  • 21. Data: 2020-03-29 14:39:51
    Temat: Re: Kwarantanna 2
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik r...@o...pl ...

    > Zresztą inwigilacja ma swoje granice - zarówno inwigilowany jak i
    > inwigilujący ewoluują, jak wszystko w przyrodzie. Jeszcze nie ma
    > tak, że wszyscy tam mają wszczepione lokalizatory, a każdy biegle
    > włada smartfonem od niemal niemowlaka do starca...

    Ale o ich credit systemie słyszałes?

    Chinczycy mieli ten plus ze zamkneli 5% obszaru wiec pomoc mogła
    nadciagac z pozostałych czesci.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

  • 22. Data: 2020-03-29 15:41:58
    Od: r...@o...pl

    W dniu niedziela, 29 marca 2020 14:39:53 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik r...@o...pl ...

    > Ale o ich credit systemie słyszałes?
    >
    > Chinczycy mieli ten plus ze zamkneli 5% obszaru wiec pomoc mogła
    > nadciagac z pozostałych czesci.

    Czytałem, że mają prawo nakazujące wiązanie numeru telefonu z kontem bankowym,
    służbą zdrowia itp., więc jeśli "chcesz być nowoczesnym chińczykiem, to miej
    inwigilowanego, namierzalnego smartfona" - tyle że są informacje, że o ile
    takowych abonentów telefonicznych przybywało w tempie niemal geometrycznym, to
    po wybuchu epidemii zanotowano spadek, niecały milion wyrejestrował swoje
    numery telefoniczne i wsiąkł... - ale może to plotki...

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 23. Data: 2020-03-30 16:36:04
    Od: r...@g...com

    W dniu wtorek, 24 marca 2020 15:17:51 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Wczoraj bylo
    >
    > https://www.gov.pl/web/koronawirus/wprowadzamy-stan-
    epidemii-w-polsce
> [...]
    > czasowe ograniczenie określonego sposobu przemieszczania się,
    > czasowe ograniczenie lub zakaz obrotu i używania określonych
    > przedmiotów lub produktów spożywczych,
    > czasowe ograniczenie funkcjonowania określonych instytucji lub
    > zakładów pracy,
    > zakaz organizowania widowisk i innych zgromadzeń ludności,
    > "
    >
    > A dzis rzad urzadza konferencje i zapowiada calkowity zakaz
    > wychodzenia z domu.
    > Poza niezbednymi przypadkami. Np spacer dla zdrowia psychicznego.
    >
    > I to tak jakby mowili w trybie dokonanym, a tu czytam
    in/najnowsze-fakty/news-rzad-wprowadza-ograniczenia-
    w-przemieszczaniu-sie-zmarla-9-o,nId,4399794

> [...]
    > wychodzenia z domu poza potrzebnymi sytuacjami, gdy idziemy do pracy,
    > sklepu, apteki, czy z psem na spacer. Premier Morawiecki ma nadzieję,
    > że parlament zaakceptuje zmiany w piątek."
    >
    > To ma uprawnienia, czy nie ma?
    > Czy dopiero bedzie mial, ale to juz sprawa pewna, bo Prezes
    > zatwierdzil :-)
    >
    > Tylko teraz jeszcze Sejm chce zatwierdzic w trybie elektronicznym,
    > wiec z pogwalceniem wlasnego regulaminu, i jakby z lekkim pogwalceniem
    > Konstytucji.
    >
    > I co z wyborami, jesli nie wolno bedzie sie zbierac wiecej niz 2

    Teamt kwarantanny został szczegółowo omówiony na stronie
    https://jakubowskazawada.com/publikacje/koronawirus-
    okiem-adwokata-cz-1-kwarantanna/ można się czegoś dowiedzieć

  • 24. Data: 2020-03-31 11:06:58
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    r...@g...com napisał(a) :

    > Teamt kwarantanny został szczegółowo omówiony na stronie
    https://jakubowskazawada.com/publikacje/koronawirus-
    okiem-adwokata-cz-1-kwarantanna/ można się czegoś dowiedzieć

    To zahaczało o autoreklamę ;-)
    Najważniejsza teza z artykułu:
    "Warunkiem odpowiedzialności jest posiadanie przez sprawcę wiedzy,
    że jest on dotknięty chorobą, co zasadniczo jest wykluczone - osoby
    poddane kwarantannie, zgodnie z definicją ustawową, to przecież
    osoby zdrowe"

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65