eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Koszmarny roaming w Playu - jaki jest stan prawny
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 34

  • 21. Data: 2008-07-18 07:05:39
    Temat: Re: Koszmarny roaming w Playu - jaki jest stan prawny
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    >> I należałoby sprawdzić, czy w momencie sprzedaży, roaming był w tym
    >> okręgu zablokowany. Znaczy się, czy Play mógł dysponować wiedzą, czy i
    >> gdzie jest on niedostępny. Jeśli mógł dysponować to celowo nie
    >> poinformował swoich klientów.
    >
    > O tym nie pomyslałem. Gdyby PALY posiadał wiedzę na ten temat, to
    > faktycznie zmieniało by to postać rzeczy.
    Nie wiem czy PLAY mógł to wiedzieć, ale sprzedając usługę powinien
    monitorować
    rynek. To tak jakbym sprzedał komuś bilet do kina na film, a kino było
    w remoncie - nie z mojej winy!.
    Ja na pewno nie miałem szans się dowiedzieć czy
    tam działa usługa, skoro PLAY podaje na swojej stronie że działa,
    to chyba mi jako klientowi PLAY powionno to wystarczyć.



    zbyszek



  • 22. Data: 2008-07-18 07:11:03
    Temat: Re: Koszmarny roaming w Playu - jaki jest stan prawny
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Jul 2008, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
    [...]
    >> A to firma nie określa osoby??
    >
    > No właśnie, że nie.

    A weź Ty...
    Udajesz że nie wiesz że firma jest *określeniem osoby*?
    Zawsze.

    > Sprzedawcy zarzutu nie postawisz, bo on nie wiedział, że
    > w jakimś tam obszarze coś nie działa.

    Dobra, moment.
    W wątku pojawiły się dwa aspekty:
    - karny, w postaci zarzutu oszustwa.
    Prawdą jest, że w wyżej wymienionym przypadku zastosowania nie ma,
    o ile nie da się wykazać umyślności
    - odszkodowawczy, czyli do kogo uderzyć "bo mi nie działało"

    Przecież z firmą w .gb nie zawierał żadnej umowy, więc nie bardzo
    jak ma mieć do niej roszczenia.

    > się o serię problemów i niedomówień. Udowodnienie komukolwiek, ze celowo
    > sprzedał ten abonament pomimo braku możliwości skorzystania z niego przez
    > kupującego nie uda się.

    Przyjmuję, źle że nie napisałem co mam na myśli.
    Ale przede wszystkim przyczepiłem się tezy z Twojego postu jakoby
    "firma nie określała osoby" - przecież to definicja firmy!
    Dla jasności: "sprzedawca" to też firma, czyli właściciel będący
    osobą fizyczną lub osoba prawna reprezentowana przez stosowny
    organ, a nie podwykonawca który (być może w ramach stosunku pracy)
    realizuje cele firmy.
    W *TYM* kontekście mam poważne zastrzeżenia do "to musi być
    konkretna osoba". Przecież jest, wpisana do KRS lub EDG!

    pzdr, Gotfryd


  • 23. Data: 2008-07-18 07:12:17
    Temat: Re: Koszmarny roaming w Playu - jaki jest stan prawny
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>


    > Nie! Trzymajmy sie faktów. Ustalono, że w ogóle świadczenie było możliwie,
    > tylko na jakimś tam ograniczonym obszarze akurat nie działało.
    >
    >> Popatrz na to tak: jest różnica, czy kupujesz w kiosku bilet na
    >> autobus komunikacji miejskiej lub wyjazd w biurze podróży.
    >> W tym pierwszym przypadku idziesz do przewoźnika - kupiłeś JEGO
    >> bilet!
    >> A w tym drugim co, będziesz szukał przewoźnika po świecie, czy
    >> będziesz miał pretensje do biura?
    >
    > To zależy o co. Bo o to, ze takiego autobusu nie ma, to oczywiście
    > pretensje do biura. Ale jak się autobus zepsuje i nie dojadę na czas, to
    > już raczej do przewoźnika.

    Ale nikt nie twierdzi że się coś w Vodafon zepsuło - losowa przyczyna, jeśli
    wogóle to prawda co piszą to było celowe działanie - tylko wierzyć się mi w
    to nie chce aby Vodafone blokował roaming do Polski - bo po co to miałby
    robić?.

    Połączenie z karty Vodafone do Polski było już od 20gr/min a w roamingu na
    pewno
    więcej zarabiali.


    zbyszek



  • 24. Data: 2008-07-18 19:46:39
    Temat: Re: Koszmarny roaming w Playu - jaki jest stan prawny
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał w wiadomości
    news:g5okmu$jb5$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik Robert Tomasik napisał:
    >> Nie, to musi być konkretna osoba lub osoby.
    >
    > Przecież po nowelizacji kodeksu firmy też odpowiadają.

    A znany Ci jest przypadek ukarania osoby prawnej?
    >
    > A jeśli osoba to proste - prezes.

    Zdecydowanie nie masz racji. W końcu prezes tej umowy nie zawierał. A
    udowodnienie mu, ze wiedział, iż w jakimś tam obszarze to nie zadziała jest
    w praktyce niemozlwie. Co innego, gdyby sie okazało, ze PLAY w ogóle nie ma
    umowy z tą Brytyjską firmą. Wszystko wygląda na to, ze jednak miał, tylko
    na jakimś tam obszarze coś tam nie działało. A i to pewnie chwilowo.


  • 25. Data: 2008-07-18 19:48:30
    Temat: Re: Koszmarny roaming w Playu - jaki jest stan prawny
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "zbyszek" <z...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:g5pfc4$4r5$1@news.onet.pl...
    >>> I należałoby sprawdzić, czy w momencie sprzedaży, roaming był w tym
    >>> okręgu zablokowany. Znaczy się, czy Play mógł dysponować wiedzą, czy i
    >>> gdzie jest on niedostępny. Jeśli mógł dysponować to celowo nie
    >>> poinformował swoich klientów.
    >>
    >> O tym nie pomyslałem. Gdyby PALY posiadał wiedzę na ten temat, to
    >> faktycznie zmieniało by to postać rzeczy.
    > Nie wiem czy PLAY mógł to wiedzieć, ale sprzedając usługę powinien
    > monitorować
    > rynek. To tak jakbym sprzedał komuś bilet do kina na film, a kino było
    > w remoncie - nie z mojej winy!.

    No niedokładnie. To tak jakbyś sprzedał bilet honorowany w wielu kinach,
    spośród których jedno było by akurat w remoncie. I to do niego poszedł
    zainteresowany akurat.

    > Ja na pewno nie miałem szans się dowiedzieć czy
    > tam działa usługa, skoro PLAY podaje na swojej stronie że działa,
    > to chyba mi jako klientowi PLAY powinno to wystarczyć.

    Do roszczenia cywilnego spokojnie by wystarczyło, gdyby nie zapis w
    regulaminie.


  • 26. Data: 2008-07-18 19:50:50
    Temat: Re: Koszmarny roaming w Playu - jaki jest stan prawny
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>


    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0807180904270.3556@quad...
    > On Fri, 18 Jul 2008, Robert Tomasik wrote:
    >
    >> Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
    >>> A to firma nie określa osoby??
    >> No właśnie, że nie.
    > A weź Ty...
    > Udajesz że nie wiesz że firma jest *określeniem osoby*?
    > Zawsze.

    Możesz to rozwinąć? Bo jestem przemęczony może, ale nie rozumiem o akie
    określenie osoby Ci chodzi.
    >
    >> Sprzedawcy zarzutu nie postawisz, bo on nie wiedział, że w jakimś tam
    >> obszarze coś nie działa.
    > Dobra, moment.
    > W wątku pojawiły się dwa aspekty:
    > - karny, w postaci zarzutu oszustwa.
    > Prawdą jest, że w wyżej wymienionym przypadku zastosowania nie ma,
    > o ile nie da się wykazać umyślności

    No to jedno mamy z głowy.

    > - odszkodowawczy, czyli do kogo uderzyć "bo mi nie działało"

    Moim zdaniem niestety do nikogo. Gdyby nie dobrowolny zapis w umowie, to
    oczywiście roszczenie było by do PLAY.


  • 27. Data: 2008-07-18 20:31:17
    Temat: Re: Koszmarny roaming w Playu - jaki jest stan prawny
    Od: kam <...@...pl>

    Arek pisze:
    > Przecież po nowelizacji kodeksu firmy też odpowiadają.

    coś bliżej o tej nowelizacji?

    KG


  • 28. Data: 2008-07-18 21:24:24
    Temat: Re: Koszmarny roaming w Playu - jaki jest stan prawny
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:g5qula$vs$1@inews.gazeta.pl...
    > Arek pisze:
    >> Przecież po nowelizacji kodeksu firmy też odpowiadają.
    > coś bliżej o tej nowelizacji?

    Chodzi zapewne o odpowiedzialność karną podmiotów gospodarczych. Nie była
    to jakaś ostatnia zmiana, tym nie mniej nic innego mi do głowy nie
    przychodzi.


  • 29. Data: 2008-07-18 22:51:18
    Temat: Re: Koszmarny roaming w Playu - jaki jest stan prawny
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Jul 2008, Robert Tomasik wrote:

    >>>> A to firma nie określa osoby??
    >>> No właśnie, że nie.
    >> A weź Ty...
    >> Udajesz że nie wiesz że firma jest *określeniem osoby*?
    >> Zawsze.
    >
    > Możesz to rozwinąć? Bo jestem przemęczony może, ale nie rozumiem o akie
    > określenie osoby Ci chodzi.

    Nazwę.
    Osoby prawnej lub osoby fizycznej.
    Firma nie ma innego (zgodnego z prawem, potoczne pomijam) znaczenia!
    Po prawdzie określenie "firma" jest zastrzeżone dla przedsiębiorcy,
    czyli ta osoba musi być przedsiębiorcą, ale istoty to nie zmienia.
    Firma to jednoznaczne nazwanie osoby (która przy okazji jest
    przedsiębiorcą).


    >> - karny, w postaci zarzutu oszustwa.
    >
    > No to jedno mamy z głowy.

    Zdecydowanie, jeśli podejrzewałeś że tu chcę coś wskórać to
    jedynie przepraszam za brak ścisłosci.
    Ale i tak posty mi megabajtowe wychodzą :P więc czasem
    za bardzo kompresuję treść.

    >> - odszkodowawczy, czyli do kogo uderzyć "bo mi nie działało"
    >
    > Moim zdaniem niestety do nikogo.

    Stawiasz tezę że to umowa "do której stosuje się warunki zlecenia"
    i z okazji "dochowania staranności" można kazać się klientowi
    wypchać, mimo że wzięło się pieniądze i winy klienta TEŻ nie ma?
    Może i coś w tym jest...

    Poprzestanę na krytyce Twojego zdania, tego że (jakoby) firma
    nie określała (jednoznacznie!) osoby :O

    pzdr, Gotfryd


  • 30. Data: 2008-07-18 23:02:46
    Temat: Re: Koszmarny roaming w Playu - jaki jest stan prawny
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Jul 2008, kam wrote:

    > Arek pisze:
    >> Przecież po nowelizacji kodeksu firmy też odpowiadają.
    >
    > coś bliżej o tej nowelizacji?

    To jest skutek "europeizacji" przepisów.
    Kilka linków:
    http://kronika.sejm.gov.pl/kronika.2002/text/par-36-
    1.php?par=1&srdt=26#name126
    http://www.monitorpodatkowy.pl/index.php?cid=44&id=7
    97&mod=m_artykuly
    ...to samo taniej, krócej darmowo streszczone ;):
    http://www.edukacjaprawnicza.pl/index.php?mod=m_arty
    kuly&cid=4&id=239
    ...oraz kilka uwag o wyroku TK na ten temat:
    http://www.monitorprawniczy.pl/index.php?mod=m_artyk
    uly&cid=20&id=432

    W powyższych linkach IMO warto zwrócić uwagę na fakt, iż odpowiedzialność
    podmiotów zbiorowych NIE JEST CZYMS NOWYM, jest starsza niż pojęcie
    "osoby prawnej"!

    pzdr, Gotfryd

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1