  • 61. Data: 2023-05-12 05:23:57
    Temat: Re: Lokalizator
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 May 2023 23:21:34 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Kradli samochód, ale w gminie rejestrowali na sfałszowanych, że niby
    > pochodzi z za granicy.

    To cło trzeba było zapłacic, i chyba VAT.
    Chyba, ze i te papiery fałszowano.

    > Czasem numery przebijali, ale bywało, że nie i
    > jak CEPiK robiono, to sporo pojazdów odzyskano poprzez sprawdzone
    > hurtowe w bazach. Najpierw polskich, a potem Europol-u.

    A kiedy w Europolu? Bo moze juz po spadku kradziezy?

    J.

  • 62. Data: 2023-05-12 07:16:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Mój mały, dji mini 2 ma 31 min (w rzeczywistości bliżej 22-25) co
    > teoretycznie daje mu zasięg ca 15-20km.
    >
    > Polska policja ma niby takie:
    > https://enterprise.dji.com/matrice-300/specs

    Co ciekawe wszędzie kosztuje niecałe 50k brutto a nie 200k;) Tak
    staniały od czasu przetargu?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 63. Data: 2023-05-12 10:36:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 May 2023 22:38:53 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Latanie z kontrolą wzrokową dronem, który nie wymaga uprawnień (=<250g)
    > to jest taka umowa społeczna. Ty udajesz, że go widzisz, władze nie
    > bardzo mogą się przyczepić, bo teoretycznie to go możesz widzieć.
    > Praktyka wygląda zaś tak, że jak dron znajduje się na kilkudziesięciu
    > metrach i wzwyż, a sam się wpatrujesz w ekranik, to bardzo trudno potem
    > tego drona znaleźć. Już prędzej go słyszysz. Odlecisz w takich warunkach
    > na jakieś 500m, gdzie nadal możesz go wypatrzeć jak się uprzesz, ale
    > zanim się to uda to już możesz tego drona nie mieć.

    Taki maluch moze nie miec kamery, albo nadajnika video, albo miec
    znikomy zasięg.

    J.

  • 64. Data: 2023-05-12 12:29:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 May 2023 07:16:34 +0200, Shrek wrote:

    > Co ciekawe wszędzie kosztuje niecałe 50k brutto a nie 200k;) Tak
    > staniały od czasu przetargu?

    Moze nie takie, moze z dodatkowym wyposazeniem,
    moze z kursem i gwarancja na 5 lat ... odszukaj przetarg,
    zobacz ile było ofert.

    J.

  • 65. Data: 2023-05-12 12:39:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.05.2023 o 12:29, J.F pisze:

    > Moze nie takie, moze z dodatkowym wyposazeniem,
    > moze z kursem i gwarancja na 5 lat ... odszukaj przetarg,
    > zobacz ile było ofert.

    Wyglądana to że wymagali koncesji na obrót... materiałami wybuchowymi;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 66. Data: 2023-05-12 16:44:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.05.2023 o 05:23, J.F pisze:
    > To cło trzeba było zapłacic, i chyba VAT.
    > Chyba, ze i te papiery fałszowano.

    To było dwadzieścia lat temu - nie pamiętam.

    > A kiedy w Europolu? Bo moze juz po spadku kradziezy?

    W EUROPOLu się sprawdza na okoliczność kradzieży za granicą.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 67. Data: 2023-05-12 19:46:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 May 2023 16:44:44 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > To było dwadzieścia lat temu - nie pamiętam.

    > W EUROPOLu się sprawdza na okoliczność kradzieży za granicą.

    Ale o kiedy zaczelismy tam sprawdzac.

    J.

  • 68. Data: 2023-05-12 21:44:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.05.2023 o 19:46, J.F pisze:

    > Ale o kiedy zaczelismy tam sprawdzac.

    Tak dawno, że nie pamiętam. Dla mnie "od zawsze", ale zaryzykuję, że
    gdzieś pod koniec pierwszego dziesięciolecia XXI wieku.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 69. Data: 2023-05-12 22:07:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 May 2023 21:44:28 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Tak dawno, że nie pamiętam. Dla mnie "od zawsze", ale zaryzykuję, że
    > gdzieś pod koniec pierwszego dziesięciolecia XXI wieku.

    No wlasnie ... czyli tak z grubsza w okolicach uniowstąpienia.

    No ale to w sumie nie wpływa na ilość kradzieży w Polsce,
    tylko w innych krajach.

    J.

  • 70. Data: 2023-05-12 23:51:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.05.2023 o 22:07, J.F pisze:

    > No wlasnie ... czyli tak z grubsza w okolicach uniowstąpienia.

    Uniowstąpienie nastąpiło w pierwszej połowie pierwszej dekady XXI wieku;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!