  • 1. Data: 2002-02-28 22:35:33
    Temat: Ktore ze zdarzen kwalifikuje sie do prokuratury ?
    Od: "Tomasz Bednarz" <t...@i...pl>

    Ogolnie chodzi o spor pomiedzy mna a moja lokatorka
    Tacza sie sprawy w sadzie i w prokuraturze i tu mam pytanie
    Ktore z wymienionych ponizej zdarzen/incydentow kwalifikuja
    sie jako czyny, ktorymi moglaby sie zajac prokuratura
    celem ukarania sprawcy ?

    1. Skladanie falszywych zeznan przed sadem
    2. Powolywanie sie w pozwach sadowych na nieprawdziwe zdarzenia
    3. Proba zastraszenia drugiej strony sporu poprzez:
    - wytaczanie licznych spraw sadowych - spraw ktore strona zastraszana
    wygrywa jedna po drugiej
    - skladanie nieuzasadnionych donosow do Urzedu Skarbowego
    - skladanie donosow do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego i
    wplywanie na tegoz inspektora w taki sposob ze wydaje decyzje, ktore
    Wojewodzki Inspektor nadzoru Budowlanego, po zlozonym odwolaniu okreslil
    jako niezgodne z prawem
    - skladanie roznorakich donosow do Strazy Miejskiej i na Policje
    - grozby pobicia i zniszczenia mienia (takie postepowanie juz sie toczylo w
    prokuraturze i zostalo umorzone)
    4. Dzialania powodujace straty finansowe drugiej strony

    Co do p. 1 nie mam wapliwosci ale co z reszta ?
    Moze caloscia moglaby sie zajac prokuratura tym bardziej iz sprawa decyzji
    wydenej przez PINB jest bardzo podejrzana ....

    Prosze o rade

    TB

  • 2. Data: 2002-03-01 17:21:40
    Od: "Embyrys" <e...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Bednarz" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    > 1. Skladanie falszywych zeznan przed sadem
    > 2. Powolywanie sie w pozwach sadowych na nieprawdziwe zdarzenia

    Jesli pozniej przed sadem zeznaje na temat tych nieprawdziwych zdarzen to
    podpada z tego samego art co w pkt. 1 za skaldanie falszywych zeznan. 233 KK

    > - skladanie donosow do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego i
    > wplywanie na tegoz inspektora
    Jesli wplywanie to albo grozba karalna albo łapówka.

    > - skladanie roznorakich donosow do Strazy Miejskiej i na Policje
    Fałszywe oskarzenia 234 i 238 KK

    > 4. Dzialania powodujace straty finansowe drugiej strony
    Tu musialbys podac konkretne czyny.

    Poza tym KK nie przewiduje np. przestepstwa nękania psychicznego jesli nie
    wiąże sie to ze stosunkiem przelozony-pracownik lub stosunkami rodzinnymi.
    Jedynym czynem zabronionym ktorego znamiona sa tu wypelnione, wydaje sie byc
    pomowienie art 212 KK - kto pomawia inna osobe (...) ktore moga ponizyc ja w
    opinii publicznej lub narazic na utrate zaufania potrzebnego dla danego
    stanowiska, zawodu albo rodzaju działalnosci.

    Krzysiek