  • 1. Data: 2011-09-29 18:39:15
    Temat: przywłaszczenie pieniędzy przez opiekuna społecznego
    Od: " " <s...@g...pl>

    Witam,
    Piszę po raz pierwszy na tę grupę bo nie bardzo wiem jakie mam możliwości
    działania...:
    Do bliskiej mi osoby 3 razy w tygodniu przychodzi opiekun społeczny. Zgodnie z
    decyzją z MOPS-u pieniądze za usługę były wpłacane za pośrednictwem osoby
    świadczącej usługę, czyli opiekunki. Niestety za ostatnie 3 miesiące pieniądze
    nie wpłynęły i opiekun nie dostarczył pokwitowań. Mimo interwencji w Polskim
    Komitecie Pomocy Społecznej, który zatrudnia opiekuna, ten nadal pracuje,
    odwiedza podopiecznych, mimo, że PKPS nie ma z opiekunem kontaktu (opiekun nie
    odbiera absolutnie żadnych telefonów). Wiem również, że nie jesteśmy jedynymi
    pokrzywdzonymi. Nie rozumiem, jak można taką osobę dopuścić do takiej
    odpowiedzialnej pracy.
    Może ktoś z Was mógłby mi podpowiedzieć jak to rozegrać, aby bliska mi osoba
    nie musiała drugi raz wpłacać ukradzionych przez opiekuna pieniędzy?
    Oczywiście rozważam złożenie skargi do PKPS-u. Ale czy ktoś widzi tu jeszcze
    jakieś rozwiązanie?
    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

  • 2. Data: 2011-09-29 18:52:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/29/2011 1:39 PM, s...@g...pl wrote:
> [...]
    > świadczącej usługę, czyli opiekunki. Niestety za ostatnie 3 miesiące pieniądze
    > nie wpłynęły i opiekun nie dostarczył pokwitowań.

    To sie z tym idzie na policję.

> [...]
    > pokrzywdzonymi. Nie rozumiem, jak można taką osobę dopuścić do takiej

    Jakichs prezydent miasta nad mopsem ma kontrolę tam się zjawic,
    najlepiej z jakąś redaktorzyną z wyborczej.

    > Może ktoś z Was mógłby mi podpowiedzieć jak to rozegrać, aby bliska mi osoba
    > nie musiała drugi raz wpłacać ukradzionych przez opiekuna pieniędzy?

    Raczej nie ma takiej możliwości. Skoro powierzyła pieniądze opiekunce,
    to za działania opiekunki odpowiada.
    Chyba, że sam mops postanowi inaczej.

    Natomiast pieniadze od opiekunki sa do wyciagniecia na drodze sprawy
    cywilnej w sądzie. Komornik juz sobie ja znajdzie.

    > Oczywiście rozważam złożenie skargi do PKPS-u. Ale czy ktoś widzi tu jeszcze
    > jakieś rozwiązanie?

    możesz sobie składać skargi jak masz ochote. tak dla sportu. pewnie
    jakis skutek odniosą.

    jak chcesz zrobic cos realnego.

    1. na policje zglosic przywłaszczenie, kradziez itp.
    2. do sądu cywilnego szybko dostac wyrok i do komornika.
    3. do mopsu dogadac sie co do terminu zaległych wpłat.

  • 3. Data: 2011-09-29 19:17:39
    Od: " " <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    Niestety z komornikiem chyba nic nie wyjdzie...dowiedziałam się u pracodawcy,
    że pensja opiekuna jest już przez niego zajęta...

  • 4. Data: 2011-09-29 19:33:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/29/2011 2:17 PM, s...@g...SKASUJ-TO.pl wrote:
    > witek<w...@g...pl.invalid> napisał(a):
    >
    > Niestety z komornikiem chyba nic nie wyjdzie...dowiedziałam się u pracodawcy,
    > że pensja opiekuna jest już przez niego zajęta...

    no to co z tego.
    wyrok i komornik jak sie raz na 10 lat ruszy tylek nie przedawni sie nigdy.
    A dlugi sie dziedziczy. Jak nie opiekunka to jej dzieci w koncu to zapłacą.
    Mieszkanie pewnie jakies ma. Wczesniej czy pozniej bedzie sie na
    sprzedaz nadawało. Wystarczy dla wszystkich.

  • 5. Data: 2011-09-29 20:29:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Sep 2011, witek wrote:

    > Mieszkanie pewnie jakies ma. Wczesniej czy pozniej bedzie sie na sprzedaz
    > nadawało.

    Skreśl "pewnie".
    Całkiem spora część ludności Polski mieszka w wynajmowanych.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2011-10-03 09:41:43
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    autor nie opisła czy opiekunka podpisywała papier, że otrzymuje
    pieniądze od w/w osoby. Zakładając, że takiego papieru opiekunka nie
    podpisała
    to w związku z tym pytanie.

    > 1. na policje zglosic przywłaszczenie, kradziez itp.

    na jakiej podstawie, opiekunka może się wyprzeć?

    > 2. do sądu cywilnego szybko dostac wyrok i do komornika.

    a jak to udowodnić, przywłaszczenie pieniędzy?

    pozdrawiam
    Darek

  • 7. Data: 2011-10-03 15:12:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/3/2011 4:41 AM, Darek wrote:
> [...]
    > podpisała
    > to w związku z tym pytanie.

    > na jakiej podstawie, opiekunka może się wyprzeć?

    na zadnej podstawie, po prostu zglosic, a kto klamie oceni sąd.

    > a jak to udowodnić, przywłaszczenie pieniędzy?

    sądzę ze wpłacała dłuzej i że znajdzie sie wiecej osob, ktorzy tez
    powiedza, że kasę dali i wsiąkła.
    Jak myślisz, komu sędzia uwierzy?