  • 31. Data: 2017-08-17 23:27:12
    Temat: Re: Ksiądz w Gdańsku zabrał mieszkanie 88 latce
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17-08-17 o 20:39, Kviat pisze:

    > A kto decyduje o tym, że jak ksiądz coś zrobi to nie jest kościół?

    Jest kilka unormowań.

    > Jak ksiądz zbiera na tacę, to jest to na kościół czy na księdza?

    O ile ksiądz nie zapoda, że jest inaczej, to na Kościół. Taca jest na
    utrzymanie budynku. Czasem ogłasza się, ze jest na coś innego. U nas na
    Katolicki Uniwersytet Lubelski zbierają chyba raz w miesiącu. Normuje to
    prawo kanoniczne. Sugeruję lekturę, bo tam jest wiele ciekawych rzeczy.

    > Jak ksiądz mówi coś o moralności albo o prawach kobiet, to mówi to
    > ksiądz, a nie kościół?

    Tu już faktycznie może być różnie. Generalnie moim zdaniem ksiądz
    powinien w takich wypadkach jednak podkreślać, czy to jego prywatna
    opinia, czy oficjalne stanowisko Kościoła.

    > Wygodne...

    Masz racje, ale to odwieczny problem i nie dotyczy tylko kościołów. Jak
    Pan Prezydent spotkany przypadkowo na ulicy będzie uprzejmy wygłosić
    jakieś stanowisko powiedzmy w jakiejś dyskusyjnej kwestii, to jest to
    Jego stanowisko, Stanowisko Prezydenta RP, czy Stanowisko Polski, którą
    reprezentuje?

    W niektórych kwestiach zagadnienie takie jest ściśle unormowane.
    Przykładowo w kodeksie postępowania administracyjnego i wiadomo, kiedy
    dane stanowisko ma moc stanowiska urzędowego (decyzja, postanowienie), a
    kiedy Burmistrz sobie po prostu gawędzi. Przykładowo, jak Starosta
    wyjdzie i powie do telewizji, ze jest za budową drogi z A do B, to nikt
    nie pomyli tego z pozwoleniem na budowę.

  • 32. Data: 2017-08-17 23:30:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17-08-17 o 20:44, ąćęłńóśźż pisze:
    > No wiesz, gdyby (jeśli w ogóle się zdarzyło) lokal był zapisany na
    > parafię to jedno, a jak do osobistego majątku to drugie.

    O ile się orientuję, to na parafie by sienie dało, bo parafia nie ma
    osobowości prawnej. Zresztą to jeden z powodów tego, że przy parafiach
    działają różnego rodzaju towarzyszenia i fundacje. Pozwala to właśnie na
    obrót środkami na jej poziomie, bo inaczej wszystko stanowi własność
    Kościoła.

  • 33. Data: 2017-08-18 06:39:55
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    IMHO jestes w mylnym błędzie.

    -----

  • 34. Data: 2017-08-18 09:39:19
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 17 Aug 2017 22:37:50 +0200, Animka napisał(a):

    > Dla mnie to SE jest najwiarygodniejszy. Na ogół jako najpierwsi podają
    > informacje. Wiarygodne informacje.

    Wygląda na to, że akurat to ta najbardziej wiarygodna gazeta streściła
    artykuł z ulubionej gazety osób pochodzenia żydowskiego:

    <<Wtedy pomyślałam, że niech mieszkanie też idzie na zbożny cel - wspomina
    w rozmowie z "Dużym Formatem" pani Lidia. ..>>

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Jednym z symptomów nadchodzącego załamania nerwowego jest przekonanie,
    że nasza praca jest szalenie ważna"
    Bertrand Russell

  • 35. Data: 2017-08-18 09:40:08
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 17 Aug 2017 15:54:26 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Zacytuj jeszcze Trybunę Ludu i Prawdę.

    Dlaczego chcesz, żebym cytował Twą ulubioną prasę?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

  • 36. Data: 2017-08-18 11:24:45
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Od kiedy skończył się socjalizm mam w łazience papier z rolki.

    -----

  • 37. Data: 2017-08-18 12:03:37
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-08-18 o 09:39, Olin pisze:

> [...]
    >
    > <<Wtedy pomyślałam, że niech mieszkanie też idzie na zbożny cel - wspomina
    > w rozmowie z "Dużym Formatem" pani Lidia. ..>>

    Na stronie GW było tylko parę słów. Natomiast na SE dużo większy
    artykuł, więcej informacji.

    --
    animka

  • 38. Data: 2017-08-18 12:04:42
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-08-18 o 09:40, Olin pisze:

    > Dlaczego chcesz, żebym cytował Twą ulubioną prasę?

    Nie zauważyłeś, że to ironia?

    --
    animka

  • 39. Data: 2017-08-18 12:10:12
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Animka <a...@t...wp.pl> pisze:

    > Nie zauważyłeś, że to ironia?

    Dlaczego wykluczasz zwalczanie ironii ironią?
    Kto ironią wojuje od ironii zginie ;-)

    --
    A. Filip

  • 40. Data: 2017-08-18 12:11:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-18 o 12:10, A. Filip pisze:

    > Dlaczego wykluczasz zwalczanie ironii ironią?

    Chciałbyś...

    > Kto ironią wojuje od ironii zginie ;-)

    To zwalczanie ironii erystyką. Ironia ąckiego miała sens (zwracała uwagę
    na brak wiarygodności źródła). Twoja odpowiedź była ad personam i bez sensu.

    --
    Liwiusz