  • 1. Data: 2004-11-03 17:08:01
    Temat: Jak rozegrac by nie dostac mandatu..
    Od: "Tomek" <t...@n...pl>

    witam

    Odmowilem dzis przyjecia mandatu za przekroczenie jezdni nie na pasach (nie
    maja co robic...). Jestem studentem, nie mam dochodow, nie mam majatku,
    jestem biedny (stypendium dopiero dostane za 2miesiace) i ogolnie uwazam ze
    pierwsze takie wykrocznie nie powinno konczyc sie odrazu mandatem.

    Jak rozegrac to przed sadem grodzkim by dostac nagane i nie placic (co
    powiedziec, co zapisac w jakims protokole ktory bede musial wypelnic u
    strazakow miejskich itp)?

    dziekuje za porady

  • 2. Data: 2004-11-03 17:20:13
    Temat: Re: Jak rozegrac by nie dostac mandatu..
    Od: "Marek" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Tomek"

> [...]
    >
    > Jak rozegrac to przed sadem grodzkim by dostac nagane i nie placic (co
    > powiedziec, co zapisac w jakims protokole ktory bede musial wypelnic u

    Sąd grodzki może wymierzyć karę nagany, ale po przeprowadzenie rozprawy
    wiąże się z kosztami 100 złotych.

    Pzdr.

    Marek

  • 3. Data: 2004-11-03 17:36:06
    Od: "Mark" <m...@w...pl>

> [...]
    > maja co robic...). Jestem studentem, nie mam dochodow, nie mam majatku,
    > jestem biedny (stypendium dopiero dostane za 2miesiace) i ogolnie uwazam

    czy student to osoba sprawna inaczej?
    jakieś inne zasady są wobec studentów?
    proszę o wyjaśnienie bo raczyłem sie pogubić
    a zostało to użyte jako argument
    MM

  • 4. Data: 2004-11-03 17:45:37
    Od: "Tomek" <t...@n...pl>

    > czy student to osoba sprawna inaczej?
    > jakieś inne zasady są wobec studentów?
    > proszę o wyjaśnienie bo raczyłem sie pogubić
    > a zostało to użyte jako argument
    > MM

    taka sama jak inni ale zwykle bez dochodow i sie im nie przelewa.

  • 5. Data: 2004-11-03 17:47:10
    Od: "Tomek" <t...@n...pl>

    > Sąd grodzki może wymierzyć karę nagany, ale po przeprowadzenie
    > rozprawy wiąże się z kosztami 100 złotych.

    czyli wychodze jak Zablocki na mydle...? Bo mandat byl mniejszy od tej
    kwoty co podales. Co mam robic wiec by nie zaplacic wiecej niz ten mandat
    (jesli sie da jak nie to kocham to panstwo).

  • 6. Data: 2004-11-03 17:57:53
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Wed, 3 Nov 2004 18:45:37 +0100, Tomek <t...@n...pl> napisał:

    > taka sama jak inni ale zwykle bez dochodow i sie im nie przelewa.

    ...więc wolno im chodzić poza przejściem?

    --
    Falkenstein

  • 7. Data: 2004-11-03 18:01:18
    Od: "Tomek" <t...@n...pl>

    > ...więc wolno im chodzić poza przejściem?

    nie napisalem tego nigdzie. Tyle ze za pierwsze takie cos moznaby dac
    pouczenie. Nie wazne zreszta, prosze o pomoc jak najlepiej wyjsc z takiej
    sytuacji, to wszystko.

  • 8. Data: 2004-11-03 20:06:18
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Tomek" <t...@n...pl> napisał w wiadomości

    > nie napisalem tego nigdzie. Tyle ze za pierwsze takie cos moznaby dac
    > pouczenie.

    Za pierwsze takie coś wg. taryfikatora jest mandat. Jeśli Cię nie stać, to
    przestrzegaj sumiennie prawa a nie jęcz po fakcie.
    Mnie stać i mam w d.. prawo;))

    Pzdr
    Leszek

  • 9. Data: 2004-11-03 20:31:21
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

    > nie napisalem tego nigdzie. Tyle ze za pierwsze takie cos moznaby dac
    > pouczenie. Nie wazne zreszta, prosze o pomoc jak najlepiej wyjsc z takiej
    > sytuacji, to wszystko.

    Pewnie mnie nie polubisz. Mieli rację. W ostatnie święto zginęło kilkadziesiąt
    osób. Połowa to rowerzyści i piesi. Nie słyszałem żeby jakiś samochód
    rozjechał kogoś na cmentarzu. Zginęli na jezdni włażąc pod koła. Narobili
    przykrości i roboty wielu osobom. Jeżdzę samochodem i widzę co się dzije z
    pieszymi. Włażą w dowolnych miejscach. Przechodzą na czerwonym świetle. Pewnie
    Ty też coś odwaliłeś. Będzie to dobra nauczka na przyszłość. Puścili by Cie
    jak drut, ale zapewne zacząłeś się mądrować. To Ci pokazali co mogą. Jakbyś
    przyjął mandat, pewnie ze 30 zł, to albo byś go zapłacił albo nie zapłacił.
    Żaden normalny komornik by Cie nie ścigał za taką kasę, chyba żebyś trafił na
    desperata nie mającego na tramwaj. A teraz masz przegwizdane. Zapłacisz
    więcej, nachodzisz się, zostaniesz upokorzony. Dobrze Ci tak. A tak przy
    okazji napisz proszę skąd mieli wiedzieć że to był pierwszy raz. Patrząc
    jednak z drugiej strony to cała ta afera to głupota. Dawać komuś kto nie ma
    dochodów mandat. Bzdura totalna. Tomek

  • 10. Data: 2004-11-03 20:31:44
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    > Odmowilem dzis przyjecia mandatu za przekroczenie jezdni nie na pasach
    Nagrodą za takie zachowanie powinien być nakaz całodziennego jeżdżenia
    autem po ulicach, zwłaszcza w rejonach gdzie piesi nie przestrzegają zasad
    ruchu drogowego.
    Nie życzę Ci trafiena na kierowcę jadącego z nie sprawnymi hamulcami, albo
    mającego słabszy refleks, albo ... Co z tego, że sąd uzna jego winę, jeśli
    nie przywróci Ci zdrowia.
    Nie pozdrawiam