  • 11. Data: 2008-11-28 21:22:05
    Temat: Re: Kontrola pracownika na zwolnieniu
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ggpmsh$3cj$1@news.onet.pl s...@a...pl
    <s...@a...pl> pisze:

    > ZUS nie wiem, ale pracodawca musi!
    Podstawę prawną podasz?

    > Potrzebne to mu jest choćby po to, by
    > wysłać PIT-11 do właściwego US.
    PIT-11 wysyła się, o ile wiem, pracownikowi. Tak czy inaczej na adres
    korespondencyjny.
    Poza tym miejsce zamieszkania oznacza miejscowość, nie konkretny adres.

    --
    Jotte

  • 12. Data: 2008-11-28 21:38:47
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Jotte pisze:

    > PIT-11 wysyła się, o ile wiem, pracownikowi. Tak czy inaczej na adres
    > korespondencyjny.

    PIT-11

    Informację roczną PIT-11 (informacja roczna o dochodach oraz o pobranych
    zaliczkach na podatek dochodowy) płatnicy - ci sami, którzy składają
    PIT-4R - przesyłają w terminie do końca lutego roku następującego po
    roku podatkowym, w którym zaliczki pobrano. PIT-11 należy przesłać do:

    * do podatnika, oraz
    * do urzędu skarbowego właściwego według:
    o miejsca zamieszkania podatnika - w przypadku polskich
    rezydentów podatkowych (osób objętych nieograniczonym obowiązkiem
    podatkowym), albo
    o właściwości w sprawach opodatkowania osób zagranicznych - w
    przypadku podatników nie będących polskimi rezydentami podatkowymi
    (objętymi ograniczonym obowiązkiem podatkowym).

    http://www.vat.pl/pit4r_i_pit11_platnik_pit_1698.php

    --
    I wszystko jasne :)
    GG - 2539855

  • 13. Data: 2008-11-28 22:04:59
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ggpodd$ien$1@inews.gazeta.pl Flo
    <f...@N...gazeta.pl> pisze:

    > PIT-11 należy przesłać do:
    > * do podatnika, oraz
    > * do urzędu skarbowego właściwego według:
    > o miejsca zamieszkania podatnika
    Widzę, że trzeba powtórzyć.
    Miejsce zamieszkania to miejscowość, nie konkretny adres.
    Nie ma obowiązku posiadania miejsca zamieszkania.
    I co wtedy?

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2008-11-28 22:18:46
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Jotte pisze:

    > I co wtedy?

    Głowy nie dam ale wówczas do US według ostatniego adresu zamieszkania.

  • 15. Data: 2008-11-28 22:21:25
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ggpqod$ien$3@inews.gazeta.pl Flo
    <f...@N...gazeta.pl> pisze:

    > Głowy nie dam ale wówczas do US według ostatniego adresu zamieszkania.
    Nie będę się sprzeczał w tej materii.

    --
    Jotte

  • 16. Data: 2008-11-28 22:45:39
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Jotte pisze:

    > Nie będę się sprzeczał w tej materii.

    Piszę z autopsji.
    Mam znajomego bez meldunku i wszystko w US pod który ostatnio podlegał
    załatwia. Składa PITY itp.

  • 17. Data: 2008-11-29 08:47:23
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 28 Nov 2008 22:22:05 +0100, Jotte napisał(a):

    > Podstawę prawną podasz?

    Art. 22(1) par. 1 pkt 4 kp.
    Podobnie kwestionariusz pracowniczy stanowiący załącznik do
    Rozporządzenia MPiPS z 1996 roku w sprawie zakresu prowadzenia przez
    pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz
    sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 18. Data: 2008-11-29 13:29:47
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:pan.2008.11.29.08.47.36@rudak.org Olgierd
    <n...@r...org> pisze:

    > Art. 22(1) par. 1 pkt 4 kp.
    Czekałem na to. ;))
    Nie musi być miejsce zamieszkania. Wystarczy adres do korespondencji.
    Tym adresem może być np. skr. pocztowa.
    Poza tym art. ten dotyczy wyłącznie osób _ubiegających_ się o pracę.

> [...]
    > pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz
    > sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika.
    W tym załączniku podany jest również tylko adres zameldowania, nie
    zamieszkania.
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/1996/0286.htm

    Ponadto jest to tylko załącznik stanowiący wzór pomocniczy, nic
    obowiązującego.
    Pracownik nie ma obowiązku wypełniać wszystkich pól (nie ma obowiązku
    posiadania telefonu ani jego podawania, wyjawiania stanu rodzinnego, miejsca
    zamieszkania, kursów, szkoleń, studiów nie związanych z miejscem
    zatrudnienia itp.). Informacje obowiązkowe związane ze stosunkiem pracy
    wymieniają enumeratywnie §1 i §6.

    Przeczytałem, że jest jeszcze jakiś akt prawny 2002 r. Nr 230, poz. 2293
    określający zakres prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach
    związanych ze stosunkiem pracy oraz sposób prowadzenia akt osobowych
    pracownika, tylko że nr 230 z tego roku to poz. 1983÷2000, zaś poz. 2293 w
    ogóle w tym roczniku nie ma, więc nie wiem co to za akt.

    --
    Jotte

  • 19. Data: 2008-11-29 15:16:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Nov 2008, Jotte wrote:

    > W wiadomości news:ggpodd$ien$1@inews.gazeta.pl Flo

    > Widzę, że trzeba powtórzyć.
    > Miejsce zamieszkania to miejscowość, nie konkretny adres.

    No to w miejscu zamieszkania może być kilka US.
    USy są przypisane do adresów (albo jak kto woli - to na odwrót).

    > Nie ma obowiązku posiadania miejsca zamieszkania.
    > I co wtedy?

    II US Śromieście W-wa zdaje się, jest w ustawie.

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2008-11-29 16:38:02
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0811291614130.504@quad Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> pisze:

    > No to w miejscu zamieszkania może być kilka US.
    Oczywiście.

    > USy są przypisane do adresów (albo jak kto woli - to na odwrót).
    No właśnie - do adresów.

    > II US Śromieście W-wa zdaje się, jest w ustawie.
    Co to znaczy?

    --
    Jotte