    From: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kompetencje, uprawnienia PBŚ (Prywatne Biuro Śledcze)
    Date: Tue, 23 Feb 2010 10:14:03 +0100

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał
    > Ale to inny temat, mnie zastanawia - kto/co/jaka ustawa/rozporządzenie
    > daje
    > uprawnienia do takich działań byle debilkom w kominiarkach??

    Ustawa o ochronie osób i mienia, Ustawa o usługach detektywistycznych.
    Ujęcie jest możliwie na podstawie art. 243 kpk, tylko i wyłącznie, na
    gorącym uczynku.
    Użycie środków przymusu jest dozwolone tylko i wyłącznie w przypadku
    bezpośredniego zagrożenia chronionego mienia lub zagrożenia życia lub
    zdrowia.
    Kwestia adekwatności sił do realiów pozostawia wiele do zyczenia. Nie
    oglądałem tego programu, ale tv nie przedstawia wszystkiego obiektywnie, tak
    jak w "akcjach" pana Rutkowskigo podobno pewne rzeczy były dogrywane,
    powtarzane itp...