  • 1. Data: 2004-09-16 09:09:41
    Temat: Intercyza
    Od: tan <a...@a...invalid>

    Witam :)
    Mam pytanie o intercyze. Nie chodzi mi o to co to jest,
    z czym się to je itd. W sieci jest wiele informacji na
    ten temat i trochę juz o tym poczytałem.
    Mam natomiast tylko pytanie jak wygląda ustalanie
    intercyzy z punktu widzenia działań czysto
    operacyjnych/organizacyjnych/wykonawczych?

    Czy to jest tak, że:
    - dwoje ludzi przychodzi do dowolnego notariusza,
    - mówią "chcemy podpisać intercyzę",
    - notariusz wyciąga lub drukuje odpowiedni "papierek"
    - wszyscy zainteresowani podpisują "papierek"
    - "klienci" płacą 400PLN i wychodzą z kopiami
    "papierka".
    - Całość trwa nie dłużej niż wizyta u lekarza;)

    Czy też wymaga to innych, bardziej "zaawansowanych"
    działań (spisywania ustaleń przy jednej wizycie,
    podpisywania przy drugiej, jakiś dziwnych opłat
    skarbowych, jakiś rejestracji w urzędach itp.)

    Jeszcze jeden warunek: Intercyza jest spisywana
    _po_ślubie_ - przez małżeństwo ze stażem ;)
    Nie wiem czy ma to znaczenie jeżeli chodzi o
    działania organizacyjne.

    Z góry dziękuję za odpowiedzi:)

    Pozdrawiam.

    --
    tan
    -----------

  • 2. Data: 2004-09-16 12:46:00
    Temat: Re: Intercyza
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 16 Sep 2004 11:09:41 +0200, tan naskrobał(a):

> [...]
    >
    > Jeszcze jeden warunek: Intercyza jest spisywana
    > _po_ślubie_ - przez małżeństwo ze stażem ;)
    > Nie wiem czy ma to znaczenie jeżeli chodzi o

    może napisz co dzięki intercyzie chcesz uzyskać to wtedy ci powiemy jakie
    będzie miała znaczenie - natomiast same czynności wyglądają mniej wiecej
    tak z tym, że warto wcześniej zadzwonić do notariusza żeby sie przygotował.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-09-16 12:54:59
    Od: "M" <t...@c...onet.pl>

> [...]
    > tak z tym, że warto wcześniej zadzwonić do notariusza żeby sie przygotował.

    Wydaje mi sie jednak, ze jezeli umowe o rozdzielnosci majatkowej podpisuje
    malzenstwo z jakims tam juz stazem to konieczne jest wyszczegolnienie w tej
    umowie przedmiotow majatkowych, ktore dotychczas wchodzily do majatku
    wspolnego a od podpisania umowy beda nalezaly do majatkow odrebnych, a ponadto
    okreslenie - do ktorego majatku odrebnego wchodza (zony czy meza). Zakladam
    bowiem, ze skoro malzenstwo ma juz jakis staz, to posiada tez tzw. majatek
    wspolny. A tego w gotowej, szablonowej umowie nie ma. Konieczne jest wiec
    przygotowanie sobie takiej "listy" jeszcze przed wizyta u notariusza (w kazdym
    razie bedzie dzieki temu szybciej, niz gdybyscie zaczeli to ustalac juz u
    notariusza).

    Pozdr.

  • 4. Data: 2004-09-16 13:44:19
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 16 Sep 2004 14:54:59 +0200, M naskrobał(a):

> [...]
    > razie bedzie dzieki temu szybciej, niz gdybyscie zaczeli to ustalac juz u

    nie jest konieczne co do zasady - natomiast ma dodatkowe skutki majątkowe.

  • 5. Data: 2004-09-16 14:07:47
    Od: "M" <t...@c...onet.pl>

    > nie jest konieczne co do zasady - natomiast ma dodatkowe skutki majątkowe.

    Nie jest? a co w takim razie z przedmiotami stanowiacymi dotychczas wspolnosc
    majatkowa? skoro ustanowi sie rozdzielnosc maj., tj. w istocie zlikwiduje sie
    majatek wspolny, to jak inaczej okreslic, do ktorego majatku odrebnego weszly
    poszczegolne przedmioty?

    Pozdr.

  • 6. Data: 2004-09-16 14:25:16
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 16 Sep 2004 16:07:47 +0200, M naskrobał(a):

    bez sądowego podziału nie w sposób :)

  • 7. Data: 2004-09-16 15:10:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Sep 2004, M wrote:
    [...ktoś...]
> [...]
    >+ majatek wspolny, to jak inaczej okreslic, do ktorego majatku odrebnego weszly

    A nie mogły stać się współwłasnością w częściach równych ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2004-09-16 18:49:30
    Od: "M" <t...@c...onet.pl>

    > A nie mogły stać się współwłasnością w częściach równych ?
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd

    O - to słuszna uwaga. Nie wpadlam na to. A gwoli wyjasnienia - moj poprzedni
    post byl stricte pytaniem - zaznaczam to, bo jak teraz to przeczytalam, to
    zabrzmialo troche jak bym sie wyklucala. Nie to bylo moim zamiarem.

    Pozdr.

  • 9. Data: 2004-09-16 18:58:47
    Od: alka <t...@...raczej.nie>

    Sebol wrote:

    > Dnia 16 Sep 2004 16:07:47 +0200, M naskrobał(a):

    > bez sądowego podziału nie w sposób :)

    Witam.
    Można "za porozumieniem stron", aktem notarialnym. Mam to za sobą :)))

    Rozdzielność majątkowa to nie "podział majątku". Skutkuje od daty aktu.

    --
    Czasem coś wtrącę, ale dyskusji raczej nie podejmuję :)))
    Pozdrowienia.