  • 1. Data: 2004-09-16 09:37:55
    Temat: Kradziez z wlamaniem - uczacy sie 19-latek - areszt tymczasowy
    Od: GreGo <n...@o...pl>

    Witam,
    Mam pytanie. Dlaczego został zastosowany areszt tymczasowy na 3-miesiące
    dla 19-latka, który został zatrzymany podczas włamania do sklepu.
    Właściwie to został zatrzymany przed sklepem przy samochodzie. Jego dwaj
    koledzy uciekli. To pierwszy kontakt z prawem 19-latka. Na codzień uczy
    się w technikum, ma zdawać maturę w tym roku szkolnym. Wcześniej nie
    karany, namówiony przez 2 kolegów do włamania. Tamci dwa wcześniej byli
    karani, uciekli. Jeden z nich wyszedł niedawno z więzienia. Policja ich
    szuka. 19-latek na przesłuchaniu przyznał się, wskazał sprawców. Żałuje
    swego postępowania.
    Co można zrobić w takiej sytuacji? Jak mu pomóc?
    Dlaczego został zastosowany areszt? Czy zachodzi podejrzenie matactwa w
    tej sprawie? Czy prokurator zastosował areszt, aby tamci sprawcy nie
    mogli wpłynąć na niego czy z innego powodu? Jak myślicie?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

    ps.
    Paragraf bodajże 279, grozi kara do 10 lat. Jaki wyrok może dostać i czy
    w zawieszeniu?

  • 2. Data: 2004-09-16 09:54:32
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Thu, 16 Sep 2004 11:37:55 +0200, GreGo <n...@o...pl> napisał:

    > Witam,
    > Mam pytanie. Dlaczego został zastosowany areszt tymczasowy na 3-miesiące
    > dla 19-latka, który został zatrzymany podczas włamania do sklepu.

    Przesłanki są jasno okreslone.
    - obawa uceczki lub ukrycia
    - obawa matactwa
    - obawa ponownego popełnienia przestępstwa
    - wymiar grożącej kary

    Co było tutaj to niestety powiedzieć nie mogę, bo kryształową kulę oddałem
    do serwisu.

    > Właściwie to został zatrzymany przed sklepem przy samochodzie. Jego dwaj
    > koledzy uciekli. To pierwszy kontakt z prawem 19-latka. Na codzień uczy
    > się w technikum, ma zdawać maturę w tym roku szkolnym.

    Jak nie w tym roku to w następnym. Wiedział czym ryzykuje i przegrał.

> [...]
    > więzienia. Policja ich szuka. 19-latek na przesłuchaniu przyznał się,
    > wskazał sprawców. Żałuje swego postępowania.

    Wszyscy żałują, proszą, błagają, widziałen nawet jednego z różańcem ale
    wraz go aresztowano.

    > Co można zrobić w takiej sytuacji? Jak mu pomóc?

    Ustanowić mu adwokata. I nic więcej nie da się zrobić. 19 lat ma, pod
    władzą rodzicielską nie pozostaje to i sam za siebie odpowiada. Niech
    pisze wnioski o uchylenie TA. Wychowawcy w AŚ /albo kumple spod celi/
    wytłumaczą mu jak. Może prokurator się zgodzi na zamianę na poręczenie
    majątkowe lub osobiste, albo dozór policji?

    > Dlaczego został zastosowany areszt? Czy zachodzi podejrzenie matactwa w
    > tej sprawie?

    Moja kryształowa kula bedzie naprawiona za jakiś tydzień. Wtedy odpowiem
    na to pytanie

    > Czy prokurator zastosował areszt, aby tamci sprawcy nie mogli wpłynąć na
    > niego czy z innego powodu?

    Areszt stosuje Sąd, a nie prokurator. Prokurator moze natomiast areszt
    uchylić.

    > Jak myślicie?

    Ja myslę, że zima w tym roku będzie mroźna i śnieżna.

    > Paragraf bodajże 279, grozi kara do 10 lat. Jaki wyrok może dostać i czy
    > w zawieszeniu?

    Artykuł 279, bez paragrafów. Kto kradnie z włamaniem... A wyrok można
    dostać taki jaki Sąd uważa. Zasadniczo każdy wyrok przekracający trzy lata
    pozbawienia wolności uważany jest za "surowy". Ja bym dał jemu dwa na
    trzy, kuratora i grzywnę az mu w pięty pójdzie, a tamtym dwóm po trzy
    latka bez zawieszenia. Ale to tylko moje przypuzczenia w oparciu o podany
    opis czynu. Sad może uważać inaczej.

    ps.
    Ale ze dwa miesiące to sobie posiedzi.
    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwości nie było, nie ma i nie będzie!

  • 3. Data: 2004-09-16 09:56:51
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Dlaczego został zastosowany areszt tymczasowy na 3-miesiące
    > dla 19-latka, który został zatrzymany podczas włamania do sklepu.
    (...)
    > Jego dwaj
    > koledzy uciekli.

    Choćby dlatego, że tamci dwaj wciąż nie są znalezieni i nie złożyli
    wyjaśnień w sprawie. Dlatego niewskazane jest by porozumiewał się z
    nimi na wolności. Samoistną przesłanką stosowania aresztu może tu
    być też surowość zagrożenia za włamanie (do 10 lat pozbawienia
    wolności)

    > Co można zrobić w takiej sytuacji? Jak mu pomóc?

    Np. postarać się by pozostała dwójka jak najszybciej została
    znaleziona i aby jak najszybciej sprawa trafiła do sądu co da szansę
    na uchylenie aresztu

    > Czy prokurator zastosował areszt, aby tamci sprawcy nie
    > mogli wpłynąć na niego

    Bardzo prawdopodobne

    > Paragraf bodajże 279, grozi kara do 10 lat. Jaki wyrok może dostać
    i czy
    > w zawieszeniu?

    Może dostać wyrok w zawieszeniu (w wypadku młodego wieku i
    niekaralności wcześniejk jest to dość prawdopodobne)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-09-16 10:25:54
    Od: "Ojciec Dyrektor [HardwireD]" <w...@f...spamerz.il>

    > Przesłanki są jasno okreslone.
    > - obawa uceczki lub ukrycia
    > - obawa matactwa
    > - obawa ponownego popełnienia przestępstwa
    > - wymiar grożącej kary

    taa... typowe.

    > Wszyscy żałują, proszą, błagają, widziałen nawet jednego z różańcem ale
    > wraz go aresztowano.

    to jest dobre :)

    >Niech
    > pisze wnioski o uchylenie TA.

    rotfl.

    > Areszt stosuje Sąd, a nie prokurator. Prokurator moze natomiast areszt
    > uchylić.

    prosze cie....

    > Artykuł 279, bez paragrafów. Kto kradnie z włamaniem...

    dostanie zawiasy na bank.

    > Ja bym dał jemu dwa na
    > trzy, kuratora i grzywnę az mu w pięty pójdzie, a tamtym dwóm po trzy
    > latka bez zawieszenia.

    na szescie nie masz takiej mocy.

  • 5. Data: 2004-09-16 10:28:18
    Od: "Ojciec Dyrektor [HardwireD]" <w...@f...spamerz.il>

    >Tamci dwa wcześniej byli
    > karani, uciekli. Jeden z nich wyszedł niedawno z więzienia.

    w to akurat smiem zdecydowanie watpic. ktos kto wychodzi z wiezienia jest w
    pewnym stopniu bardziej doswiadczony i nie jest na tyle glupi zeby brac na
    "robote" leszcza ktory potencjalnie moze "sprzedac"

  • 6. Data: 2004-09-16 10:51:02
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Ojciec Dyrektor [HardwireD]" <w...@f...spamerz.il> napisał w
    wiadomości news:cibq2h$1tp$2@nemesis.news.tpi.pl...

    > w to akurat smiem zdecydowanie watpic. ktos kto wychodzi z wiezienia jest
    > pewnym stopniu bardziej doswiadczony i nie jest na tyle glupi zeby brac na
    > "robote" leszcza ktory potencjalnie moze "sprzedac"

    Ooo!
    Znac zes nie mleczak. nawijasz jak . Jak GreGo nie mowi z kiciorem, to
    misjonarz klepnie.
    Ale jak podrzynasz ure, to ludzie Cie opackaja.

    --
    You and me and the devil makes three,
    don't need no other lovin' babe

  • 7. Data: 2004-09-16 11:14:30
    Od: "Ojciec Dyrektor [HardwireD]" <w...@f...spamerz.il>

    > Ooo!
    > Znac zes nie mleczak. nawijasz jak . Jak GreGo nie mowi z kiciorem, to
    > misjonarz klepnie.
    > Ale jak podrzynasz ure, to ludzie Cie opackaja.

    nie zablysnoles. masz nikle pojecie. nie ogladaj juz tych filmow bo w nich
    jest zero prawdy.

  • 8. Data: 2004-09-16 11:29:18
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Rodrig Falkenstein wrote:
> [...]
    > lata pozbawienia wolności uważany jest za "surowy". Ja bym dał jemu dwa
    > na trzy, kuratora i grzywnę az mu w pięty pójdzie, a tamtym dwóm po trzy

    Nie przesadzasz z tymi wyrokami?

    KG

  • 9. Data: 2004-09-16 12:12:42
    Od: "marik" <k...@p...com>

    Użytkownik "GreGo" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Mam pytanie. (...)To pierwszy kontakt z prawem 19-latka. (...)
    > Wcześniej nie karany, (...)na przesłuchaniu przyznał się, wskazał sprawców.
    >
    > Żałuje swego postępowania.

    Wierzy to chyba tylko kapelan więzienny i matka.

    > Co można zrobić w takiej sytuacji? Jak mu pomóc?

    Pownien wyjść, w zażaleniu/odwołaniu można podać podstawę
    art 259 par 2 k.p.k. w związku uprawdopodobnionym
    zastosowaniem art 60 par. 1 i 3 k.k. I tyle. Niech się chłopak
    zastanawia nad tym co robi.

    marik

  • 10. Data: 2004-09-16 12:32:00
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Ojciec Dyrektor [HardwireD]" <w...@f...spamerz.il> napisał w
    wiadomości news:cibsjm$q4m$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > nie zablysnoles. masz nikle pojecie. nie ogladaj juz tych filmow bo w nich
    > jest zero prawdy.

    Zapewniam Cie, ze wiekszosc ludzi zrozumialaby moja wypowiedz.
    Co prawda wyrazenie "mleczak" ma kilka znaczen, ale z kontekstu wynika w
    jakim uzylem.
    Podobnie "klepac", choc uzyte przy "misjonarzu" raczej rozwiewa watpliwosci.
    "Mowic z kiciorem" oraz "opackac" raczej jednoznaczne.

    PS> Smiesznie wygladaja Twoje posty, w ktorych doradzasz, zwlaszcza w
    kontekscie pytan, jakie zadajesz :>