  • 1. Data: 2021-08-02 22:05:12
    Temat: Kradziez wartosci 300 zl
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ukradziono mi coś wartości ok. 300 zł, mam nagranie z monitoringu - w jakim trybie
    zgłaszać na policję o ustalenie i ściganie
    sprawców skoro kradzież do wartości 500 zł jest wykroczeniem a nie przestępstwem.

  • 2. Data: 2021-08-02 22:29:30
    Temat: Re: Kradziez wartosci 300 zl
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.08.2021 o 22:05, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ukradziono mi coś wartości ok. 300 zł, mam nagranie z monitoringu - w
    > jakim trybie zgłaszać na policję o ustalenie i ściganie sprawców skoro
    > kradzież do wartości 500 zł jest wykroczeniem a nie przestępstwem.

    Dla Ciebie nie ma to znaczenia. Inna jest podstawa prawna, pouczenia,
    ale procedura bardzo podobna. Jeśli masz nagranie z monitoringu zgraj je
    na nośnik. Jeśli sprawca jest widoczny, spróbuj poza filmem nagrać kilka
    klatek osobno. Rejestratory często zapisują nie film, a poszczególne
    klatki. Oprogramowanie z tego robi później film, ale pojedyncze klatki
    często zawierają większą rozdzielczość. Sprawdź, czy czasem obok ktoś
    nie ma kamer. Sprawcy często na miejscu przestępstwa sie maskują, ale
    zapominają o tym na podejściu i odejściu.

    I ostatnia uwaga. nie wiem co Ci zginęło i jak się to odbyło. Nie każda
    kradzież rzeczy o wartości 300 zł jest wykroczeniem.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-08-03 10:27:48
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zajumano mi coś z garażu wielostanowiskowego i to tak sprytnie, że w to miejsce
    podstawiono inną gorszą i zepsutą rzecz.
    Osób z nagrania nie rozpoznaję, możliwe że to ekipa sprzątająca zamówiona po remoncie
    lokatora (chyba roześlę sąsiadom zrzut ekranu
    z pytaniem czy znają).

    -----

  • 4. Data: 2021-08-03 10:42:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.08.2021 o 10:27, ąćęłńóśźż pisze:

> [...]
    > nie rozpoznaję, możliwe że to ekipa sprzątająca zamówiona po remoncie
    > lokatora (chyba roześlę sąsiadom zrzut ekranu z pytaniem czy znają).

    To wygląda to na wykroczenie. Policja będzie mogła zrobić to samo, czyli
    dzielnicowy obejdzie sąsiadów z tą różnicą, ze jeśli kogoś nie zastanie,
    to z nim ne porozmawia. Pomysł z zapytaniem o to sąsiadów uważam za
    celny. Ale może warto zabezpieczyć ślady z tej pozostawionej rzeczy.
    Technik może to opylić argentoratem. Tego sam nie zrobisz. Należałoby
    złożyć zawiadomienie. Telefonicznie, bo grupa musi przyjechać na miejsce.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2021-08-03 11:14:38
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pomyślałem, że by mnie wyśmiali.
    Tak jak przy wcześniejszym włamaniu do piwnicy (jedyne co ich interesowało to czy
    szkoda przekracza ówczesne 300 zł).
    Ten podstawiony gorszy i uszkodzony przedmiot brałem w ręce myśląc, że mam deja vu i
    coś z głową.
    Coś jakbyś się obudził u boku teściowej ;-).

    -----

  • 6. Data: 2021-08-03 11:28:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.08.2021 o 11:14, ąćęłńóśźż pisze:

> [...]
    > ówczesne 300 zł). Ten podstawiony gorszy i uszkodzony przedmiot
    > brałem w ręce myśląc, że mam deja vu i coś z głową. Coś jakbyś się

    Dziwne. W wypadku włamania wartość nigdy nie miała wpływu na
    kwalifikację prawną. Przynajmniej od od lat 80-tych, od kiedy sięgam
    pamięcią.

    To, że Ty to "macałeś" nic nie zmienia. Przecież Twoje odbitki można
    wyeliminować. Ważne, by tego nikt nie czyścił, ani przykładowo nie
    dotykała jeszcze cała rodzina i znajomi.

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2021-08-03 15:23:42
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Na nagraniu widać, jak złodziej to swoje przynosi, to po co opylać?
    No i wiesz ja niekoniecznie chcę być w kartotece "wyeliminowanych" ;-)

    -----

  • 8. Data: 2021-08-03 17:02:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.08.2021 o 15:23, ąćęłńóśźż pisze:

    > Na nagraniu widać, jak złodziej to swoje przynosi, to po co opylać?
    > No i wiesz ja niekoniecznie chcę być w kartotece "wyeliminowanych" ;-)

    Niósł to w rękawiczkach? Moze wcześniej dotykał. No przecież chodzi o
    ustalenie sprawcy chyba :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 9. Data: 2021-08-03 17:51:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.08.2021 o 11:14, ąćęłńóśźż pisze:
    > Pomyślałem, że by mnie wyśmiali.

    NIesłusznie - przywykli i już ich to nie bawi. Po prostu karzą ci
    przyjechać złożyć zawiadomienie, jak przyjedziesz to nie będzie wolnego
    kulsona i tak w koło macieju. Wyślij zawiadomienie poleconym, żeby im
    statystykę popsuć. Jak już i tak będzie popsuta to grzecznie do ciebie
    zadzwonią umówią się na złożenie zeznań na konkretną godzinę i jeszcze
    tylko dwa tygodnie i umorzonko (pocztą).

    Zdaj relację czy to stereotypy czy życie;)

    --
    Shrek

  • 10. Data: 2021-08-03 17:52:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.08.2021 o 17:51, Shrek pisze:

    > NIesłusznie - przywykli i już ich to nie bawi. Po prostu karzą

    Autopac - ort.

    --
    Shrek