  • 1. Data: 2011-09-29 14:04:44
    Temat: taksa notarialna - kupno mieszkania
    Od: Maciej Ja <m...@p...onet.pl>

    kupuje mieszkanie od dewelopera.
    interesuje mnie ile zaplace u notariusza i dlaczego tak duzo...
    deweloper powiedzial ze to bedzie okolo 2000zł zakup mieskzania za kwote
    180 tys.
    jednak kiedy wyliczam takse notarialna od tej kwoty wychodzi mi 1490
    plus VAT 327 i oplata sadowa 200zŁ.
    jednak wedlug rozporzadzenia:
    16) umowę sprzedaży samodzielnego lokalu mieszkalnego w rozumieniu
    art. 2 ust. 2 zdanie 1 ustawy z 24 czerwca 1994 r. o własności lokali
    stanowiącego odrębną nieruchomość albo budynku mieszkalnego
    jednorodzinnego w rozumieniu przepisów ustawy z 7 lipca 1994 r. Prawo
    budowlane (Dz.U. z 2006 r. nr 156, poz. 1118 ze zm.),
    obowiazuje 1/2 stawkipodstawowiej.
    wiec powinno wedlugm nie byc 750 plus VAT plus 200ZŁ co razem daje okolo
    1000-1100zł..
    skad ta ronica pomiedzy moim wyliczeniem a tym co mowi deweloper?
    czy moze ja czego nei rozumiem i mieszkanieniepodlega pod ten pkt 16
    ktory zacytowalem wyzej..??
    pozdrawiam
    Maciej

  • 2. Data: 2011-09-29 14:12:37
    Temat: Re: taksa notarialna - kupno mieszkania
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Maciej Ja" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > obowiazuje 1/2 stawkipodstawowiej.
    > wiec powinno wedlugm nie byc 750 plus VAT plus 200ZŁ co razem daje okolo

    No widzisz, a to będzie umowa wyodrębnienia lokalu i jego sprzedaży. I
    tak oto notariusze naginają prawo.

  • 3. Data: 2011-09-29 16:51:47
    Od: Maciej Ja <m...@p...onet.pl>

    > No widzisz, a to będzie umowa wyodrębnienia lokalu i jego sprzedaży. I
    > tak oto notariusze naginają prawo.

    czyli to jest normlana praktyka ktora stosuja notaruisze i my klienci
    nei mam jak sie przed tym bronic??

    milleniusz

  • 4. Data: 2011-09-29 17:00:09
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-09-29 18:51, Maciej Ja pisze:

    > czyli to jest normlana praktyka ktora stosuja notaruisze i my klienci
    > nei mam jak sie przed tym bronic??

    Ależ - możesz.
    Próbuj
    Obdzwoń wszystkich notariuszy i targuj się.
    I tak w kółko parę razy powołując się na najniższą cenę, którą ustaliłeś
    z innym.
    Kurwy trzeba traktować w sposób należyty.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 5. Data: 2011-09-29 19:58:30
    Od: Maciej Ja <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > z innym.
    > Kurwy trzeba traktować w sposób należyty.

    jakby to byl fb to bym kliknal "lubie to"...
    co za porabnay kraj...:(

  • 6. Data: 2011-09-29 20:58:50
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > jakby to byl fb to bym kliknal "lubie to"...
    > co za porabnay kraj...:(

    A jeszcze bardziej posłowie, którzy uchwalają takie prawo. Chociaż to
    akurat rozporządzenie jest.
    Jakby minister ze stadem urzędasów miał pojęcie, że lokale developerskie są
    zazwyczaj wyodrębniane w momencie sprzedaży, to by takiego knota nie
    uchwalił.
    Podsumowując - to coś zwane mieszkaniem staje się lokalem mieszkalnym
    stanowiącym odrębną nieruchomość, dopiero po jego wyodrębnieniu i założeniu
    dla niego odrębnej księgi wieczystej, co w przypadku deweloperki dzieje się
    zazwyczaj w momencie sprzedaży.
    Do momentu założenia KW to tym czymś w zasadzie nawet nie można obracać na
    rynku wtórnym, bo to jedynie swego rodzaju ekspektatywa jest. Odrębną
    nieruchomością staje się to dopiero w momencie założenia KW. A sąd zawsze
    może wniosek odrzucić, jak coś będzie nie tak z dokumentami.

  • 7. Data: 2011-09-30 08:18:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Sep 2011, Marcin Wasilewski wrote:

    > Jakby minister ze stadem urzędasów miał pojęcie, że lokale developerskie
    > są zazwyczaj wyodrębniane w momencie sprzedaży, to by takiego knota nie
    > uchwalił.

    W świetle przeszłych przypadków, kiedy to byli dyrektorzy departamentów
    ministerstwa finansów później pozakładali kancelarie doradcze świetnie
    sobie radzące z wykorzystywaniem "znienacka ujawniających się" luk prawnych,
    Twoje zdanie o braku pojęcia tudzież całego stada (być może wybranych
    sztuk zakwalifikowanych "na odstrzał" to nie dotyczy) nie musi być
    oczywiście słuszne ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2011-09-30 13:04:18
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]
    > prawnych, Twoje zdanie o braku pojęcia tudzież całego stada (być może
    > wybranych sztuk zakwalifikowanych "na odstrzał" to nie dotyczy) nie musi

    Być może i było to celowe przeoczenie, w każdym bądź razie ministerstwo
    uchwaliło taksę, w której wyodrębnienie lokalu nie jest objęte zniżką, a
    jednie zbycie już wyodrębnionego lokalu. Natomiast notariusze dzielnie z
    tego korzystają. Z drugiej strony akty takie są duuuużo trudniejsze
    technicznie niż zwykła sprzedaż lokalu, a więc i powinny być droższe, jednak
    praktyka pokazuje, że napisanie pierwszego aktu prostującego cały stan
    prawny i dokonującego ujawnienia budynku może trwać i kilka dobrych godzin,
    kolejnego z opisanym stanem po sprostowaniach i ujawnieniach też z godzinkę,
    to pisanie kolejnych z serii idzie w zasadzie automatycznie. A najczęściej
    wszystkie akty z danego budynku są pisane u tego samego notariusza.

  • 9. Data: 2011-09-30 14:34:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Sep 2011, Marcin Wasilewski wrote:

> [...]
    > kolejnych z serii idzie w zasadzie automatycznie. A najczęściej wszystkie
    > akty z danego budynku są pisane u tego samego notariusza.

    Ale z opisu wynika że po prostu dodatkowy nakład pracy jest "rozkładany"
    na wszystkie akty. Czyli w sumie wypadałoby opłatę uznać za uzasadnioną.
    Dobrze mi wychodzi?

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2011-09-30 20:05:40
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maciej Ja wrote:

    > czyli to jest normlana praktyka ktora stosuja notaruisze i my klienci
    > nei mam jak sie przed tym bronic??

    trzeba poszukać normalnego notariusza a nie kombinatora który sie zyskiem
    dzieli z deweloperem.