  • 1. Data: 2004-01-02 14:38:36
    Temat: Kupiłem mieszkanie a poprzedni właściciel nie wymeldował się...
    Od: "piotr" <i...@p...onet.pl>

    a powinien się wymeldowac zgodnie z postanowieniami aktu notarialnego do 10
    czerwca 2003r. Czy mogę sprawe oddac do sądu i jakie on może ponieść tego
    konsekwencje. Dziękuje za porady

  • 2. Data: 2004-01-02 15:50:04
    Od: Dredd<...@...pl>

    Wymelduj go i tyle. Sprawy meldunkowe załatwia się w urzedzie a nie
    w Sądzie
    Sąd wchodziłby ewentualnie w gre jeżeli niewymeldowanie się człowieka
    wyrządziło Ci jakąś szkodę a to jest mało prawdopodobne

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-01-02 15:53:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "piotr" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    A o co chcesz go podawać do sądu? Bo z tego co rozumiem, to w mieszkaniu
    Twoim już nie mieszka. Tak więc nie widzę powodu, by go ścigać na drodze
    cywilnej.

    Jeśli już bardzo masz ochotę, to możesz złożyć zawiadomienie o wykroczeniu
    polegającym na niedopełnieniu przez niego obowiązku meldunkowego (art. 147
    kw)*, jako że zgodnie z art. 15.1. Ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o
    ewidencji ludności i dowodach osobistych: "Osoba, która opuszcza miejsce
    pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 2 miesiące, jest obowiązana
    wymeldować się w organie gminy, właściwym ze względu na dotychczasowe
    miejsce jej pobytu, najpóźniej w dniu opuszczenia tego miejsca." Z tego co
    piszesz facet to mieszkanie już opuścił, a więc miał obowiązek wymeldować
    się.

    --------------

    * Art. 147. § 1. Kto nie dopełnia ciążącego na nim obowiązku meldunkowego,
    podlega karze ograniczenia wolności, grzywny albo karze nagany.

  • 4. Data: 2004-01-04 14:58:41
    Od: Kaja <m...@b...spamu.autograf.pl>

    2 Jan 2004 15:50:04 GMT, *Dredd* <news:bt43vc$t0v$1@flis.man.torun.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > Sąd wchodziłby ewentualnie w gre jeżeli niewymeldowanie się człowieka
    > wyrządziło Ci jakąś szkodę a to jest mało prawdopodobne

    Nikogo nie wymeldują bez stawienia się tej konkretnej osoby wraz z dowodem
    osobistym.

    --
    Pozdrawiam, Kaja

  • 5. Data: 2004-01-04 15:57:22
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Kaja wrote:
    > Nikogo nie wymeldują bez stawienia się tej konkretnej osoby wraz z dowodem
    > osobistym.

    w końcu wymeldują...

    KG

  • 6. Data: 2004-01-05 05:08:10
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mam małe pytanko z podobnym tematem: osoba się wyprowadziła, mieszka gdzie
    indziej, żadnych formalnych ani ninnych zobowiązań wobec niej nie mam.
    Wcześniej nie było możliwości przemeldowania z uwagi na (wyłącznie formalne)
    'nieodebranie' budowy (tam, gdzie mieszka obecnie), a nie chciałem robić
    niewygody w postaci braku zameldowania.

    Teraz 'jest obrażona' na całe otoczenie (m.in. na mnie), w związku z tym
    żadnych kontaktów nie będę ryzykował (nieco poszkodowana na umysle i bardzo
    na charakterze starsza osoba) a ponieważ ciągle do mnie przychodzą 'kwitki'
    z ZUSu zakładam, że się jeszcze nie przemeldowała.

    Jednocześnie doczytałem się, że na mnie ciąży obowiązek poinformowania,
    jeśli ktoś się wyprowadził a nie wymeldował z mojego lokalu (Art.29).

    Chcę być fromalnie 'czysty' (no i mam dość przesyłania calej korespondencji
    urzędowej), a jednocześnie nie chcę zwalać tej osobie na głowę paragrafów,
    więc nie chcę robić z tego zawiadomiena o wykroczeniu (bo z tym, jak
    rozumiem, na policję się idzie).

    Wystarczy, jak podeślę zawiadomenie do urzędu gminy poleconym, że taka osoba
    od paru miesięcy już tu nie mieszka?

  • 7. Data: 2004-01-05 10:35:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jan 2004, Andrzej Lawa wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Wystarczy, jak podeślę zawiadomenie do urzędu gminy poleconym, że taka osoba

    IMHO - tak i tak, albo się wymelduje sama, albo skończy się na
    przymusowym wymeldowaniu ("z urzędu" na twój wniosek), a to też
    jest postępowanie przed sądem. Nie wiem czy sądy mają w zwyczaju
    wyciagać sankcje wobec "niewymeldowanych".

    pozdrowienia, Gotfryd
    (który wymeldowywał osobę która wybyła AFAIK za granicę)

  • 8. Data: 2004-01-05 11:01:40
    Temat: Re: Kupi3em mieszkanie a poprzedni w3aściciel nie wymeldowa3 sie... (was: Kupiłem mieszkanie a poprzedni właściciel nie wymeldował=?is
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Jan 2004, Kaja wrote:

> [...]
    >+ > Sąd wchodziłby ewentualnie w gre jeżeli niewymeldowanie się człowieka
    >+ > wyrządziło Ci jakąś szkodę a to jest mało prawdopodobne

    Mniemam że się mylisz. Mam sygnaturę akt w których dokonano wymeldowania
    chociaż było "bez szkody" dla mnie.
    Faktem jest że do sądu wystąpił urząd a nie ja, ale to postaci rzeczy
    nie zmienia :), wymeldowanie nastąpiło dopiero po orzeczeniu sądu.

    >+ Nikogo nie wymeldują bez stawienia się tej konkretnej osoby wraz z dowodem
    >+ osobistym.

    Mniemam że się mylisz. Mam sygnaturę akt... jak wyżej :)
    Wymeldowanie z urzędu, na mój wniosek. Osoba nie znana z miejsca
    pobytu.
    Dwa i pół roku papierki się obracały... ale sie obróciły !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2004-01-05 13:45:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:btargl$rfn$1@atlantis.news.tpi.pl...
    [...]
    > ponieważ ciągle do mnie przychodzą 'kwitki'
    > z ZUSu zakładam, że się jeszcze nie przemeldowała.

    Niekoniecznie. ZUS nie ma dostępu do bazy PESEL, a w każdym razie nie
    korzysta z niej za każdym razem, gdy wysyła korespodencję. Żaden urząd
    tego nie praktykuje, bo by kota dostali. Wystarczy, że Pani nie zgłosiła
    zmiany adresu do ZUS. Odeślij im a nie jej z adnotacją, że adresat się
    wyprowadził. Jak pani nie dostanie renty w terminie, to bardzo szybko
    wszystko wyprostuje sama. Praktycznie, jeśli to list polecony, to go nie
    odbierasz, jeśli zwykły, to możesz odnieść na Urząd Pocztowy i powiedzieć,
    by odesłali, bo taka osoba tutaj nie mieszka i nie znasz jej adresu.

    > Jednocześnie doczytałem się, że na mnie ciąży obowiązek poinformowania,
    > jeśli ktoś się wyprowadził a nie wymeldował z mojego lokalu (Art.29).

    Teoretycznie tak, i nawet niepowiadomienie jest wykroczeniem. Z tym, że to
    w zasadzie martwy przepis, choć oczywiście możesz złożyć zawiadomienie na
    Policji, że rzeczona staruszka narusza przepisy o zameldowaniu, bowiem nie
    mieszka u Ciebie od dawna, mieszka gdzie indziej, a się nie przemeldowała.
    Tylko wcześniej sprawdź w Biurze Ewidencji Ludności, czy tak faktycznie
    jest, bo jak pisałem wysyłanie na Twój adres korespondencji luźny związek
    z zameldowaniem. Tobie jako właścicielowi mieszkania mają obowiązek podać,
    kto jest w nim zameldowany.

> [...]
    paragrafów,
    > więc nie chcę robić z tego zawiadomiena o wykroczeniu (bo z tym, jak

    Tak. Możesz wysłać na piśmie, nawet faksem do Komendy, tylko podaj swoje
    dane, bo w tym wypadku anonim trafi do "kosza". Dzielnicowy pójdzie i
    zapyta Panią. Pewnie od razu się przemelduje, jeśli nie zrobiła.

    > Wystarczy, jak podeślę zawiadomenie do urzędu gminy poleconym, że taka
    osoba
    > od paru miesięcy już tu nie mieszka?

    Teoretycznie tak. Ale wówczas wszczął procedurę wymeldowania
    administracyjnego i będą chodzić po sąsiadach. Zresztą Ciebie też będą
    rozpytywać. Wydaje mi się, że jednak mniejsze zamieszanie dla wszystkich
    będzie, jak powiadomisz Policję. Jeśli to faktycznie starsza osoba, to
    pewnie wystarczy, że dzielnicowy jej zwróci uwagę i się przemelduje. Nie
    ma obowiązku w takim wypadku wysyłania wniosku o ukaranie i pewnie nikt
    starszej kobiety i to w dodatku z lekka uciążliwej nie będzie włóczył po
    sądzie grodzkim, bo szkoda czasu, chyba że przemeldować się nie będzie
    chciała.

  • 10. Data: 2004-01-05 20:16:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > IMHO - tak i tak, albo się wymelduje sama, albo skończy się na
    > przymusowym wymeldowaniu ("z urzędu" na twój wniosek), a to też
    > jest postępowanie przed sądem. [...]

    Czemu przed sadem, a nie w trybie administracyjnym?