    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kontrola pracownika na zwolnieniu
    Date: Fri, 28 Nov 2008 14:50:52 +0100

    W wiadomości
    news:9f7e444b-c0d8-44f6-a7ea-6a5c3847e332@a12g2000yq
    m.googlegroups.com
    coder <j...@o...pl> pisze:

    > Jeżeli pracownik jest na zwolnieniu lekarskim, ma zalecenie żeby
    > leżeć, mieszka sam i zamiast leżeć u siebie kuruje się i leży u
    > swojego kuzyna kilka domów dalej. Naprawdę jest chory i wykorzystuje
    > zwolnienie zgodnie z zaleceniem lekarza (leży) to czy jeżeli do jego
    > miejsca zamieszkania przyjdzie kontrola z ZUS i nikogo nie zastanie
    > przez tydzień to czy jest podstawa do tego aby ZUS wyciągnął
    > jakiekolwiek konsekwencje wobec takiego pracownika? (Podkreślam że nie
    > oszukuje i nie symuluje, naprawdę jest chory, chociaż Zusowi nie udało
    > się tego sprawdzić)
    Po pierwsze żaden przepis nie mówi gdzie ubezpieczony ma chorować (a wcale
    nie musi tego robić w miejscu zameldowania).
    Po drugie żaden przepis nie mówi, że ubezpieczony ma obowiązek zgłaszać
    komukolwiek gdzie choruje.
    Po trzecie chory ubezpieczony mieszkający sam i zmuszony do leżenia wstaje
    jedynie dla zaspokojenia podstawowych potrzeb życiowych, do których nie
    należy sprawdzanie kto dzwoni do drzwi (zresztą i zdrowego nie musi to
    interesować), a w ogóle to najlepiej dzwonek wyłączyć - chory potrzebuje
    spokoju.
    Nie wyobrażam sobie podawania jakiemuś pracodawczynie czy ZUSowi _cudzego_
    adresu jako miejsca pobytu podczas choroby - ktoś mi robi uprzejmość, a ja
    miałbym go w podzięce narażać na nachodzenie w jego domu przez jakieś
    dziadostwo?
    Jeśli ZUS na podstawie swego widzimisię cofnie świadczenie i utrzyma decyzję
    w mocy mimo odwołań pozostaje droga sądowa.

    --
    Jotte