  • 371. Data: 2015-03-17 21:43:19
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    W dniu wtorek, 17 marca 2015 21:21:48 UTC+1 użytkownik re napisał:
    > Użytkownik "Tomasz Myrdin"
    >
    > Masz ciągnik, nikomu go nie pożyczasz. Masz pełne prawo oczekiwać że jak
    > wrócisz z urlopu to będzie tam gdzie go zostawiłeś (no chyba że Ci go
    > ukradną).
    > Masz ciągnik, pożyczasz go dłużnikowi - masz problem. Możesz się spodziewać
    > że decyzja o pożyczeniu ciągnika dłużnikowi będzie fatalna w skutkach.
    > ---
    > Co Ty pieprzysz. Między długiem dłużnika a pożyczaniem komuś samochodu nie
    > ma żadnego związku. Inne osoby, inne rzeczy, inna wiedza o dłużniku.

    Zwracam tylko uwagę że pożyczanie czegokolwiek osobie która nie zawsze oddaje jest
    ryzykowne. Czy masz jakieś zastrzeżenia do powyższego twierdzenia?

  • 372. Data: 2015-03-17 21:46:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-17 o 21:43, Tomasz Myrdin pisze:

    > Zwracam tylko uwagę że pożyczanie czegokolwiek osobie która nie zawsze oddaje jest
    ryzykowne. Czy masz jakieś zastrzeżenia do powyższego twierdzenia?

    Olej go, cytować nie umie, z pisaniem też jest na bakier, tylko szambo z
    dyskusji robisz.

    --
    Liwiusz

  • 373. Data: 2015-03-17 21:49:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-17 21:38, Tomasz Myrdin wrote:

    > Zajmuje się rzeczy będące we władaniu nie badając własności z prostego powodu, by
    dłużnicy nie rozpisywali swojego majątku na innych (tzn. i tak to robią ale jest im
    trudniej).

    Na przykład narty można przepisać na wypożyczalnie nart...

    A z ciekawości - czemu miało służyć windykowanie ludzi którzy mieli
    nieszczęście nazywać się tak samo jak dłużnik?

    Shrek.

  • 374. Data: 2015-03-17 21:51:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-17 21:38, Liwiusz wrote:

    > Nie. Wobec osoby wskazanej w tytule wykonawczym.

    Czyli jak nie jest sprecyzowane, to dowolnego - i musi, nie może odmówić?

    > A wiesz na co się czepia?

    Nie wiem, ale zakładam że nie bezpodstawnie.

    Shrek.

  • 375. Data: 2015-03-17 21:53:28
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    W dniu wtorek, 17 marca 2015 21:23:53 UTC+1 użytkownik re napisał:
> [...]
    > było zidentyfikować (swoją drogą byłem dłużnikowi za tą umowę bardzo
    > wdzięczny, wszystko miałem wypisane i wycenione, wystarczyło tylko sprawdzić
    > czy jest).
    > Gdyby miało być tak jak chcesz to w ten prosty sposób każdy zabezpieczyłby
    > cały swój majątek ruchomy przed egzekucją (bo miałbym podważać wiarygodność
    > aktu notarialnego?).
    > ---
    > Totalne brednie. Jak niby ta siostra będąc dłużnikiem zabezpieczyłaby ten
    > swój majątek przed komornikiem jak jest na to umowa ?

    Czego nie rozumiesz?

    Robert domaga się by odstąpić od zajęcia gdy mamy dokument potwierdzający że rzecz
    nie jest własnością dłużnika. (Tu jeszcze rozumiesz? Tak nie jest ale on chce by tak
    było.)

    W odpowiedzi podaję przykład z życia. (Rozumiesz, tak się po prostu zdarzyło.)
    Dłużnik podczas czynności okazuje umowę sprzedaży (forma aktu notarialnego)
    wszystkich ruchomości w mieszkaniu (rozumiesz, tak jakby puste było) osobie
    mieszkającej w USA (rozumiesz, za taką wielką wodą).
    Osoba ta jeszcze nie odebrała tych rzeczy i do czasu gdy zorganizuje kontener i
    transport morski dłużnik ma tego w swoim mieszkaniu pilnować (nadal proste?).

    Teraz trochę trudniej, uważaj! Pokazuję Robertowi że gdyby było tak jak on chce to
    musiałbym uwzględnić tę umowę i nie mógłbym nic zająć (chociaż oczywiste jest że ta
    umowa to ściema). (Rozumiesz?)

    Wybacz złośliwości ale po prostu czytając komentarze niektórych... ;)

  • 376. Data: 2015-03-17 21:53:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-17 o 21:51, Shrek pisze:

    > Czyli jak nie jest sprecyzowane, to dowolnego - i musi, nie może odmówić?

    Dawniej obowiązek sprecyzowania spoczywał na wierzycielu (we wniosku
    egzekucyjnym). Obecnie jest nr pesel.

    > Nie wiem, ale zakładam że nie bezpodstawnie.

    "Nie wiem, ale się wypowiem".
    Poza tym może i podstawnie, ale zupełnie w innym kierunku niż my tutaj
    dyskutujemy. Ergo - nie używaj jako argumentu za swoim zdaniem "bo
    prokurator ściga", skoro nie wiesz za co.

    --
    Liwiusz

  • 377. Data: 2015-03-17 21:55:39
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    W dniu wtorek, 17 marca 2015 21:24:44 UTC+1 użytkownik re napisał:
    > Użytkownik "Tomasz Myrdin"

    > Czyżby to właśnie było powodem niechęci do komorników? Jeśli tak to
    > rozumiem, punkt widzenia i tak dalej.
    > ---
    > Bez urazy, ale powodem jest to, że macie nasrane w głowach

    ROTFL

  • 378. Data: 2015-03-17 21:57:41
    Od: <4...@1...215741.invalid> (Tom N)

    Tomasz Myrdin w
    ups.com>:

    > Nie, nie twierdzą, przeczytaj jeszcze raz. ;)

    Czytam i czytam, i czytam *dłużnik*
    Chwila, ty (nie zasługujesz moim zdaniem na "Ty") masz inne pojęcie
    dłużnika, ja -- skoro pożyczyłem komuś samochód i ten ktoś mi zapłacił -- to
    nie uważam, że jest on moim dłużnikiem...

    Podsumowując panie Myrdin: trollujesz, i to nieudolnie, raz sie kreujesz na
    komornmika, innym razem na doradcę ofiar komorników, i kolejnym razem jako
    niezależny autorytet...

    --
    'Tom N'

  • 379. Data: 2015-03-17 21:59:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-17 o 21:57, (Tom N) pisze:
    > skoro pożyczyłem komuś samochód i ten ktoś mi zapłacił -- to
    > nie uważam, że jest on moim dłużnikiem...

    Nie wiem co ma do sprawy fakt zapłaty, ale jak pożyczyłeś samochód, to
    posiadacz jest twoim (też nie zasługujesz na T) dłużnikiem, bo masz do
    niego roszczenie o zwrot pojazdu.

    --
    Liwiusz

  • 380. Data: 2015-03-17 22:01:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17-03-15 o 20:40, Tomasz Myrdin pisze:

    > Robercie. Gdy dłużnik od kogoś pożyczył samochód i w wyniku działań
    > komornika nie może go oddać to mamy prawdziwy dramat. Dla dłużnika
    > jest niewyobrażalne że pożyczył coś od kogoś i nie może oddać.
    > Ciekawe że przy pożyczonych pieniądzach dłużnicy nie odczuwają
    > takiego wewnętrznego przymusu oddawania, przeciwnie, zrobią wszystko
    > by nawet grosza nie oddać.

    Ale ten kij ma dwa końce. Rozumiem, że uważasz zatem, że nie oddać
    pieniędzy, to źle, ale samochodu to dobrze, więc ukradniemy samochód i
    go sprzedamy - dość kuriozalne stanowisko.

    No i jakoś dziwnie zapomniałeś, że punktem wyjścia było zajęcie pojazdu
    sąsiada. Tu dłużnik może mieć to po prostu w nosie, a nawet wręcz
    sąsiada nie lubić i cieszyć się, ze komornik wziął samochód.

> [...]
    > Dlaczego ten od pieniędzy ma być w wyraźnie gorszej sytuacji niż ten
    > od samochodu? Skoro pożycza się pieniądze na własne ryzyko to

    Co innego niezwrócenie pieniędzy, czy pojazdu. A co innego jego kradzież
    - rzekomo w obliczu prawa.

> [...]
    > przeciwegzekucyjnym i odzyska swoją własność, ten który pożyczył
    > pieniądze często takich perspektyw nie ma.

    Tylko, że zauważ, że to powództwo jest wynikiem bezsensownego zajęcia
    przez komornika cudzej 5rzeczy. W mojej ocenie po każdym pozytywnym
    rozpatrzeniu powództwa powinno się z urzędu wszczynać postępowanie
    sprawdzarce w celu sprawdzenia, jak to się stało, że komornik cudze
    mienie zajął. Bo komornik ma być przedstawicielem prawa.