  • 1. Data: 2004-06-03 21:27:45
    Temat: Strony porno, a uszczerbek na zdrowiu psychicznym
    Od: "Roman G." <r...@N...gazeta.pl>

    Co sądzicie o tych wypowiedziach:

    Wyrok Sądu Najwyższego z dn. 22.08.1968 r:
    "Okoliczność, że kierownictwo szkoły nie dysponuje środkami pozwalającymi na
    zorganizowanie właściwej pieczy nad uczniami, nie zwalnia Skarbu Państwa od
    opartej na art. 417 kodeksu cywilnego odpowiedziaalności za skutki
    nieszczęśliwego wypadku".
    Niestety to jest aktualne. Owszem. Nauczyciel może dopilnować, ale jeżeli
    się zdarzy, że uczeń otworzy strony zawierające np. treści pornograficzne,
    sceny przemocy, to może doznać poważnego uszczerbku na zdrowiu psychicznym.
    W takim przypadku rodzice ucznia zażądają odszkodowania z tytułu utraty
    przez ich dziecko zdrowia.
    A to już nie są żarty.

    Rzecz w tym, że mądre zdania, które cytowałem powyżej, pochodzą ze spotkania
    z prawnikiem. Mieliśmy warsztaty metodyczne - doradca metodyczny
    informatyki+adwokat+przedstawiciele firmy komputerowej, która wypuściła na
    nasz polski rynek program zabezpieczający. Ów adwokat przytaczał konkretne
    przykłady z życia sądu. Niestety takie sprawy mają już miejsce. Rodzice są
    coraz bardziej uświadomieni i potrafią to wykorzystać. Nawet wtedy, gdy
    dziecko wyszło już ze szkoły.

  • 2. Data: 2004-06-03 21:36:19
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

    Użytkownik "Roman G." <r...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:c9o54h$bi4$1@inews.gazeta.pl...

    i to jest bardzo dobrze -szkoła ma uczyć ,wychowywać i opiekować się w
    czasie pobytu dziecka w szkole a to że nauczyciele nie potrafią lub nie
    chcą wytworzyć w oczach podopiecznych autorytetu to nie wina dzieci .jak
    nie potrafi się być nauczycielem z autorytetem to nie powinno się być
    nauczycielem wogóle .do dobrych nauczycieli nie strzelają i nie
    nagrywają ich na video .jak się nie ma powołania ..jest tyle innych
    zawodów mniej stresujących .

    --
    pozdrawiam

    Opix

  • 3. Data: 2004-06-03 22:33:43
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 03/06/2004 23:27, Roman G. wrote :

> [...]
    > coraz bardziej uświadomieni i potrafią to wykorzystać. Nawet wtedy, gdy

    Szczerze mówiąc nie jestem sobie w stanie wyobrazić, żeby otwarcie
    jakiejkolwiek strony internetowej spowodowało "poważny uszczerbek na
    zdrowiu psychicznym".

    Niewątpliwie, szkoła ponosiłaby odpowiedzialność cywilną za dopuszczenie
    do takiego zdarzenia, ale wątpię, żeby ewentualne odszkodowanie było
    większe niż koszt zakupy wyżej wymienionego oprogramowania (które i tak
    jest mało kiedy skuteczne).

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed

  • 4. Data: 2004-06-03 23:08:37
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name> napisał(a):

    > Szczerze mówiąc nie jestem sobie w stanie wyobrazić, żeby otwarcie
    > jakiejkolwiek strony internetowej spowodowało "poważny uszczerbek na
    > zdrowiu psychicznym".

    :-))

    > Niewątpliwie, szkoła ponosiłaby odpowiedzialność cywilną za dopuszczenie
    > do takiego zdarzenia

    Załóżmy jeszcze, że oddaję swoje dziecko pod opiekę sąsiadki. Ta pozwala mu
    skorzystać z Internetu, otwiera się strona pornograficzna.

    Czy moje roszczenie wobec sąsiadki będzie zasadne?

  • 5. Data: 2004-06-03 23:15:28
    Od: "Pawel N" <p...@g...pl>

    > Załóżmy jeszcze, że oddaję swoje dziecko pod opiekę sąsiadki. Ta pozwala mu
    > skorzystać z Internetu, otwiera się strona pornograficzna.
    >
    > Czy moje roszczenie wobec sąsiadki będzie zasadne?

    Ciekawe jak udowodnisz związek przyczynowy pomiędzy szkodą na zdrowiu
    psychicznym dziecka a korzystaniem z internetu u sąsiadki.
    pzdr

  • 6. Data: 2004-06-04 00:03:35
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

> [...]
    > nie potrafi się być nauczycielem z autorytetem to nie powinno się być
    > nauczycielem wogóle .do dobrych nauczycieli nie strzelają
    [cut brednie]

    Dziecko jest (powinno być) wychowywane przede wszystkim w domu rodzinnym, bo
    tam spędza większość czasu.
    Jeżeli dziecko szuka/znajduje/otwiera strony z treścią wg jakichś kryteriów
    niewłaściwą, to inspiracja do tego raczej nie powstaje w szkole. Więc gdzie?
    Może tam, gdzie pieczę sprawują (powinni sprawować) rodzice?
    Szkoła nie jest od prostowania wychowawczych błędów byle jakich rodziców, a
    przecież często musi to robić i robi.
    Jak nie potrafi się być rodzicem z autorytetem, to nie powinno się być
    rodzicem w ogóle.

    --
    Pozdrowienia
    Jotte

  • 7. Data: 2004-06-04 00:45:09
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Jotte wrote:

    > Dziecko jest (powinno być) wychowywane przede wszystkim w domu rodzinnym, bo
    > tam spędza większość czasu.

    w szkole.

    > Jeżeli dziecko szuka/znajduje/otwiera strony z treścią wg jakichś kryteriów
    > niewłaściwą, to inspiracja do tego raczej nie powstaje w szkole. Więc gdzie?

    zwykle kolega zainspirował i to właśnie w szkole, żeby zaimponować.
    A skąd ten kolega miał inspirację, to już inna sprawa. Nie wszystkie
    dzieci są aniołkami

    Masz dzieci?

  • 8. Data: 2004-06-04 05:42:09
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Pawel N <p...@g...pl> napisał(a):

    > Ciekawe jak udowodnisz związek przyczynowy pomiędzy szkodą na zdrowiu
    > psychicznym dziecka a korzystaniem z internetu u sąsiadki.

    Czy w przypadku korzystania z Internetu w szkole ten związek przyczynowy
    jest do udowodnienia?

  • 9. Data: 2004-06-04 06:04:18
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Opix" <f...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie potrafi się być nauczycielem z autorytetem to nie powinno się być
    > nauczycielem wogóle .do dobrych nauczycieli nie strzelają i nie

    Czy do zlych nauczycieli mozna strzelac? ;)

    W jaki sposob zapewnilbys warunki, aby
    dzieci korzystajace w szkole z Internetu (przegldanie
    stron WWW) nawet PRZEZ PRZYPADEK nie otworzyly
    strony porno?

    WOJSAL

  • 10. Data: 2004-06-04 08:44:43
    Od: "Pawel N" <p...@g...pl>

    Roman G. <r...@g...pl> napisał(a):

    > Czy w przypadku korzystania z Internetu w szkole ten związek przyczynowy
    > jest do udowodnienia?

    Napewno o wiele łatwiejszy do wykazania.Na przykład dlatego że szkoła ma
    określone cele jeśli chodzi o uczniów,powinna pewnie mieć odpowiednie
    programy które zabezpieczają przed np dialerami,porno stronkami itp.A
    sąsiadce napewno o wiele łatwiej by było uwolnić sie od winy w tzw
    nadzorze;przykładowo by udowodniła że jej dziecko regularnie korzysta z
    internetu i nigdy nie weszło na strony porno na co ma świadków itp, sąsiadka
    wiedząc o tym że wszystko jest ok nie instalowała zadnego programu
    chroniącego przed tym itp itd

    pzdr