  • 1. Data: 2004-06-03 21:18:49
    Temat: anteny satelitarne zakazane regulaminem porzadku domowego
    Od: "Jacek Sierpinski" <s...@e...net>

    Czesc,
    jestem najemca lokalu mieszkalnego w TBS. W umowie najmu widnieje zapis,
    iz zajmowany przeze mnie lokal jest wyposazony w instalacje TV kablowej,
    jednak jak dotychczas takiej instalacji nie zalozono (od zawarcia umowy
    minelo juz 8 miesiecy).
    Jednoczesnie TBS zakazuje najemcom montowania na balkonie anten
    satelitarnych, powolujac sie na regulamin porzadku domowego, w ktorym
    istotnie znajduje sie punkt zakazujacy montowania czegokolwiek na
    balkonach bez zgody spolki. Odnosny punkt umowy stwierdza, ze "w zakresie
    praw i obowiazkow najemcy zwiazanych z utrzymaniem nalezytego stanu
    technicznego lokalu stosuje sie odpowiednio przepisy wewnetrzne dotyczace
    czlonkow TBS". Niektorzy mimo to zainstalowali juz sobie takie anteny, co
    spotkalo sie z kolejnym przypomnieniem, ze tego nie wolno i ze powinni je
    zdjac.
    Poniewaz nie ma widokow na instalacje kablowki, a TBS unika wypowiadania
    sie na ten temat, zastanawiam sie nad tym, czy nie mozna by w
    ostatecznosci zwrocic sie do sadu o rozstrzygniecie, czy w tej sytuacji
    (niedotrzymanie punktu umowy mowiacego o wyposazeniu mieszkan w instalacje
    TV kablowej) maja oni prawo zakazywac montowania anten satelitarnych,
    czyli uniemozliwiac najemcom dostep do programow, ktore powinny byc
    dostarczone kablowka. Wzglednie o nakazanie TBS-owi zainstalowania
    centralnej anteny satelitarnej na osiedlu i wlasnej instalacji TV kablowej
    (wiem, ze mieli sami takie plany, ale jakos z nich nic nie wyszlo).
    Czy mozna zwrocic sie do sadu o cos takiego i czy jest szansa na to, by sad
    zajal tu stanowisko na moja korzysc? :-)

    Jacek

  • 2. Data: 2004-06-03 21:30:04
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

    Użytkownik "Jacek Sierpinski" <s...@e...net> napisał w wiadomości
    skoro tbs nie wywiazuje sie z umowy to nie ma prawa zabronić mieszkańcom
    zainstalowania urzadzeń do odbioru programów publicznie dostepnych
    ponieważ logika zakazu wynika z umowy dostarczania a tego TBS nie
    wykonuje i rację mają ci co zainstalowali anteny ponieważ mogą ogladać
    dowolne programy a na decyzję TBS odwołają się do sądu i racja jest po
    stronie lokatorów i nie tracą nie ogladajac telewizji /poa prądem/

    --
    pozdrawiam

    Opix

  • 3. Data: 2004-06-04 08:31:50
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Opix pisze:

> [...]
    > dowolne programy a na decyzję TBS odwołają się do sądu i racja jest po
    > stronie lokatorów i nie tracą nie ogladajac telewizji /poa prądem/

    Nie wywiazywanie sie jednej strony z umowy upowaznia do roszczenia,
    a nie do niewywiazywania sie z innego punktu

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-06-04 09:15:32
    Od: "Jacek Sierpinski" <s...@e...net>

    > Nie wywiazywanie sie jednej strony z umowy upowaznia do roszczenia,
    > a nie do niewywiazywania sie z innego punktu

    Wlasnie chodzi mi o to, czy moge za to domagac sie swoistego roszczenia "w
    naturze" - zeby nie uniemozliwiali dostepu do TV satelitarnej inna droga?

    > Boguslaw

    Jacek