  • 71. Data: 2021-08-09 16:03:33
    Temat: Re: Kradziez wartosci 300 zl
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.08.2021 o 15:29, J.F pisze:

    > Ten pod spodem to imo bedzie mial specyficzny kontur.

    Sprawdziłeś?

    > No, i czy to cos przekraczajacego mozliwosci kulsonow ?

    Zapytaj kulsonów. nie wiem.

    > No chyba, ze juz notowany i odciski sa w bazie ...

    A jeśli są, to co?

    > no popatrz pan ...
    > "Ślady zapachowe wskazujące na Tomasza Komendę zostały pobrane bez
    > udziału biegłego - dodali."

    Kto? Po co biegły o tego?

    > Kulson nie potrafi pobierac sladow czy tak bezpieczniej, bo moze by
    > trzeba ruszyc dupy i sprawdzic ilus tam skazanych na podstawie psa ...

    Zazwyczaj tobi to technik. Uparłeś sie na jakiś enigmatycznych kulsonów
    i z uporem maniaka mnie pytasz, co on umieją. Nie wiem.

    > Zlapali "na goracym uczynku" to chyba widzieli.
    > No ale owszem - pewnie jeden sie wlamywal, a drugi patrzyl, patrzec
    > wolno :-)

    Nie, ale mniejszy wyrok się dostaje.

    > Ujawniono, ale to byl Hollywood.
    > Ale zobacz to
    > https://www.youtube.com/watch?v=R0e8WXkFA64

    No i? Przeleciałem, ale rewelacji taż żadnej nie widzę.

    > Jak widac nie trzeba wycinac kierownicy, nie trzeba jej nawet zanosic
    > do komory.
    > I ujawnia sie odciski ciagle proszkiem, czyli kubek nijak nie jest
    > "obsliniony". Zreszta na ile ja znam CA, to one dosc szybko twardna na
    > wolnym powietrzu - tu ciekawe - jakas powolna odmiana, czy z tluszczem
    > wolniej sie to dzieje.

    To ja Ci podpowiem, że samych rodzajów proszków na co dzien używa się ze
    trzy rodzaje, a bardziej wypaśnie to pewnie jeszcze kilka innych. Tylko
    trzeba wiedzieć co i do czego sie używa, a nie przywoływać losowe filmy
    nawet nie mając o tym pojęcia. Przyszło Ci do głowy, ze istotna jest
    przykładowo porowatość :-)

    > Ale za to potem ladnie wyglada w umorzeniu "nie przeprowadzono badania
    > z uwagi na wysokie straty i brak zgody wlasciciela".
    > A jak sie go odpowiednio postraszy, to wycofa zgloszenie i statystyki
    > sie polepsza :-P

    Weź Ty się nie błaźnij i nie powtarzaj obiegowych głupot. Wycofać, to
    sobie możesz samochód w garażu.

    > A policjant umie?

    Spora część tak. Ja nie umie, to się woła specjalistę. W ostateczności
    bierze mechanika samochodowego, uzgadnia z nim co i jak ma dotykać, a
    czego nie.

    --
    Robert Tomasik

  • 72. Data: 2021-08-09 16:13:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.08.2021 o 14:05, J.F pisze:

    > A czy kanciapka jest jedna na rejon czy jedna na rewir, to nie wiem
    > :-)

    Nie wiem. U mnie na drzwiach było przybite rewir XX.

    > Bo on jest od pisania opinii i roznoszenia wezwan :-)

    To może niech to sekretarka i listonosz robi. Taniej będzie a
    dzielnicowy niech zapierdala po rejonie bo od tego jest.

    > Oraz jak widac - od realizowania planu.
    > "Celem działań jest eliminacja wykroczeń, w szczególności spożywania
    > alkoholu oraz zaśmiecania wskazanego terenu"

    Mój ma ten sam plan od trzech lat, więc jak widać go średnio realizuje:P
    Celem dzielnicowego, jak każdego kulsona jest dotrwanie do emki. A droga
    do emki wiedzie przez nie wkurwianie komendanta co z kolei unikaniem
    przyjmowania zgłoszeń od obywateli. Jak pisałem patole byli, są i będą -
    dopust boży i nic z tym nie zrobią - to co się da zrobić to spławianie
    obywateli - oni są realnym zagrożeniem dla spokojnej drogi kulsona do emki.

    --
    Shrek

  • 73. Data: 2021-08-09 16:32:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 9 Aug 2021 16:03:33 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Sprawdziłeś?

    Nie.

    > Zapytaj kulsonów. nie wiem.

    Wiesz. Trzeba wyciac kierownice :-P

    > A jeśli są, to co?

    No to gdzies tam na swiecie policja ma komputery i szybko wynajduje

    > Kto? Po co biegły o tego?

    Z sadem bedziesz dyskutowal?
    I to najwyzszym?

    Ale jak widac biegły potrzebny, skoro zwykly policjant cos zle robi.

    > Zazwyczaj tobi to technik. Uparłeś sie na jakiś enigmatycznych kulsonów
    > i z uporem maniaka mnie pytasz, co on umieją. Nie wiem.

    A technik to nie kulson? :-P

    > Nie, ale mniejszy wyrok się dostaje.

    A nie wspoludzial ?

    > No i? Przeleciałem, ale rewelacji taż żadnej nie widzę.

    Ja tez nie. Ale o takie ujawnienie chodzilo ?

    > To ja Ci podpowiem, że samych rodzajów proszków na co dzien używa się ze
    > trzy rodzaje, a bardziej wypaśnie to pewnie jeszcze kilka innych.

    No ale nie o proszek chodzilo, tylko o klej.

    > Tylko
    > trzeba wiedzieć co i do czego sie używa, a nie przywoływać losowe filmy
    > nawet nie mając o tym pojęcia. Przyszło Ci do głowy, ze istotna jest
    > przykładowo porowatość :-)

    Przeciez mowilem, ze po paru latach mam kierownice dosc gladka :-)
    Na porowatosc jest plyn, tez moze nie trzeba kierownicy zabierac :-)

    > Spora część tak. Ja nie umie, to się woła specjalistę. W ostateczności
    > bierze mechanika samochodowego, uzgadnia z nim co i jak ma dotykać, a
    > czego nie.

    Ale czy umie owinac tak folia, aby mechanik odciskow nie zatarl ...

    J.

  • 74. Data: 2021-08-09 18:35:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.08.2021 o 16:32, J.F pisze:

    > Nie.

    To sprawdź. Zobacz. Po co mamy się przepychać. Nie masz lustra, szyby
    czy innej gładkiej powierzchni?

    > Wiesz. Trzeba wyciac kierownice :-P

    Nie znam żadnego, więc nie potrafię pomóc.

    > No to gdzies tam na swiecie policja ma komputery i szybko wynajduje

    Ktoś. Gdzieś. A tu i teraz?

    > Z sadem bedziesz dyskutowal?
    > I to najwyzszym?
    > Ale jak widac biegły potrzebny, skoro zwykly policjant cos zle robi.

    Musiał byś rozwinąć, o co chodzi. nie che mi się szukać, co możesz mieć
    na myśli.

    > A technik to nie kulson? :-P

    Różne są technika. Moze i zawód kulsona można zdobyć.

    > A nie wspoludzial ?

    Skąd mam wiedzieć, co on robił? Może byc pomocnictwo, podżeganie, albo
    jakiś inny czyn.

    > Ja tez nie. Ale o takie ujawnienie chodzilo ?

    Nie. On tu używa jakiegoś płynu.

    > No ale nie o proszek chodzilo, tylko o klej.

    Czyli już ogarnąłeś, ze o czymś innym mówimy :-D

    > Przeciez mowilem, ze po paru latach mam kierownice dosc gladka :-)
    > Na porowatosc jest plyn, tez moze nie trzeba kierownicy zabierac :-)

    Może. nie mam zielonego pojęcia. Trzeba obejrzeć, sparewdzić. Jak mam z
    Tobą dyskutować?

    > Ale czy umie owinac tak folia, aby mechanik odciskow nie zatarl ...

    Skąd mam wiedzieć, co umie policjant, który hipotetycznie do Ciebie
    kiedyś przyjedzie?

    --
    Robert Tomasik

  • 75. Data: 2021-08-09 23:03:18
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Czy kradzież telefonu za 200zł podłączonego do ładowarki, gdzie sprawca
    > bierze najpierw telefon a dopiero potem odłącza ładowarkę jest
    > przestępstwem?
    >
    > Na wszelki wypadek daję -> :)

    A czy to prawda, że jak ktoś ukradnie rzecz wartą 300 zł, to jest to
    wykroczenie, mandacik/grzywna, do widzenia, rejestr czysty.

    Ale jak ktoś przeklei kod z ceną z rzeczy wartej 10gr na rzecz wartą 1zł
    i złapią go na kasie, to jest oszustwo, przestępstwo, proces, wyrok,
    rejestr skazanych i co tam chcieć?

    MJ

  • 76. Data: 2021-08-10 00:42:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.08.2021 o 23:03, Michal Jankowski pisze:

> [...]
    >
    > Ale jak ktoś przeklei kod z ceną z rzeczy wartej 10gr na rzecz wartą 1zł
    > i złapią go na kasie, to jest oszustwo, przestępstwo, proces, wyrok,

    TAk. Bo przeklejenie to oszustwo (art. 286 kk) i on nie ma zasadniczo
    odpowiednika w wykroczeniach. jest wyjątek. Jakby sprzedawca przykleił w
    celu oszukania klienta, to jest to do 100 zł wykroczenie.

    --
    Robert Tomasik

  • 77. Data: 2021-08-10 16:21:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A gdy ktoś podstawia gorszy uszkodzony przedmiot w miejsce Twojego nowego i lepszego
    to też oszustwo?
    BTW ten gorszy uszkodzony przedmiot złodziej właśnie podobnie zajumał innemu
    właścicielowi.

    -----

  • 78. Data: 2021-08-10 16:33:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.08.2021 o 16:21, ąćęłńóśźż pisze:
    > A gdy ktoś podstawia gorszy uszkodzony przedmiot w miejsce Twojego
    > nowego i lepszego to też oszustwo? BTW ten gorszy uszkodzony
    > przedmiot złodziej właśnie podobnie zajumał innemu właścicielowi.

    Nie słyszałem o takiej kwalifikacji prawnej. To po prostu dwie
    kradzieże, z tym, że jak o tym wiesz, że masz rzecz pochodząca z
    kradzieży, to jej przechowywanie stanowi paserkę.

    --
    Robert Tomasik

  • 79. Data: 2021-08-10 19:43:26
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie wiem, czy ją przechowuję, skoro leży w wielostanowiskowym lokalu garażowym i nie
    wiem, czyja jest, a właściciel może się przejść
    po także swoim lokalu, znaleźć i wziąć.
    Ale zgadzam się z Tobą, że złodzieja Policja Państwowa nie znajdzie bo nawet nie
    będzie udawać, że zaczęła szukać, ale
    powiadamiającego za zawracanie dupy nomen omen udupi i z pokrzywdzonego/z ofiary
    zrobi sprawcę ("a w jak krótkiej spódniczce
    poszłaś?").

    -----

  • 80. Data: 2021-08-11 11:06:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-08-10, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:
    > A gdy ktoś podstawia gorszy uszkodzony przedmiot w miejsce Twojego
    > nowego i lepszego to też oszustwo? BTW ten gorszy uszkodzony przedmiot
    > złodziej właśnie podobnie zajumał innemu właścicielowi.

    A co on chciał osiągnąć tą podmianą? Jak się zorientowałeś, że
    podmieniono?

    --
    Marcin