  • 11. Data: 2010-01-26 10:26:27
    Temat: Re: Legalność starego oprogramowania
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 26 Jan 2010 10:15:37 +0000, Jacek_P napisał(a):

    > Naprawde? A prawo dziala wstecz?

    Dlaczego uważasz, że jest to działanie wstecz? Przecież nikt nie
    twierdzi, że w okresie gdy "abolicja" istniała w ustawie, użytkowanie
    objętego nią oprogramowanai oprogramowania było nielegalne. A sama
    abolicja w żaden sposób nie gwarantowała, że prawo do jego użytkowania
    będzie bezterminowe. Czy uznasz także, że jeśli w kodeksie drogowym
    zmniejszono prędkość maksymalną, to też jest to działanie prawa wstecz?
    Bo wcześniej przecież można było jeździć szybciej.

  • 12. Data: 2010-01-26 10:30:11
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jacek_P napisał(a):

    > Naprawde? A prawo dziala wstecz?

    Hmm... Gdzie Ty widzisz dzialanie wstecz? Sprawa wyglada tak:

    Do lutego 1994 programy nie były chronione przez prawo.
    Od lutego 1994 programy zostaly objete ochrona prawna. Warunkowo
    zezwolono uzywac bez zgody tworcy oprogramowania zainstalowanego przed
    wejsciem w zycie ustawy - czyli takiego softu mozna bylo uzywac wlasnie
    z mocy zapisow tej ustawy. Potem te zapisy usunieto, wiec od tego czasu
    takiego oprogramowania uzywac juz nie mozna.

    j.

    --
    ps. swoja droga oddam za free dzialajaca kuchenke gazowa, w ktorej
    wystepuje problem z otwieraniem i zamykaniem drzwi od piekarnika.

  • 13. Data: 2010-01-26 12:47:31
    Od: Smok Eustachy <s...@e...pl>

    Dnia Tue, 26 Jan 2010 11:09:35 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    /.../
    > Jeżeli producenta się nie da znaleźć, to nie sądzę żeby wszczęli jakieś
    > kroki z tym związane - po prostu sami nie są w stanie udowodnić tej
    > nielegalności.

    Nie bo zrobili takie coś, ze jakiś urząd występuje w imieniu firmy. Jest
    domyślnym reprezentantem.

    --
    Smok Eustachy
    http://pclinuxos.org.pl/

  • 14. Data: 2010-01-26 12:48:01
    Od: Smok Eustachy <s...@e...pl>

  • 15. Data: 2010-01-26 12:48:31
    Od: Smok Eustachy <s...@e...pl>

  • 16. Data: 2010-01-26 13:28:25
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > /.../
    >
    > Nie bo zrobili takie coś, ze jakiś urząd występuje w imieniu firmy. Jest

    Ale tylko wtedy, gdy ma upoważnienie tej firmy
    PawelT

  • 17. Data: 2010-01-26 13:37:49
    Od: Smok Eustachy <s...@e...pl>

    Dnia Tue, 26 Jan 2010 14:28:25 +0100, pt napisał(a):

    > Ale tylko wtedy, gdy ma upoważnienie tej firmy PawelT

    Nie. Wtedy, kiedy firma nie zgłasza sprzeciwu. Domyślnie. Ajak nie
    istnieje to nie zgłosi.

    --
    Smok Eustachy
    http://pclinuxos.org.pl/

  • 18. Data: 2010-01-26 14:25:38
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Smok Eustachy pisze:
    > Dnia Tue, 26 Jan 2010 11:09:35 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    > /.../
    >
    > Nie bo zrobili takie coś, ze jakiś urząd występuje w imieniu firmy. Jest
    > domyślnym reprezentantem.

    We wszystkich przypadkach jakie znam policja zwracała się bezpośrednio
    do producenta.

    Nie wyobrażam sobie w jaki sposób "jakiś urząd" miałby rozsądzać czy i
    na jakich warunkach została udzielona licencja w sytuacji kiedy
    licencjodawcy już nie ma.

  • 19. Data: 2010-01-27 00:10:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    By nie wywoływać kolejnego flejma uprzejmie tylko zwrócę Waszą uwagę, że
    faktury obowiązek ma przechowywać przedsiębiorca, a nie osoba prywatna.

  • 20. Data: 2010-01-27 01:37:53
    Od: "Xena" <x...@o...pl>

    w wiadomości: hjmoa1$b37$...@a...icm.edu.pl,
    Smok Eustachy <s...@e...pl> napisał(a):
    > Dnia Tue, 26 Jan 2010 11:09:35 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    > /.../
    >
    > Nie bo zrobili takie coś, ze jakiś urząd występuje w imieniu firmy.
    > Jest domyślnym reprezentantem.

    Taaa? A konkretniej to jaki urząd? Bo zdaje się opowiadasz bajki.

    pozdrawiam Tatiana
    --
    W miłości irytujące jest to,
    że jest ona zbrodnią wymagającą wspólnika