  • 1. Data: 2008-07-17 13:03:13
    Temat: troska o bezpieczenstwo i nagrywanie rozmow w telecentrach
    Od: "ostry czosnek" <c...@o...net>

    Dzwoniąc na infolinie banku czy operatora komórkowego lub internetowego
    często słyszę formułę: W trosce o państwa bezpieczeństwo, wszystkie
    rozmowy są rejestrowane. Co ma oznaczać to sformułowanie? Nie
    wiedziałem, że rozmowa może być niebezpieczna ;) Dodatkowo jeśli ktoś
    się nie zgadza, ma się rozłączyć. A co jeśli nie zgadzam się na
    nagrywanie, a nie ma innej metody na skontaktowanie się z daną firmą?

  • 2. Data: 2008-07-17 13:41:04
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    ostry czosnek <c...@o...net> wrote:

    > się nie zgadza, ma się rozłączyć. A co jeśli nie zgadzam się na
    > nagrywanie, a nie ma innej metody na skontaktowanie się z daną firmą?

    Zazwyczaj jednak firma ma adres korespondencyjny i można wysłać polecony.

    a.

  • 3. Data: 2008-07-17 13:45:16
    Od: "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl>

    "Wemif" <w...@a...pl> wrote in message

    > Zazwyczaj jednak firma ma adres korespondencyjny i można wysłać polecony.

    Ale przecież wtedy też ma kopię tego co napisał ;)

    A.

  • 4. Data: 2008-07-17 14:06:03
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "ostry czosnek" <c...@o...net> napisał w wiadomości

    > A co jeśli nie zgadzam się na nagrywanie...

    Twoja zgoda nie jest do niczego potrzebna, bo nagrywają siebie a ciebie przy
    okazji. Z grzeczności cie tylko informują, żebyś się nie zdziwił jak swoje
    wyzwiska będą na youtube.

    --
    andreas

  • 5. Data: 2008-07-17 15:40:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    andreas pisze:
    > Użytkownik "ostry czosnek" <c...@o...net> napisał w wiadomości

    > Twoja zgoda nie jest do niczego potrzebna, bo nagrywają siebie a ciebie przy
    > okazji.

    Owszem.

    > Z grzeczności cie tylko informują,

    No, powiedzmy - z przyzwyczajenia czy innej "tradycji".

    > żebyś się nie zdziwił jak swoje
    > wyzwiska będą na youtube.

    A to już jest nielegalne.

  • 6. Data: 2008-07-17 16:15:42
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > ma się rozłączyć. A co jeśli nie zgadzam się na nagrywanie, a nie ma innej
    > metody na skontaktowanie się z daną firmą?
    Ja zawsze mówię wtedy temu panu że ok i że ja też będę nagrywał. Nigdy nie
    zaoponował.

  • 7. Data: 2008-07-17 16:39:58
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "ostry czosnek" <c...@o...net> pisze:

> [...]
    > Dodatkowo jeśli ktoś się nie zgadza, ma się rozłączyć. A co jeśli nie
    > zgadzam się na nagrywanie, a nie ma innej metody na skontaktowanie się

    Nagrywanie *bez wiedzy* nagrywanej strony może być "wątpliwe prawnie",
    mogą (ale nie muszą) być kłopoty z wykorzystaniem tego w sądach,
    istnieje ryzyko że sąd mógłby kazać płacić odszkodowania za
    "nagrywanie bez uprzedzenia".

    A naprawdę chodzi o łatwe rostrzyganie "różnicy wersji" między
    dzwoniącym a obsługującym linie (nie za wysoko opłacanym) pracownikiem.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Towarzysze! Obywatele! Ludu pracujący stolicy!

  • 8. Data: 2008-07-17 17:30:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Andrzej Adam Filip pisze:

    > Nagrywanie *bez wiedzy* nagrywanej strony może być "wątpliwe prawnie",

    Bzdura.

    > mogą (ale nie muszą) być kłopoty z wykorzystaniem tego w sądach,

    Tylko przy złej jakości nagrania albo jakimś głupim lub przekupionym
    "sędzim".

    > istnieje ryzyko że sąd mógłby kazać płacić odszkodowania za
    > "nagrywanie bez uprzedzenia".

    ROTFL

  • 9. Data: 2008-07-17 18:41:38
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> pisze:

    > Bzdura.

    Z iloma orzeczeniami w takich sprawach się zapoznałeś?
    [ ja mówię z pozycji "nie bądź pewny na 100% co *sąd* powie" ]

    > Tylko przy złej jakości nagrania albo jakimś głupim lub przekupionym
    > "sędzim".

    Z iloma orzeczeniami w takich sprawach się zapoznałeś?

    Tego typu sprawy to rozstrzyganie która ze sprzecznych zasad ogólnych
    bierze wyższość *w konkretnym przypadku*.
    Są reguły, wyjątki i wyjątki od wyjątków :-)

    > ROTFL

    Powiem ci to inaczej:
    To ryzyko odszkodowań jest małe/bardzo małe ale klientów dużo wiec
    "jakby co" to mogłaby się zrobić duża kwota nawet przy małych
    odszkodowaniach na jednego klienta. A HGW jak sądy Polskie lub
    Sztrasburg mogą "wyinterpretować" prawo *w przyszłości* wiec
    "podwyższona ostrożność w zabezpieczeniach prawnych" *NIE ZASZKODZI*.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Śpi się dla siebie, sny miewa dla drugiego.

  • 10. Data: 2008-07-17 21:44:46
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Thu, 17 Jul 2008 13:41:04 +0000 (UTC), Wemif napisał(a):

    > Zazwyczaj jednak firma ma adres korespondencyjny i można wysłać polecony.

    http://polish.poland.usembassy.gov/visas/nonimmigran
    t_visas/niv_how_to_apply.html
    w tym przypadku można wysłać polecony, ale nie załatwi się sprawy, bo jest
    to jedyna droga na umówienie. Jak więc to przeskoczyć ? Owszem... nie
    ubiegać się, co jest jednoznaczne z rezygnacją z wyjazdu.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Koleje Mazowieckie galeria http://foto.3mam.net