  • 431. Data: 2015-03-18 10:12:53
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > I nie uważasz, ze już samo skierowanie egzekucji przeciwko innej osobie
    > powinno być podstawą do wszczęcia postępowania wyjaśniającego? By w
    > przyszłości daną nieprawidłowość wykluczyć.

    Sprawę już wyjaśniono - nakazano podawanie pesel w tytułach.

    --
    Liwiusz

  • 432. Data: 2015-03-18 10:15:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Zwłaszcza tych opatrzonych wpływówką sądu.

    No ale to nadal Twoje oświadczenie. Mogłeś w rzeczywistości mieć
    roszczenie do innego Jana Kowalskiego, który pozew i nakaz odebrał, był
    winien, więc się nie odwoływał, a to, że widział w pozwie inne dane typu
    urodzenie czy ojciec, to tym bardziej nie jest to sprawa do prostowania
    w jego interesie.

    > Nie chciałem i właśnie dlatego tak to robiłem. Jeśli sąd w wyrok nie
    > wpisywał danych, to wzywałem do uzupełnienia. Później się już
    > przyzwyczaili do tego udziwnienia i wpisywali.

    No ale to była taka Twoja lokalna paranoja, nie oczekuj, że cały świat
    się do niej dostosuje.

    --
    Liwiusz

  • 433. Data: 2015-03-18 10:15:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-18 09:01, Robert Tomasik wrote:

    > Tomek usilnie próbuje nas przekonać, ze komornik, to w zasadzie za nic
    > nie odpowiada i ma wykonywać wolę wierzyciela, a jak nawet coś sknoci,
    > to ma za to odpowiadać wierzyciel. I ja przede wszystkim z tym jego
    > poglądem walczę. Komornik, to funkcjonariusz publiczny i w swoich
    > działaniach musi przede wszystkim reprezentować prawo. Dlatego on nie
    > może podchodzić do tego w ten sposób,ze ma robić, co mu kazał
    > wierzyciel. Bo gdyby ustawodawcy chodziło o takie działanie, to by
    > wprost zezwolił wierzycielowi, by sam najechał dłużnika i zabrał mu to,
    > co chce.

    Otóż to. Próbuje tłumaczyć, że zachowuje się jak żołnierz a jego dowódcą
    jest wierzyciel - on za nic nie odpowiada, a jak coś spieprzy to nie
    rozumie w czym problem - pokrzywdzony wnosi powództwo przeciwegzekucyjne
    i już. Jak nie wniesie bo np wyjechał to jego problem - mógł pilnować,
    żeby mu komornik nie zajumał.

    Shrek

  • 434. Data: 2015-03-18 10:16:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18-03-15 o 10:12, Liwiusz pisze:

    > Sprawę już wyjaśniono - nakazano podawanie pesel w tytułach.

    I o to chodzi. Nie ma co zamiatać pod dywan. Teraz jest sprawa traktora.
    Ustalić przyczyny. Wprowadzić środki zaradcze by się na przyszłość nie
    powtórzyło i tyle. Na moje rozeznanie wystarczyłoby, by sąd informował
    komornika o wpływie wniosku i zawieszało to procedurę sprzedaży do czasu
    ustalenia, o co chodzi.

  • 435. Data: 2015-03-18 12:44:41
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-03-12 o 15:21, Liwiusz pisze:

    > Taki, który nakazuje zająć ruchomości będące we władaniu dłużnika, a nie
    > będące własnością dłużnika.

    Bzdury!
    Nie nakazuje, tylko umozliwia. A to jest ZASADNICZA różnica.

    --
    @foe_pl

  • 436. Data: 2015-03-18 12:57:08
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-03-13 o 12:34, Michał Jankowski pisze:
    > Przychodzi komornik, wpisuje do protokołu "zajmuję ciągnik pod adresem
    > Kwiatowa 7", przechodzi przez podwórko na teren posesji Kwiatowa 5 i
    > zabiera stamtąd ciągnik i naprawdę nie ma prawa, które by umożliwiło
    > powstrzymanie go przed kradzieżą tu i teraz?

    W takim przypadku dzwonisz na Policję i oni maja obowiazek wyprostować
    "klienta". Problem w tym, ze komornik nie jest taki głupi, przeciez jest
    prawnikiem. On wpisze adres Kwiatowa 5 i wtedy zajecie bedzie zgodne z
    prawem. Bo to komornik stwierdza jaką ruchomość posiada wierzyciel.
    Policja nie ma mozliwosci ani podstaw prawnych by weryfikować ocenę
    komornika. Nie musi sie przed nimi tłumaczyć, tłumaczy sie tylko przed
    "swoim" sądem. A ten, co tu duzo mówić, praktycznie zawsze wierzy mu na
    słowo. Jak juz pisałem, ten system nie byłby patogenny, gdyby komornik
    nie prowadził, de facto, biznesu na wartosci i skutecznosci pokrycia
    wierzytelnosci. Jego ocena czym włada dłużnik bedzie, mocnej lub
    słabiej, zacmiona chęcią zysku.

    --
    @foe_pl

  • 437. Data: 2015-03-18 14:29:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-18 o 12:44, the_foe pisze:

    > Bzdury!
    > Nie nakazuje, tylko umozliwia. A to jest ZASADNICZA różnica.

    W sensie że komornik może coś zająć, a może nie zająć, w zależności od
    humoru? To jest dopiero bzdura.

    --
    Liwiusz

  • 438. Data: 2015-03-18 16:56:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18-03-15 o 10:15, Liwiusz pisze:

> [...]
    > w jego interesie.

    > No ale to była taka Twoja lokalna paranoja, nie oczekuj, że cały świat

    Oczywiście, bo sąd, to nakazy zapłaty wysyła nie na podstawie pozwu,
    tylko losowo sobie wybierając z książki telefonicznej. Litości!

  • 439. Data: 2015-03-18 17:02:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Oczywiście, bo sąd, to nakazy zapłaty wysyła nie na podstawie pozwu,
    > tylko losowo sobie wybierając z książki telefonicznej. Litości!

    Nie rozumiesz. Mając dłużnika Jana Kowalskiego syna Mirosława możesz
    wysłać mu nakaz z pozwu na Jana Kowalskiego syna Wacława. Syn Mirosława,
    odebrawszy, nie wniesie zarzutów, bo i tak jest winny, a Ty będziesz
    rzekomo brylował, że masz nakaz na Jana Kowalskiego syna Wacława.

    Zatem takie Twoje oświadczenia są nic nie warte.

    --
    Liwiusz

  • 440. Data: 2015-03-18 19:03:05
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-03-18 o 14:29, Liwiusz pisze:

    > W sensie że komornik może coś zająć, a może nie zająć, w zależności od
    > humoru? To jest dopiero bzdura.

    No to podaj z paragraf, który nakłada obligację na komornika zajęcia
    rzeczy, której własność jest domniemana poprzez władanie.

    --
    @foe_pl