  • 1. Data: 2006-05-18 07:21:00
    Temat: Mam byc swiadkiem - jak tego uniknać?
    Od: "Ars" <a...@o...pl>

    Witam,
    mam problem, mam byc swiadkiem na sprawie majatkowej mojego znajomego.
    Wezwany jestem przez sad zeby raczej swiadczyc na jego niekorzysc, bo to o
    co mnie zapytaja bardziej bedzie korzystne dla strony przeciwnej. Nie chce
    klamac ale nie chce tez pogrążać kumpla... Co zrobic???Nie moge powiedziec
    ze nie pamietam...... Czy moge jakos odmowic skladania zeznań
    proszę o radę...
    pozdro

  • 2. Data: 2006-05-18 07:27:14
    Temat: Re: Mam byc swiadkiem - jak tego uniknać?
    Od: stern <s...@0...pl>

    Ars napisał(a):
    > Wezwany jestem przez sad zeby raczej swiadczyc na jego niekorzysc, bo to o
    > co mnie zapytaja bardziej bedzie korzystne dla strony przeciwnej.

    masz mówić prawdę, a nie zeznawać na czyjąkolwiek korzyść.

    > Nie chce
    > klamac ale nie chce tez pogrążać kumpla... Co zrobic???Nie moge powiedziec
    > ze nie pamietam...... Czy moge jakos odmowic skladania zeznań

    "Sąd sądem, a sprawiedliwość ... "

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 3. Data: 2006-05-18 07:53:52
    Od: "Maverick31" <m...@W...o2.pl>

    Użytkownik "stern" <s...@0...pl> napisał w wiadomości

    > masz mówić prawdę, a nie zeznawać na czyjąkolwiek korzyść.

    Odmowic nie mozesz, ale mozesz odmowic odpowiedzi na pytanie z uwagi na
    mozliwosc odpowiedzialnosci karnej za skladaie falszywych zeznan. Nie musisz
    sie tlumaczyc. W twoim przekonaniu taka odpowiedzialnosc moze zaistniec i
    nic sadowi do tego.
    Albo mozesz tez nie pamietac. Kto to udowodni???

  • 4. Data: 2006-05-18 08:08:24
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Ars napisał(a):

    > proszę o radę...

    Nie pamiętać ...

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC : RCI2950+LINCOLN+AT 71 Magnum

  • 5. Data: 2006-05-18 19:46:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Maverick31 [###m...@W...o2.pl.###] napisał:

    > Odmowic nie mozesz, ale mozesz odmowic odpowiedzi na pytanie z uwagi
    na
    > mozliwosc odpowiedzialnosci karnej za skladaie falszywych zeznan.

    Kpisz? Po takim wyjaśnieniu sąd na świadka nałoży grzywnę za zamach na
    sąd. Śmierć ze śmiechu jest torturą.

    > Nie
    > musisz sie tlumaczyc. W twoim przekonaniu taka odpowiedzialnosc
    moze
    > zaistniec i nic sadowi do tego.

    Jesteś w błędzie.

    > Albo mozesz tez nie pamietac. Kto to udowodni???

    To zależy od rodzaju pytania.

    Generalnie, to zanim komuś coś poradzisz, to pomyśl trochę nad
    ewentualnymi konsekwencjami swoich rad. Oczywiście w niektórych
    wypadkach można się zasłonić niewiedzą czy niepamięcią, ale istnieje
    cały szereg przypadków, gdy po prostu się nie da i już. Sądy bardzo
    nerwowo reagują na próbę robienia wody z mózgu.

  • 6. Data: 2006-05-19 02:03:42
    Od: "Maverick31" <m...@W...o2.pl>

    > na
    >
    > Kpisz? Po takim wyjaśnieniu sąd na świadka nałoży grzywnę za zamach na
    > sąd. Śmierć ze śmiechu jest torturą.

    Mam w pamieci odpowiedzi jakiegos Rywina jeszcze przed postawieniem mu
    zarzutow, ktory powolywal sie na stosowne artykuly i jakos nie zostal
    ukarany tudziez scigniety . No ale moze sa rowni i rowniejsi...

    > Jesteś w błędzie.

    Errare humanum est.

    > To zależy od rodzaju pytania.

    Fakt nikt nie bedzie udawal, ze nie zna pamieta nazwiska albo daty
    urodzenia.

> [...]
    > cały szereg przypadków, gdy po prostu się nie da i już. Sądy bardzo
    > nerwowo reagują na próbę robienia wody z mózgu.

    No to akurat tez jest fakt. Nerwowe to one sa. Szczegolnie, gdy im krecenie
    nie wychodzi.:)

  • 7. Data: 2006-05-19 04:30:45
    Od: "SQ|wysyn" <sq|wysyn@sq|wysyn.pl>

    Użytkownik "Maverick31" <m...@W...o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mozliwosc odpowiedzialnosci karnej za skladaie falszywych zeznan. Nie
    > musisz sie tlumaczyc. W twoim przekonaniu taka odpowiedzialnosc moze

    Ale głupoty opowiadasz - oż oczy bolą.

    > Albo mozesz tez nie pamietac. Kto to udowodni???

    To już prędzej. Ale jak ci udowodnią że wiesz, tylko kręcisz = kara za
    obrazę sądu.

    Czy naprawdę tak trudno zrozumieć, że instytucja swiadka powstała po to by
    USTALIĆ prawdę, a sympatie czy antypatie świadka nie maja tu zadnego
    znaczenia? Czemu sie zaklada, że świadek jest czyjś ?

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 8. Data: 2006-05-19 06:41:13
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    SQ|wysyn napisał(a):
    > To już prędzej. Ale jak ci udowodnią że wiesz, tylko kręcisz = kara za
    > obrazę sądu.

    jaka znów kara?
    postępowanie karne, bo to przestępstwo

    KG

  • 9. Data: 2006-05-19 07:29:50
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Maverick31 napisał(a):
> [...]
    > zarzutow, ktory powolywal sie na stosowne artykuly i jakos nie zostal
    > ukarany tudziez scigniety . No ale moze sa rowni i rowniejsi...

    Adwokat jest dobry lub bardzo dobry. Z tymi kiepskimi braki w apmięci
    nie wychodzą.

    MZ

  • 10. Data: 2006-05-19 07:31:19
    Od: stern <s...@0...pl>

    Maverick31 napisał(a):

    > Mam w pamieci odpowiedzi jakiegos Rywina jeszcze przed postawieniem mu
    > zarzutow, ktory powolywal sie na stosowne artykuly i jakos nie zostal
    > ukarany tudziez scigniety . No ale moze sa rowni i rowniejsi...

    aha, czyli zakładasz, że pytającemu też zostaną postawione zarzuty? ;)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911