  • 1. Data: 2005-01-06 15:34:23
    Temat: Mandat
    Od: "Priest" <p...@g...pl>

    Witam!

    Mój brat dostał dziś tj. 06.01.2005 mandat w wysokości 100zł za
    przekroczenie prędkości o 25 km (prędkość dozwolona to 50km/h) oraz 4 punkty
    karne. Ma on ukończone studia, ale niestety nie posiada pracy, a co się z
    tym wiąże nie posiada żadnego źródła dochodów.
    Co się stanie jeśli nie zapłaci mandatu w przeciągu 7 dni?
    Czy z unikaniem zapłaty (nie dlatego, że nie chce, ale dlatego że nie ma
    środków finansowych) wiążą się jakieś konsekwencje?

    Dadam jeszcze że jest to mandat kredytowany, no bo skąd miał mieć przy sobie
    pieniądze jak ich nie ma. Samochód rodziców.

    ----------------------------
    Work smarter, not harder !
    Paweł Krok
    -------------

  • 2. Data: 2005-01-06 17:52:57
    Temat: Re: Mandat
    Od: "Wojciech Reszkowski" <a...@i...pl>

    > Czy z unikaniem zapłaty (nie dlatego, że nie chce, ale dlatego że nie ma
    > środków finansowych) wiążą się jakieś konsekwencje?

    Komornik coś znajdzie.

  • 3. Data: 2005-01-06 18:09:04
    Od: "Priest" <p...@g...pl>

    A jeśli on nie posiada nic swojego :( To wyniosą telewizor jego rodzicom?

    ----------------------------
    Work smarter, not harder !
    Paweł Krok
    -------------

  • 4. Data: 2005-01-06 19:11:11
    Od: "Pawel Kozik" <p...@n...pl>

    > A jeśli on nie posiada nic swojego :( To wyniosą telewizor jego rodzicom?

    rodzicom oczywiście nie mogą, ale spokojnie, komornik nie rychliwy ale
    pamiętliwy, jak nie teraz to za jakiś czas zacznie pracować - ja zamiast 70 od
    razu po ponad roku zapłaciłem 650... - tak przy okazji - od tej pory nie jeżdżę
    MPK ;)
    radze coś wymyślić i zapłacić
    pozdrawiam.

  • 5. Data: 2005-01-06 20:30:31
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

> [...]
    > razu po ponad roku zapłaciłem 650... - tak przy okazji - od tej pory nie jeżdżę

    Dzisiaj w relacji z sejmu przepytywali ministra. Było i o mandatach. Ściagalność
    w zalezności od województwa od 60 do 80%. Totalna głupota dawać mandat osobie
    bez stałych dochodów. Tomek

  • 6. Data: 2005-01-06 20:52:02
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Tomek napisał(a):
    > Dzisiaj w relacji z sejmu przepytywali ministra. Było i o mandatach. Ściagalność
    > w zalezności od województwa od 60 do 80%. Totalna głupota dawać mandat osobie
    > bez stałych dochodów. Tomek

    a jakieś inne propozycje?

    KG

  • 7. Data: 2005-01-06 21:04:17
    Od: "Zito" <z...@p...onet.pl>

    > Dadam jeszcze że jest to mandat kredytowany, no bo skąd miał mieć przy
    > sobie pieniądze jak ich nie ma. Samochód rodziców.

    Ściąganiem mandatów drogowych zajmuje się w pierwszej kolejności urząd
    skarbowy.
    Jeśli Twój brat nie pracował to nawet nie jest zgłoszony do takiego
    urzędu....

    A co do terminu to jest tak napisane (7dni) ale tak naprawdę ma ok miesiąca
    na uiszczenie
    mandatu...

    Zito

  • 8. Data: 2005-01-06 21:30:30
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik kam napisał(a) w wiadomości news:crk88n$3i3$1@news.onet.pl:

    > a jakieś inne propozycje?

    Ja proponuje chłostę. Byłaby pewnie bardziej skuteczna.
    Trzeba tylko znowelizować parę przepisów.

    --
    JOHNSON :)

  • 9. Data: 2005-01-06 21:35:59
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Johnson napisał(a):
    > Ja proponuje chłostę. Byłaby pewnie bardziej skuteczna.

    niewątpliwie

    > Trzeba tylko znowelizować parę przepisów.

    a bez? ;)

    KG

  • 10. Data: 2005-01-06 21:43:12
    Od: "Priest" <p...@g...pl>

    Użytkownik "kam" wrote:
    " a bez? ;) "

    Gdyby nie było prawa to nie byłoby co łamać i zapewne wszyscy jeździliby
    całkiem wolno, a Ci co chcieliby poszaleć pewnie by już nie żyli :(

    Work smarter, not harder !
    Paweł Krok