.grid.org
    l...@a...pl

  • 13. Data: 2004-06-04 08:11:06
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>
    napisał:

    >pieniądze (wraz z odsetkami) aparat sprawiedliwości upomni.
    Podasz podstawę prawną naliczania odsetek od niezapłaconego mandatu ?

    Artur Golański

  • 14. Data: 2004-06-05 11:51:01
    Od: "Alek" <a...@A...onet.pl>

    Użytkownik "proxy" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Hmm, dlaczego chory?! Gdyby każdy jezdzil pod prad to co by bylo?

    Ruch lewostronny jak w Angli ;))))

    pozdrawiam
    Alek

  • 15. Data: 2004-06-05 20:14:18
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki wrote:
    > Jeśli nie zapłacisz, to zgodnie z kodeksem karnym wykonawczym nałożona w
    > postępowaniu mandatowym grzywna zostanie najpierw skierowana do
    > egzekucji administracyjnej, a jeśli egzekucja okaże się nieskuteczna to
    > grzywna ta może zostać zamieniona na pracę społecznie użyteczną (minimum
    > 1 miesiąc) za Twoją zgodą. (art. 45 kkw).
    > Jeżeli grzywna nie zostanie zapłacona ani wykonana w sposób zastępczy
    > zostanie ona wykonana poprzez zastępczą karę pozbawienia wolności (max
    > 10 dni). (art. 46 kkw).

    Zapomniałeś o art.25 kw

    KG

  • 16. Data: 2004-06-05 21:03:53
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 05/06/2004 22:14, kam wrote :

    > Zapomniałeś o art.25 kw

    Słusznie, wycofuję się z tego co poprzednio napisałem. Art. 25 kodeksu
    wykroczeń dopuszcza zamianę kary grzywny na pracę społecznie użyteczną,
    a w konsekwencji i na zastępczą karę pozbawienia wolności wyłącznie
    jeśli grzywna przekracza 500 zł. W przypadku, który opisuje pytający,
    grzywna wynosiła 200 zł, zatem nie grożą mu żadne sankcje poza egzekucją
    grzywny.

    Naturalnie też, jak słusznie zauważył Artur Golański, odsetek od grzywny
    nie nalicza się. Jednak (o ile znowu czegoś nie przeoczyłem), wobec nie
    zapłacenia grzywny dobrowolnie, obwiniony poniesie koszty egzekucji, co
    efektywnie zwiększy wysokość grzywny.

    Za wprowadzenie w błąd pytającego serdecznie przepraszam, a cała sprawa
    niechaj służy jako ilustrację jakości odpowiedzi jakie można uzyskać w
    Usenecie ;-)

    Co prawda sprawdziłem kodeks postępowania w sprawach o wykroczeniach na
    okoliczność przepisów szczególnych, ale nie sprawdziłem samego kodeksu
    wykroczeń.

    Ukryta kopia do pytającego, jako że może już nie śledzić tego wątku.

    Pozdrawiam zawstydzony,

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed

  • 17. Data: 2004-06-05 21:44:31
    Od: Piotr Turkowski <p...@o...pl>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki napisał(a):
> [...]
    >
    > Co prawda sprawdziłem kodeks postępowania w sprawach o wykroczeniach na
    > okoliczność przepisów szczególnych, ale nie sprawdziłem samego kodeksu

    Prawdopodobnie madat i tak zapłacę, ale powiedzcie prosze, czy jeśli
    tego nie zrobię, to wg tego co zostało napisane, zostanie mi to
    zamienione na pracę społeczną, ale przed tym będę miał rozprawę. Mam 19
    lat i jeszcze nigdy nie byłem w sądzie itd. (nemo w tych sprawach). Czy
    to boli? :) Czego mogę się spodziewać no i mieszkam w mieścinie 10.000
    mieszkańców i prawie, że każdy tu każdego zna, nie chcę jakichś sąsiadek
    jak z postu "o antenie", bo ja bym chyba sam interweniował. Dziękuje
    wszystkim raz jeszcze za dotychczasową pomoc i czekam na odpowiedź.

    --
    Pozdrawiam, Piotr Turkowski.

  • 18. Data: 2004-06-05 22:27:01
    Od: k...@o...pl

    A o co miałaby być ta rozprawa. Popełniłeś wykroczenie. Przyznałeś się do
    niego. Przyjąłeś zaproponowana karę. Koniec i kropka. Czy ten co nakładał karę
    na Ciebie nie wiedział że nie masz swoich pieniędzy. Wiedział. Kretyński
    system polega na tym że nakłada się kary bez możliwości ich egzekwowania. To
    tak jakby skazać na dozywocie trupa. Przecież ta rozprawa nie może być o to
    wykroczenie co popełniłeś. Bo jedną kare już za nie dostałeś, prawda. Jak nie
    zapłacisz to sprawa pójdzie do komornika. Jakby chcieli robić sprawy o
    niezapłacenie mandatów to najbliższa rozprawa miała by szansę odbyć się gdzieś
    w okolicach 2145 roku. A jakby jeszcze mieli za to wsadzać do aresztu to w
    kazdym mieście trzeba by ogrodzic jego sporą część i zamienić na areszt.
    Sprawa trafi do komornika, ten albo Cie wezwie albo nie wezwie. Jak Cie wezwie
    to mu powiesz że nie masz swoich pieniędzy bo nie pracujesz. Wypełni przy
    tobie taki kwit że nic nie masz i wsadzi go na półke ze stoczniami i hutami.
    Po pewnym czasie państwo Ci daruję tą karę. Nie mozna byc przecież winnym coś
    swojemu państwu czyli równiez sobie w nieskończoność. Jak w międzyczasie
    będziesz miał jakieś dochody i np nadpłate w podatku to ci ja zabiorą,
    oczywiście pod warunkiem że o Tobie sobie ktoś przypomni. Prace społeczne
    wybij sobie z głowy. To nie lata 80 zeszłego wieku. Teraz zeby przystąpić do
    pracy, nawet społecznej to musisz przejść przeszkolenie, trzeba Ci dać ubranie
    robocze i narzędzie pracy, trzeba równiez zapłacić za Ciebie ubezpieczenie.
    Ogólnie jest to niewykonalne. Tomek

  • 19. Data: 2004-06-23 08:37:39
    Od: Japko<d...@k...pl>

    Witam!!!

    Mam podobny problem, tylko, że ja dostałem 500zł. Czy za 500zł
    pójdę do aresztu albo na prace społeczne? Też zaczynam studia.
    Jeżeli za pięć lat będę miał dochody (bo teraz nie mam) to zwrócą się
    do mnie o zapłacenie jakiej sumy? Dużo więcej? Dzieki z góry za
    odpowiedź.
    Od razu piszę - samochód ojca, beznyna ojca, ubezpieczenie ojca,
    więc praktycznie jechałem za darmo. Ojciec powiedział, że mandat to
    mój problem... i nikt mi nie pomoże, a ja takiej sumy nie zarobię.
    Chyba musiałbym coś na lewokombinować, a nie chcę.

    Pozdrawiam
    Japko

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 20. Data: 2004-06-23 13:49:57
    Od: "Teqnix" <x...@k...org>

    jestes bezpieczny, grzywna za wykroczenie do 500 zl jezeli nie da sie jej
    sciagnac ( a jak nic nie ma to nie sciagna - nie podlega zamianie ani na
    prace ani na areszt:P)