  • 1. Data: 2011-09-30 07:28:50
    Temat: Komornik a wpis w hipotece (licytacja) nieruchomości...?
    Od: "mcpc" <m...@w...pl>

    Witam

    Mój dłużnik jest niewypłacalny ale posiada udział w nieruchomości. Kwota nie
    jest zbyt duża - niecałe 10tys pln w stosunku do wartości nieruchomości. Co
    w tej sytuacji można zrobić? Czy np nakazać komornikowi dokonać jakiegoś
    wpisu czy też możliwe jest zbycie tego udziału w drodze np licytacji?? Poza
    tym jak się zabezpieczyć przed przepisaniem w międzyczasie przez dłużnika
    tego udziału w nieruchomości na rzecz kogoś innego?

    Pzdr

  • 2. Data: 2011-09-30 09:01:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Sep 2011, mcpc wrote:

    > Witam
    >
    > Mój dłużnik jest niewypłacalny ale posiada udział w nieruchomości.

    IMVHO albo opisałeś stan dziwny, albo mocno nieściśle albo wyciągasz
    błędne wnioski. Niewypłacalność się stwierdza sądowo, majątek jest
    wtedy zajęty przez likwidatora.
    Roszczenia składa się do likwidatora a nie egzekwuje samemu,
    trafia się na "listę priorytetów" (na ogół blisko końca :>)
    i w tej kolejności coś dostaje (zazwyczaj nic).
    "Niewypłacalność nieformalna" (uniemożliwiająca nawet przeprowadzenie
    postępowania) również nie wchodzi w grę, skoro majątek *jest*.
    Na pierwszy rzut oka wychodzi, że piszesz iż dłużnik *nie płaci*,
    a nie że jest niewypłacalny.
    A to by zupełnie zmieniało treść pytania i możliwe odpowiedzi.

> [...]
    > w tej sytuacji można zrobić? Czy np nakazać komornikowi dokonać jakiegoś

    "człowiek fizyczny" nie jest w stanie niczego nakazywać komornikowi.
    Komornik wykonuje jedynie postanowienia *sądu* - masz klauzulę
    wykonalności na papierze o egzekucji, to z tym idziesz do komornika.
    Tak, wtedy możesz wskazywać majątek do zajęcia :)

    > czy też możliwe jest zbycie tego udziału w drodze np licytacji??

    Ale niby jak, samowolnie chcesz uznać że "to jest moje"
    i wystawić na licytację??

    > Poza
    > tym jak się zabezpieczyć przed przepisaniem w międzyczasie przez dłużnika
    > tego udziału w nieruchomości na rzecz kogoś innego?

    Hm...

    http://groups.google.pl/groups/search?safe=off&q=zab
    ezpieczenie+maj%C4%85tku+group%3Apl.soc.prawo&btnG=S
    zukaj&sitesearch=

    ...pokazuje zdecydowanie mniej postów niż można by oczekiwać.
    Ale to że groups.google schodzi na psy jest widoczne od lat :(, a innej
    wyszukiwarki AFAIR nie ma.
    Niemniej co poniektóre ze znajdowanych zahaczają o interesujący temat :)
    Tyle, że to *również* nie działa bez sądu.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2011-09-30 11:58:13
    Od: "mcpc" <m...@w...pl>

> [...]
    > a nie że jest niewypłacalny.
    > A to by zupełnie zmieniało treść pytania i możliwe odpowiedzi.

    No to jak to nie jest jasne - to dłużnik nie płaci. Jest w drodze do mnie
    wyrok z sądu który chcę zanieść do komornika ale już teraz się pytam jakie
    są możliwości.

> [...]
    > wykonalności na papierze o egzekucji, to z tym idziesz do komornika.
    > Tak, wtedy możesz wskazywać majątek do zajęcia :)

    No dokładnie - mam dostać lada dzień nakaz zapłaty który zaniosę do
    komornika.

    > Ale niby jak, samowolnie chcesz uznać że "to jest moje"
    > i wystawić na licytację??

    Jw. Ma to zrobić komornik po moim wskazaniu.

    PS. Czy komornikowi także mam coś płacić z góry za podjęcie działań???

  • 4. Data: 2011-09-30 14:30:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Sep 2011, mcpc wrote:

> [...]
    [...]
    > No to jak to nie jest jasne - to dłużnik nie płaci.

    I my to mamy wydedukować na tej podstawie, że piszesz iż jest
    niewypłacalny? Pas ;)

    > Jest w drodze do mnie
    > wyrok z sądu który chcę zanieść do komornika ale już teraz się pytam jakie
    > są możliwości.

    Rozumiem i nie mam nic przeciw.
    Chodziło mi o wewnętrzną sprzeczność w opisie tudzież pewne braki
    (nie napisałeś że masz wyrok, nakaz i czy z klauzulą).

    > No dokładnie - mam dostać lada dzień nakaz zapłaty który zaniosę do
    > komornika.

    Hasło: "klauzula wykonalności".
    Prawnikiem nie jestem, ale kojarzę ;)

    > PS. Czy komornikowi także mam coś płacić z góry za podjęcie działań???

    Przyznaję że nie pamiętam!

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2011-09-30 15:20:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/30/2011 6:58 AM, mcpc wrote:
    > PS. Czy komornikowi także mam coś płacić z góry za podjęcie działań???

    a komornik powietrzem zyje?

  • 6. Data: 2011-09-30 16:32:40
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@W...gazeta.pl>

    W praktyce jak we wniosku wskażesz od razu numery rachunków bankowych
    (dłużnika), to nie woła od razu za czynności, ale po jakims czasie i owszem.

    -----

  • 7. Data: 2011-09-30 19:13:25
    Od: "mcpc" <m...@w...pl>

    Użytkownik "_ąćęłńóśźż" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >W praktyce jak we wniosku wskażesz od razu numery rachunków bankowych
    > (dłużnika), to nie woła od razu za czynności, ale po jakims czasie i
    > owszem.

    Te czynności - czyli wezwanie dłużnika i ustalenie majątku to formalności
    kosztujące tak naprawdę grosze - nie wiem za co tutaj płacić? Komornik
    natomiast ma niesamowitą kasę za ściągnięte długi i co najlepsze - z tego co
    wiem w pierwszej kolejności to co ściągnie idzie dla niego!

  • 8. Data: 2011-10-03 10:43:21
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@W...gazeta.pl>

    Tak generalnie to zrobi tylko to, o co Ty jako wierzyciel zawnioskujesz.
    Zajęcie nieruchomości to zdaje się 61 zł opłaty.
    Znajdź kancelarię, gdzie zatrudniają kogoś specjalizujacego się w
    nieruchomościach, bo inaczej będą się od Ciebie opędzać.

    -----

  • 9. Data: 2011-10-03 10:51:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-30 17:20, witek pisze:

    > a komornik powietrzem zyje?

    Powinien, bo płaci się tylko za wydatki, a nie na jedzenie i prowadzenie
    kancelarii.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2011-10-03 10:51:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-03 12:43, _ąćęłńóśźż pisze:

    > Znajdź kancelarię, gdzie zatrudniają kogoś specjalizujacego się w
    > nieruchomościach, bo inaczej będą się od Ciebie opędzać.

    Dużego wyboru nie ma, bo w egzekucji z nieruchomości jest rejonizacja.

    --
    Liwiusz