  • 21. Data: 2004-09-16 14:30:23
    Temat: Re: Kradziez z wlamaniem - uczacy sie 19-latek - areszt tymczasowy
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Thu, 16 Sep 2004 15:19:11 +0200, marik
    <k...@p...com> napisał:

    [ciach]

    > Bardzo śmiesznie piszesz :) Widzę, że nie wiesz o czym mówimy.

    Dobrze wiem. Na kolokwium pisałem wyrok z uzasadnieniem do włamania.
    Niemal w identycznej sprawie - jednego złapali, dwóch uciekło, ten wsypał
    pozostałych. Zastosowałem 60 par 3 i dostałem ocenę niedostateczną.
    Ciekawe, co? Prawdfa jest taka, ze art 60 się w praktyce nie stosuje.

    > Klepiesz od rzeczy. Jak mógł "w bezprawny sposób utrudniać postepowanie"
    > skoro siedzi. Art 259 par 4 nie mówi o _obawie_ matactwa, tylko o
    > matactwie już dokonywanym/dokonanym.

    Oprócz przepisów istnieje jeszcze coś takiego jak "linia orzecznictwa". A
    w praktyce zawsze, gdy częśc sprawców pozostaje na wolności - nie została
    ujęta/przesłuchana stosuje się tymczasowe aresztowanie z uwagi na obawę
    matactwa. A postaw się na miejscu sedziego. Jedyne co masz na tamtych
    dwóch to zeznania tego jednego. Owszem, jemu naleza się zawiasy, ale jak
    go wypuścisz to on się skuma z pozostałymi, uzgodnią co i jak zeznawać i
    już po sprawie. A jak posiedzi to mu się pamięć polepszy, a i rozumu
    nabierze. Zresztą i tak dostanie dokładnie tyle grzywny żeby mu cały
    areszt zaliczono.

    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwości nie było, nie ma i nie będzie!

  • 22. Data: 2004-09-16 14:46:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Sep 2004, Rodrig Falkenstein wrote:
    [...]
    > + uprzednio karanym też mam zawiesić? No, dobra. emu dwa na pięć. a tamtym dwór
    > + równo po dwa lata i jeden miesiąc. Pasi?

    Ja tam sądem nie jestem, ale problem widzę.
    Mianowicie JUŻ jest kolejka do więzień.
    Ale podobno stosowanie kar cielesnych jest niehumaniterne...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 23. Data: 2004-09-16 14:53:14
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Thu, 16 Sep 2004 16:46:48 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> napisał:

> [...]
    >
    > Ja tam sądem nie jestem, ale problem widzę.
    > Mianowicie JUŻ jest kolejka do więzień.
    > Ale podobno stosowanie kar cielesnych jest niehumaniterne...

    a szkoda...

    przy wykroczeniach byłoby jak znalazł - 100 zł grzywny, albo dwa dni
    zamiatania ulic albo cztery rózgi. Kto nie płaci i pracować mu się nie
    chce...

  • 24. Data: 2004-09-16 15:12:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Sep 2004, Rodrig Falkenstein wrote:
    [...]
    > + wypuścisz to on się skuma z pozostałymi, uzgodnią co i jak zeznawać i już po
    > + sprawie.

    Argumenty słuszne. Dotąd.

    > + Zresztą i tak dostanie dokładnie tyle grzywny żeby mu cały areszt zaliczono.

    No i to jest właśnie "bezprawie w rękach prawa".
    Nie sądzę żebyś nie wiedział co mam na myśli :(

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 25. Data: 2004-09-16 15:17:18
    Od: Dredd<...@...pl>

    > 100 zł grzywny, albo dwa dni
    > zamiatania ulic albo cztery rózgi.

    To może wprowadzimy podobne zasady na aplikacji? :)
    Źle napisane orzeczenie albo uzasadnienie = 4 rózgi od patrona ;)
    Myślisz że pisałbyś lepsze uzasadnienia i wyroki?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 26. Data: 2004-09-16 16:12:50
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > już po sprawie. A jak posiedzi to mu się pamięć polepszy, a i rozumu
    > nabierze. Zresztą i tak dostanie dokładnie tyle grzywny żeby mu cały

    a slyszales o komorkach w aresztach?

    P.

  • 27. Data: 2004-09-16 16:16:11
    Od: "marik" <k...@p...com>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Zastosowałem 60 par 3 i dostałem ocenę niedostateczną. Ciekawe, co? Prawdfa
    > jest taka, ze art 60 się w praktyce nie stosuje.

    A znasz to:

    2003.04.10 wyrok SN III KKN 242/01
    "Przewidziana w przepisie art. 60 § 3 kk "premia" za określoną postawę
    sprawcy (sprawców) nie ogranicza się tylko do przestępczości zorganizowanej."
    Mój wykładowca był wielkim fanem tego przepisu i uważał, że jego
    stosowanie = rozbicie solidarności przestępczej, jest generalnie
    godne i sprawiedliwe, słuszne i zbawienne (a dla niego wygodne :)
    Jakbyś tego u niego nie powiedział, byłaby mierna.

    > Oprócz przepisów istnieje jeszcze coś takiego jak "linia orzecznictwa".

    Nie znam go i na mój rozum byłaby bardzo naciągana.

> [...]
    > to on się skuma z pozostałymi, uzgodnią co i jak zeznawać i już po sprawie.

    To już jest antycypacja, a my trzymajmy się przepisów, a te dają podstawy
    do napisania odwołania (przeoptymistyczny artykulik 61 k.k.
    - zwłasza jeżeli chłopiec był pionkiem w rękach recydywy). Adwokat
    średniej klasy bez problemu by go wyjął.

    > A jak posiedzi to mu się pamięć polepszy, a i rozumu nabierze.

    e! niekoniecznie

    > Zresztą i tak dostanie dokładnie tyle grzywny żeby mu cały areszt zaliczono.

    no tak, ale to już zupełnie inna historia.

    marik

  • 28. Data: 2004-09-16 17:20:08
    Od: "Ojciec Dyrektor [HardwireD]" <w...@f...spamerz.il>

    >Prawdfa jest taka, ze art 60 się w praktyce nie stosuje.

    rotfl

  • 29. Data: 2004-09-16 17:21:33
    Od: "Ojciec Dyrektor [HardwireD]" <w...@f...spamerz.il>

    > a slyszales o komorkach w aresztach?

    nie slyszal bo to bajki.

  • 30. Data: 2004-09-16 17:34:08
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:cic20u$h6m$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Ojciec Dyrektor [HardwireD]" <w...@f...spamerz.il> napisał w
    > wiadomości news:cic19n$pvu$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >
    > Tyle samo, co Twoja.

    " Nie dyskutuj z idiotą bo inni mogą nie zauważyć różnicy".

    Pzdr
    Leszek