  • 11. Data: 2008-07-17 21:19:20
    Temat: Re: Koszmarny roaming w Playu - jaki jest stan prawny
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > Oszustwo musi polegać na działaniu celowym. Kto niby miałby być sprawcą
    > w tym wypadku?

    Firma prowadząca playa.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 12. Data: 2008-07-17 21:32:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Firma prowadząca playa.

    Nie, to musi być konkretna osoba lub osoby.

  • 13. Data: 2008-07-17 21:55:21
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Robert Tomasik napisał(a) :

    > Moim zdaniem tak. Przyczyn, z jakich połączenie z telefonu komórkowego może
    > okazać się niewykonalne jest cały szereg i trudno je przewidzieć.
    > Zwłaszcza, gdy oferuje się usługi w odległym kraju. W mojej ocenie
    > roszczenie pytającego jest zasadne, ale powinno być kierowane do
    > brytyjskiej firmy, która nie wywiązała sie z umowy.

    I należałoby sprawdzić, czy w momencie sprzedaży, roaming był w
    tym okręgu zablokowany. Znaczy się, czy Play mógł dysponować
    wiedzą, czy i gdzie jest on niedostępny. Jeśli mógł dysponować to
    celowo nie poinformował swoich klientów.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 14. Data: 2008-07-17 21:56:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:g5of4c$65c$1@news.onet.pl...

> [...]
    > okręgu zablokowany. Znaczy się, czy Play mógł dysponować wiedzą, czy i
    > gdzie jest on niedostępny. Jeśli mógł dysponować to celowo nie

    O tym nie pomyslałem. Gdyby PALY posiadał wiedzę na ten temat, to
    faktycznie zmieniało by to postać rzeczy.

  • 15. Data: 2008-07-17 22:23:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Jul 2008, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał

    > Nie, to musi być konkretna osoba lub osoby.

    A to firma nie określa osoby??

    pzdr, Gotfryd (zdumiony, a Greka udać swoją drogą można ;))

  • 16. Data: 2008-07-17 22:27:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > jest zasadne, ale powinno być kierowane do brytyjskiej firmy, która nie

    Przecież to nie on z nimi umowę zawierał.
    Co najwyżej roszczenie zwrotne może mieć polski operator - zakładając,
    że *ma* umowę z nimi (wtedy nie ma mowy o przestępstwie!) a nie
    że sprzedawał gruszki na wierzbie (bo to już oszustwo).
    Popatrz na to tak: jest różnica, czy kupujesz w kiosku bilet na
    autobus komunikacji miejskiej lub wyjazd w biurze podróży.
    W tym pierwszym przypadku idziesz do przewoźnika - kupiłeś JEGO
    bilet!
    A w tym drugim co, będziesz szukał przewoźnika po świecie, czy
    będziesz miał pretensje do biura?

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2008-07-17 22:32:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A to firma nie określa osoby??

    No właśnie, że nie. Sprzedawcy zarzutu nie postawisz, bo on nie wiedział,
    że w jakimś tam obszarze coś nie działa. A próba ustalenia innej osoby
    rozbije się o serię problemów i niedomówień. Udowodnienie komukolwiek, ze
    celowo sprzedał ten abonament pomimo braku możliwości skorzystania z niego
    przez kupującego nie uda się.

  • 18. Data: 2008-07-17 22:34:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > że *ma* umowę z nimi (wtedy nie ma mowy o przestępstwie!) a nie
    > że sprzedawał gruszki na wierzbie (bo to już oszustwo).

    Nie! Trzymajmy sie faktów. Ustalono, że w ogóle świadczenie było możliwie,
    tylko na jakimś tam ograniczonym obszarze akurat nie działało.

> [...]
    > bilet!
    > A w tym drugim co, będziesz szukał przewoźnika po świecie, czy

    To zależy o co. Bo o to, ze takiego autobusu nie ma, to oczywiście
    pretensje do biura. Ale jak się autobus zepsuje i nie dojadę na czas, to
    już raczej do przewoźnika.

  • 19. Data: 2008-07-17 23:30:19
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > Nie, to musi być konkretna osoba lub osoby.

    Przecież po nowelizacji kodeksu firmy też odpowiadają.

    A jeśli osoba to proste - prezes.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 20. Data: 2008-07-18 07:01:48
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > Moim zdaniem nie masz racji. Skoro PLAY sprzedał mu specjalny pakiet
    > zniżkowy działający w określonej sieci w określonym kraju, to w mojej
    > ocenie nie może się zasłaniać tym, że nie wiedział, że on tam jedzie. Taż
    > normalnym następstwem takiego zakupu jest próba skorzystania z niego.

    Pakiet działał we wszystkich krajach ale nie u wszystkich operatorów,
    tam akurat był jedynie Vodafone.

    zbyszek