  • 1. Data: 2004-12-21 09:49:11
    Temat: Mam wierzytelnosc i problem z odzyskaniem
    Od: "ReMoS" <r...@o...pl>

    Witam

    Mam dług do odzyskania, tzn sprawa wyglada tak, ze mam nakazem wyroku sadu
    cywilnego otrzymac zwrot pieniędzy za sprzedany samochód, ale gość jest
    "niby" niewypłacalny (dom, jakies samochody - pewnie nie na niego), tak
    przynajmniej powiedzal komornik (a moze sie dogadali)??
    Sprawa karna przeciwko niemu jeszcze się toczy.

    Ile mam czasu, na wyegzekwowanie mojej należności, czy to moze ulec
    przedawnieniu?? Czy mozna sie starac od kogos z jego rodziny srodkow na
    zaspokojenie moich roszczen?? Czy istnieje jakas firma, ktora pomaga w tym.
    Moze jakies inne pomysly.

    Prosze o odpowiedz.
    rem

  • 2. Data: 2004-12-21 10:17:06
    Temat: Re: Mam wierzytelnosc i problem z odzyskaniem
    Od: "R De" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > przedawnieniu?? Czy mozna sie starac od kogos z jego rodziny srodkow na
    > zaspokojenie moich roszczen?? Czy istnieje jakas firma, ktora pomaga w

    Dogadania się z komornikiem nie udowodnisz. Jeśli chodzi o rodzinę, to
    musisz wykazać złą wolę dłużnika ( ukrycie stanu posiadania, przepisanie na
    rodzinę po wyroku itd). Na firmy windykacyjne lepiej nie licz. To w 90%
    oszuści. Wezmą kasę od Ciebie jako zaliczkę, a potem powiedzą, że się nie
    udało. Zaliczka oczywiście bezzwrotna. W najlepszym razie "zajmą" się sprawa
    i po max 3 miesiącach przyjdą po "zwrot" poniesionych wydatków, pokazując Ci
    nawet jakieś bzdurne kwity. Postaraj się to sprzedać. jest koniec roku.... .
    Jak masz pismo od komornika o bezskutecznej windykacji, nie powinno być z
    tym problemów. Zależy jeszcze, jak duża to kwota.

  • 3. Data: 2004-12-21 10:29:13
    Od: "ReMoS" <r...@o...pl>

    Użytkownik "R De" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jak masz pismo od komornika o bezskutecznej windykacji, nie powinno być z
    > tym problemów. Zależy jeszcze, jak duża to kwota.

    Kwota to 14tys pln +odsetki, sprawa nie jest swieza bo juz chyba ze 2lata,
    akurat jestem w pracy i nie mam pisma przed soba. Odpwiedz z pocztaku roku o
    bezskutecznej egzekucji przez komornika tez mam.
    Pytanie jak dlugo jest tren wyrok wazny, wszak kiedys gosc musi miec cos na
    siebie (albo moja nawinosc to jest tylko). Sprzedac chetnie ale komu?

    pozdr
    rem

  • 4. Data: 2004-12-21 10:37:09
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Pytanie jak dlugo jest tren wyrok wazny, wszak kiedys gosc musi miec cos na
    > siebie (albo moja nawinosc to jest tylko). Sprzedac chetnie ale komu?

    Wyrok przedawnia się w ciągu 10 lat. Ale jeśli w tym czasie złożysz wniosek
    do komornika o ściagnięcie należności, to bieg terminu zostanie przerwany.
    Komornik coś ściągnie, albo nie, i zakończy sprawę - od tego czasu ponownie
    liczy się 10-letni okres przedawnienia. Czyli praktycznie możesz go ścigać do
    końca jego życia a potem jego spadkobierców, jeśli przyjmą spadek przynajmniej
    z dobrodziejstwem inwentarza.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 5. Data: 2004-12-21 10:41:30
    Od: Tomasz Waszczyński <w...@w...org>

    Użytkownik "ReMoS" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    na
    > siebie (albo moja nawinosc to jest tylko). Sprzedac chetnie ale komu?

    Przedawnienie roszczeń stwierdzonych prawomocnym orzeczeniem - 10 lat. Każde
    wszczęcie egzekucji przerywa bieg przedawnienia. Jeśli jesteś cierpliwy i
    będziesz miał trochę szczęścia, to jego spadkobiercy będą płacić.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 6. Data: 2004-12-21 13:48:05
    Od: Tomasz Waszczyński <w...@w...org>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    do
    > końca jego życia a potem jego spadkobierców, jeśli przyjmą spadek

    Ktoś zawsze przyjmie, choćby Skarb Państwa:)

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 7. Data: 2004-12-21 19:16:38
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 12/21/2004 10:49 AM, ReMoS wrote:

> [...]
    > przynajmniej powiedzal komornik (a moze sie dogadali)??
    > Sprawa karna przeciwko niemu jeszcze się toczy.
    [...]

    Pewnie gość ma konto w banku - jak nie wiesz w którym to zrób
    performance, że chcesz wpłacić na konto, bo to zły człowiek, i jak nie
    wpłacisz, to ci zgwałci psa albo co - zrób to w każdym banku, aż w końcu
    znajdziesz właściwy. W bankach z kontem odmiejscowionym nie musisz łazić
    po wszystkich, wystarczy jednen oddział (no, dwa trzy, jak pańcie będą
    oporne).
    Jak poznasz konta, to je wskaż komornikowi - ale innemu.

    Pzdr: Catbert