  • 1. Data: 2004-11-03 20:43:50
    Temat: Problem z salonem Citroena i leasingiem
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Zamierzam wyleasingować auto. W EFL chcą faktury proforma od salonu, w
    salonie proformę wydadzą pod warunkiem wpłacenia zaliczki 2000 zł.
    Twierdzą, że 'zdyskontuję to sobie potem z należnościami wobec EFLu'.

    Jak na mój gust zupełnie bez sensu, a może nawet gorzej. :))

    Ja to widzę tak: płacę zaliczkę, ale auta nie kupuję (robi to przecież
    EFL!). W salonie na pytanie o zwrot zaliczki mówią 'ale przecież pan nie
    kupił samochodu - jeśłi pan kupi, to oddamy'. A w EFLu mówią 'jaka
    zaliczka, o żadnej nie słyszeliśmy'. :)

    Jednym słowem zdyskontowanie tej zaliczki to moim zdaniem tylko kurtuazja
    EFLu. :)

    Czy to jest jakaś normalna procedura, czy panienka w salonie coś kręci?

    Może dam jej do podpisania weksel - ja 2000 zaliczki, ona 2000 in blanco.
    Odda zaliczkę, ja podrę weksel. ;)

    Sprawa dość pilna, bo jutro do nich idę.

    P.S. to crosspost, FUT na pl.soc.prawo
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2004-11-03 22:21:14
    Temat: Re: Problem z salonem Citroena i leasingiem
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > Czy to jest jakaś normalna procedura, czy panienka w salonie coś kręci?

    Normalna. Sa stosowane 2 rozwiazania:

    1. Wplaczasz zaliczke. EFL dostaje f-k na pelna kwote, przelewa, nastepnie
    dostajesz od salonu zwrot zaliczki (najczesciej wraz z f-k korekcyjna na f-k
    do wplaconej zaliczki).

    2. Wplacasz zaliczke. EFL dostaje f-k pomniejszona o wplacona zaliczke,
    przelewa - wiec masz do "splaty" kwote pomniejszona o wplacona zaliczke.

    Pozdr.,
    Piotr

  • 3. Data: 2004-11-03 22:35:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    .

    Przy tych leasingach mają tak zakręcone praktyki, że akurat ta opisana przez
    Ciebie mnie nie dziwi. Spotkałem się z tym. Po prostu dopilnuj, by do
    dowodzie KP było dokładnie napisane za co i na jakich warunkach mają zwrócić
    i komu.

    Panienka w salonie z reguły działa jako przedstawiciel firmy leasingowej -
    mają umowy-zlecenie. A zatem w sumie może Ci ten KP wystawić w imieniu
    leasingodawcy i tak powinno to wyglądać. Albo salon przedstawi upoważnienie
    do przyjęcia w ich imieniu tej kwoty i wówczas sam może pokwitować.

    Tak powinno być na KP - że to jest wplata do EFL-u. Wówczas się sprawa
    rozwiązuje i droga do kompensaty otwarta. Na wszelki wypadek ja bym puścił
    faks do EFL z zapytaniem, czy wiedzą o tym, że salon w ich imieniu owe 2.000
    zł przyjmuje i wyrażają na to zgodę.

    Taka ostrożność moim zdaniem w tej sytuacji będzie wystarczająca. dalej bym
    nie walczył, bo przecież Ty ich nie masz prawa uczyć tylko kupić u nich
    samochód.

  • 4. Data: 2004-11-04 09:49:28
    Od: "Paweł K." <p...@e...com.pl>

    Normalna procedura.Jak podpiszesz umowe to zaliczkę odbierzesz w kasie
    salonu.