  • 21. Data: 2010-01-27 09:21:40
    Temat: Re: Legalność starego oprogramowania
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hjmfc9$if4$2@srv.cyf-kr.edu.pl Jacek_P
    <L...@c...edu.pl> pisze:

    > Naprawde? A prawo dziala wstecz?
    To zależy od konkretnej sytuacji, kolejne ułomności naszego prawa.
    Jeśli zainstalowałeś soft objęty abolicją przed jej likwidacją to możesz
    sobie go używać.
    Ale jeśli chcesz go posadzić teraz - to teoretycznie nie (wyjąwszy wszelkie
    freewary, abandonwary, openy itp, rzecz jasna).
    Tu znowu kwestia dowodowa, bo nie problem posadzić od nowa jakiś stary sytem
    przy zmienionej odpowiednio dacie, potem soft użytkowy. A że na sprzęcie
    sprzed 2 lat? Czy odtworzenie kopii zapasowej to instalacja?
    A ile lat trzeba trzymać dokumenty (faktury, licencje)? Bo nawet do US to
    tylko 5 lat.
    Sporo takich niuansów można jeszcze wymyślić, szyfrowanie dysku, inne
    sztuczki. Ale policja nie będzie myśleć, tylko zabierze materiał dowodowy w
    postaci sprzętu, odda za kilka lat, częściowo zdekompletowany, uszkodzony,
    przestarzały...

    --
    Jotte

  • 22. Data: 2010-01-27 10:19:17
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (27.01.2010 21:17), Jotte wrote:
    > W wiadomości news:hjo0pt$e7h$2@inews.gazeta.pl Robert Tomasik

    > Tak? Przykład: odliczam od podatku koszt internetu (oczywiście na podst.
    > faktur). US może mnie sprawdzić w ciągu 5 lat. Jestem osobą fizyczną,
    > jak najbardziej. Ale jednak te faktury trzymam. Może niepotrzebnie?

    Zaś przedsiębiorca nie musi trzymać faktur - jeżeli nie są towarem
    handlowym ani jeżeli nie ma zamiaru ich odliczać (np. ryczałtowiec lub
    kartopodatkowiec jakiś).

    Pomijając taki szczegół że przedsiębiorca z reguły jest osobą prywatną.

    p. m.

  • 23. Data: 2010-01-27 15:17:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > faktur). US może mnie sprawdzić w ciągu 5 lat. Jestem osobą fizyczną, jak
    > najbardziej. Ale jednak te faktury trzymam. Może niepotrzebnie?

    A czy ja piszę o fakturach za Internet? O czym ten wątek?

  • 24. Data: 2010-01-27 19:22:28
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Konkretnie jest to Stowarzyszenie PRO, które raczy wystepować w imieniu
    podmiotów nie mających reprezentantów w Polsce, jak też wszystkich innych,
    których siedziby nie da się ustalić...

  • 25. Data: 2010-01-27 19:54:55
    Od: "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl>

    Dnia Tue, 26 Jan 2010 11:09:35 +0100, Tomasz Pyra powiedział:

    > Dowód kupna nie jest konieczny - jeżeli to co masz jest oryginalnym
    > produktem, to jak najbardziej możesz tego używać.

    Właśnie...
    Dlaczego u nas w kwestii oprogramowania to oskarżony musi udowadniać, że
    wszedł w posiadanie programu legalnie?
    Domniemanie niewinności nie obowiązuje?

    PS. Witam wszystkich :)

    --
    Bright light is the end
    of the black light district.

  • 26. Data: 2010-01-27 20:17:20
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

  • 27. Data: 2010-01-27 20:19:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Właśnie...
    > Dlaczego u nas w kwestii oprogramowania to oskarżony musi udowadniać, że

    Nie, a kto tak sądzi?

  • 28. Data: 2010-01-28 07:09:35
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hjplnm$g1q$1@inews.gazeta.pl Robert Tomasik
    <r...@g...pl> pisze:

    > A czy ja piszę o fakturach za Internet?
    Tego nie zdradziłeś.
    Podpowiedź: precyzja wypowiedzi zawsze modna.

    > O czym ten wątek?
    Przeczytaj to się dowiesz.
    Podpowiedź: szczególnie post inicjujący go.

    --
    Jotte

  • 29. Data: 2010-01-28 07:21:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hjp4k6$m3t$1@nemesis.news.neostrada.pl mvoicem
    <m...@g...com> pisze:

    > przedsiębiorca nie musi trzymać faktur - jeżeli nie są towarem
    > handlowym ani jeżeli nie ma zamiaru ich odliczać (np. ryczałtowiec lub
    > kartopodatkowiec jakiś).
    Z postu wątkoczyńcy nie wynika jego status jako podatnika.
    Nie jest to zresztą takie istotne, lecz treść licencji w odniesieniu do celu
    używania oprogramowania. Chodzi o legalność.
    Program może być darmowy do celów niekomercyjnych, edukacyjnych itp. zaś
    płatny dla użytkowników czerpiących z jego użytkowania komercyjne korzyści.

    --
    Jotte

  • 30. Data: 2010-01-28 12:18:54
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-01-27 20:54, aari^^^ pisze:
    > Dnia Tue, 26 Jan 2010 11:09:35 +0100, Tomasz Pyra powiedział:

    > Właśnie...
    > Dlaczego u nas w kwestii oprogramowania to oskarżony musi udowadniać, że
    > wszedł w posiadanie programu legalnie?

    Bo jak inaczej?
    Odwrotnie się nie da.

    --