  • 11. Data: 2020-03-24 22:10:31
    Temat: Re: Kwarantanna 2
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-03-24 o 15:16, J.F. pisze:
    > Wczoraj bylo
    >
    > https://www.gov.pl/web/koronawirus/wprowadzamy-stan-
    epidemii-w-polsce
> [...]
    >    czasowe ograniczenie określonego sposobu przemieszczania się,
    >    czasowe ograniczenie lub zakaz obrotu i używania określonych
    > przedmiotów lub produktów spożywczych,
    >    czasowe ograniczenie funkcjonowania określonych instytucji lub
    > zakładów pracy,
    >    zakaz organizowania widowisk i innych zgromadzeń ludności,
    > "
    >
    > A dzis rzad urzadza konferencje i zapowiada calkowity zakaz wychodzenia
    > z domu.
    > Poza niezbednymi przypadkami. Np spacer dla zdrowia psychicznego.
    >
    > I to tak jakby mowili w trybie dokonanym, a tu czytam
    in/najnowsze-fakty/news-rzad-wprowadza-ograniczenia-
    w-przemieszczaniu-sie-zmarla-9-o,nId,4399794

> [...]
    > wychodzenia z domu poza potrzebnymi sytuacjami, gdy idziemy do pracy,
    > sklepu, apteki, czy z psem na spacer. Premier Morawiecki ma nadzieję, że
    > parlament zaakceptuje zmiany w piątek."
    >
    > To ma uprawnienia, czy nie ma?
    > Czy dopiero bedzie mial, ale to juz sprawa pewna, bo Prezes zatwierdzil :-)
    >
    > Tylko teraz jeszcze Sejm chce zatwierdzic w trybie elektronicznym, wiec
    > z pogwalceniem wlasnego regulaminu, i jakby z lekkim pogwalceniem
    > Konstytucji.
    >
    > I co z wyborami, jesli nie wolno bedzie sie zbierac wiecej niz 2 osobom ?

    Gdzieś czytałam, że ktoś zaproponował, żeby z urnami do domów chodzić.
    Nie wpuściłabym chyba.
    Podobno 50 ksieży już nie żyje. A tacy byli chojracy. Dążyli do
    wyciągania ludzi na procesje.

    --
    animka

  • 12. Data: 2020-03-24 23:05:03
    Od: r...@o...pl

    W dniu wtorek, 24 marca 2020 20:28:20 UTC+1 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:

    > To zamordystyczny kraj, a Ty się pytasz?

    Mnie ciekawią realia, nie o domniemania - filmiki ze "spawania drzwi" to sobie
    można wrzucać i oglądać, pytanie ile w nich propagandy, bo może są propagandą,
    my łykamy jak pelikany... Może prawda jest inna i niestety niedostępna...

    Od listy i ilości więźniów politycznych do realnego życia przeciętnego
    obywatela trochę daleko - ludzie którzy bywali w Chinach wielokrotnie, owszem
    oficjalnie, ale jednak bywali, mówią by nie myśleć o Chinach schematami typu
    "pracują za miskę ryżu, a wszędzie wojsko"...

    Zresztą inwigilacja ma swoje granice - zarówno inwigilowany jak i inwigilujący
    ewoluują, jak wszystko w przyrodzie. Jeszcze nie ma tak, że wszyscy tam mają
    wszczepione lokalizatory, a każdy biegle włada smartfonem od niemal niemowlaka
    do starca...

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 13. Data: 2020-03-24 23:22:13
    Od: r...@o...pl

    W dniu wtorek, 24 marca 2020 19:27:23 UTC+1 użytkownik r...@o...pl napisał:

    > Zakładam, że pojawi się tutaj:
    > http://www.dziennikustaw.gov.pl/DU/rok/2020
    > Poprzednie są, co chwila coś nowego wrzucają...

    No i wrzucili - i co?

    "(...)z wyjątkiem przemieszczania się danej osoby w celu:
    zaspokajania niezbędnych potrzeb związanych z bieżącymi sprawami życia
    codziennego, w tym (...)"

    No dobra - a co po za tym "w tym (...)"?

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 14. Data: 2020-03-25 07:06:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:

> [...]

    >życia
    >codziennego, w tym (...)"

    >No dobra - a co po za tym "w tym (...)"?

    co "w tym" nie podlega dyskusji.
    A co nie - podlega, ale jesli jest to niezbedna potrzeba ...

    J.

  • 15. Data: 2020-03-25 07:22:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik rowerex napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 24 marca 2020 20:05:03 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik rowerex napisał w wiadomości grup
    > [...]

    >Nie ma piwnic, kanałów i

    Patrzac po moim bloku ... kanalow nie ma, piwnice wewnetrzne ..

    > wszystkie metalowe?

    Bramy metalowe u nas czeste, to w Chinach pewnie tez.

    >Chyba, że ustawiano profile betonowe :)

    pare sztab metalowych inne bramy tez zablokujesz.

    > Podejrzewam, że po za Chinami przeciętni Chińczyk będzie miał
    >smykałkę do "omijania" różnych rzeczy nie gorszą od przeciętnego
    >Polaka i
    >raczej musiał ją wyssać w rodzimym kraju z mlekiem matki,
    >dopracowując ją
    >również w rodzinnym kraju przy pomocy obeznanych w tym pobratymców -
    >jakoś
    >Chińczycy nie są uznawani za naród "bezradny" na emigracji, a wręcz
    >przeciwnie - w budowaniu "podziemia" są doskonali...

    Tylko wiesz - u nich to sie moze skonczyc np 10 latami za kratami.

    A wyjsc z bloku ... przez okno na parterze ...

    J.

  • 16. Data: 2020-03-25 07:25:37
    Od: r...@o...pl

    W dniu środa, 25 marca 2020 07:06:48 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > co "w tym" nie podlega dyskusji.
    > A co nie - podlega, ale jesli jest to niezbedna potrzeba ...

    Cholera, uzależniłem się od grup dyskusyjnych, ale jeszcze mam wolne od pracy
    (nie kwarantanna) ;-)

    Ale wracając do i od rzeczy, czyli "w tym", to synonim "między innymi"?

    Bo "między innymi", to przynajmniej byłby zbiór jednoznacznie otwarty na
    "inność" o podobnych cechach "niezbędności potrzeby", ale co do "w tym", to
    można dyskutować i polemizować, czy nie chodzi jednak o "zbiór zamknięty
    niezbędnych potrzeb" ...

    Może właśnie chodzi o dyskusję, na być niejasno, ma być dyskusja, naród ma
    myśleć i zmądrzeć, względnie kompletnie zdurnieć (każdy ma wybór :-D)

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 17. Data: 2020-03-25 07:43:12
    Od: r...@o...pl

    W dniu środa, 25 marca 2020 07:23:00 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Tylko wiesz - u nich to sie moze skonczyc np 10 latami za kratami.

    Myślimy zbytnio schematami...

    > A wyjsc z bloku ... przez okno na parterze ...

    No właśnie - rozbawiła mnie pewna opinia na innym forum - napisał ktoś, że to
    rozporządzenie jest po to, żeby _w_Warszawie_ ograniczyć jakieś masowe
    spotkania podejrzanych typów i młodzieży w jakichś tam miejscach...

    No to scenka ze przedszkola by Rowerex (wrażliwi kulturalnie nie czytać!) :)

    [kurtyna w górę]

    - To może drogie dzieci powiecie co to jest Polska?
    - Może ja! Polska plose pani to taki klaj, gdzie wszyscy mieszkają w Walszawie
    w duzych blokach i jezdza samochodami, Walsawa to duuuzzzee miasto jak cała
    Polska

    - A wiesz gdzie pracują Polacy?
    - Polacy plose pani placują telaz jak Holowcyc
    - Jak kto?
    - Holowcyc, znaczy w domu, tata i mama plose pani czesto mowia, ze mają Holowcyc
    - Hmmm.... Hmmm.... Może masz na myśli "home office"
    - O tak, plose pani! Holowcyc!

    - A jakie zawody wykonują Polacy?
    - Plose pani wsyscy Polacy to kielowcy, kazdy cos wozi, wsyscy placuja psy
    komputelach i ciagle dzwonia pses telefony, jest tez pani w kasie w sklepie
    - To ja jeszcze! W Polsce proszę pani występują tez górnicy, tacy czarni
    murzyni, co robią węgiel żeby był pront i było nam cieplo, w polsce wystepuja
    tez rolnicy, ale ja jesce zadnego nie widzialem, ale mama tak mówiła

    [Kurtyna w dół]

    ;-)

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 18. Data: 2020-03-25 11:22:04
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 24 Mar 2020 20:28:10 +0100, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > To zamordystyczny kraj, a Ty się pytasz?
    > Pewnie dostali propozycję nie do odrzucenia: albo zostaniesz w domu,
    > albo spadniesz w rankingu punktów na zero.
    > To samo może być z wyleczonymi: proszę podpisać panie Li Ping Pong,
    > o tu, że jest pan już zdrowy, bo jak nie, to wie pan...

    Podobno nie było tak źle. Rodaczka przeżyła epidemię w Chinach i sobie
    chwali:
    https://wyborcza.pl/duzyformat/7,127290,25804475,pol
    ka-przezyla-epidemie-koronawirusa-w-chinach-ciesze-s
    ie.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 19. Data: 2020-03-25 11:23:28
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 24 Mar 2020 16:44:04 +0100, Michal Jankowski napisał(a):

    > Wszystkie te zakazy i ograniczenia praw są zastrzeżone w Konstytucji dla
    > sytuacji stanów nadzwyczajnych.
    >
    > I co? I nic.

    Człowiek z Drabinką odwołał pielgrzymkę do Smoleńska 10 kwietnia, czyli coś
    się jednak dzieje, tyle że bez żadnego trybu.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 20. Data: 2020-03-25 12:26:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik rowerex napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    >od pracy
    >(nie kwarantanna) ;-)
    >Ale wracając do i od rzeczy, czyli "w tym", to synonim "między

    Tak, choc lepszym synonimem bylby "a w szczegolnosci" ..

> [...]
    >tym", to
    >można dyskutować i polemizować, czy nie chodzi jednak o "zbiór

    Na zbior zamkniety maja inne okreslenia.

    >Może właśnie chodzi o dyskusję, na być niejasno, ma być dyskusja,
    >naród ma
    >myśleć i zmądrzeć, względnie kompletnie zdurnieć (każdy ma wybór :-D)

    Raczej ma byc otwarty, bo przeciez premier wszystkich potrzeb nie
    wymysli.

    J.