  • 21. Data: 2004-11-05 10:53:40
    Temat: Re: MPK i opłata za bagaż [prośba o pomoc]
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Nov 2004, CR wrote:

    >+ Użytkownik "Piotrek, Rzeszów" <p...@U...o2.pl> napisał
    [...]
    >+ > Miałem ważną legitymację, a co za tym idzie i ulgę.
    >+ > Na jakiej podstawie może
    >+ > mimo to spisywać moje dane?
    [...]
    >+ zostaw na moment bagaz.
    >+ jedziesz z biletem ulgowym,kontrola->
    >+ kanar prosi o bilet[ulgowy] i dokument potwierdzajacy ulge,
    >+ ty musisz przedstawic dokument[legitmacje].
    >+ jesli nie pokazesz uzna, ze nie masz ulgi,
    >+ a jak pokazesz to moze sobie spisac dane.

    Właśnie chodzi o to że nie chcesz przyjąć do wiadomości
    iż Piotrek arguemntuje że NIE MA PRAWA nic spisywać.
    IMO - ma rację.
    Dopóki kontroler nie ma "interesu prawnego" to co mu danych osobowych
    pasażera ? A warunkiem powstania takiego "interesu" będzie np. brak
    biletu :]

    Oczywiście nie odnoszę się do samej "miary", bo mi się cosik wydaje
    że nie chodziło o *faktyczny* błąd pomiaru w wyniku użycia
    nielegalizowanej miary :] tylko o *pretekst*.
    Niemniej...
    *Dopóki* naruszenie cennika nie jest udowodnione...

    >+ [moze zabrac za pokwitowaniem , jesli
    >+ uwaza,ze jest fauszywa itp].

    Umówmy się że to byłby wybieg :>
    Skuteczny... :)

    Tak wKF: TNIJ CYTATY NA MIARĘ POTRZEB !
    Żaden przepis nie wymaga AFAIK legalizacji do owego cięcia, więc
    tnij śmiało... ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 22. Data: 2004-11-05 11:41:06
    Od: "CR" <n...@a...pl>

    > [...]
    > [...]
    > Właśnie chodzi o to że nie chcesz przyjąć do wiadomości
    > iż Piotrek arguemntuje że NIE MA PRAWA nic spisywać.
    > IMO - ma rację.
    spisywac nie ma prawa? a jesli chce sie upewnic czy ona jest prawdziwa,
    ale nie chce zabierac legitymacji?

    pokazac legitymacje[ulga] trzeba, a tam sa dane
    i mozna je zapamietac
    [przepisac z pamieci - kanar student ;) ].
    to jest wybieg, ale rowniez skuteczny.

    moze uznac , ze bilet podejrzanie wyglada,
    ,bagaz jest za duzy,
    ,bilet nie ma nadruku
    ,bilet zabrudzony.
    i powod sie znajdzie.

    ale zgadzam sie [teoretycznie] NIE MA PRAWA.
    > Żaden przepis nie wymaga AFAIK legalizacji do owego cięcia, więc
    > tnij śmiało... ;)
    :)
    > pozdrowienia, Gotfryd
    rowniez pozdrawiam,