  • 1. Data: 2004-08-31 15:07:15
    Temat: Kodeks Karny z 1969 Art.205&2
    Od: "Tomasz Dobrzyń" <t...@n...pl>

    W jaki sposob w KK z 1969r sprecyzowano przeslanke z art. 205 p.2 ze
    znaczkiem1 "mienie znacznej wartosci".
    Chodzi mi o to w jaki sposob definiowano mienie znacznej wartosci na gruncie
    tego kodeksu.

    tresc wg kk z 1969r
    Art. 205. § 1. Kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej doprowadza inną
    osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą
    wprowadzenia w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego
    pojmowania przedsiębranego działania,
    podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 5.
    § 2. W wypadku mniejszej wagi sprawca
    podlega karze pozbawienia wolności do roku, ograniczenia wolności albo
    grzywny.
    § 2[1]. (97) Kto dopuszcza się przestępstwa określonego w § 1 w stosunku do
    mienia znacznej wartości,
    podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.

  • 2. Data: 2004-08-31 15:51:37
    Temat: Re: Kodeks Karny z 1969 Art.205&2
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Tomasz Dobrzyń wrote:

> [...]
    > znaczkiem1 "mienie znacznej wartosci".
    > Chodzi mi o to w jaki sposob definiowano mienie znacznej wartosci na gruncie

    A w odpowiednim artykule z definicjami szukałeś?

    KG

  • 3. Data: 2004-08-31 16:35:22
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik kam napisał(a) w wiadomości news:ch26qi$itb$2@news.onet.pl:

    > A w odpowiednim artykule z definicjami szukałeś?
    >
    > KG

    Art. 120. § 9. Przez mienie znacznej wartości rozumie się mienie o wartości
    przekraczającej 100.000 złotych, a przez mienie wielkiej wartości rozumie się
    mienie o wartości przekraczającej 200.000 złotych.

    --
    JOHNSON :)

  • 4. Data: 2004-08-31 17:19:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A w odpowiednim artykule z definicjami szukałeś?

    To kopa lat, ale coś mnie się tłucze, że właśnie w tym kodeksie tego nie
    definiowano. Były jakieś zwyczajowo przyjmowane wielkości. Ja coś pamiętam,
    że przyjmowało się wielokrotności średniego wynagrodzenia i bazowo to było
    cirkla 50 tych kwot w chwili popełnienia czynu. Ale sądy się różnie
    wypowiadały, bo spotkałem się z tym, ze to odnosili nie do wartości
    materialnej, tylko użytkowej.

  • 5. Data: 2004-08-31 17:26:17
    Od: "Mecenas" <m...@p...pl>

> [...]
    > cirkla 50 tych kwot w chwili popełnienia czynu. Ale sądy się różnie
    > wypowiadały, bo spotkałem się z tym, ze to odnosili nie do wartości

    Tylko tyle narazie znalazłem:
    Stefański R.A. glosa P OSP 1991/3/80 - t.2

    Glosa do uchwały SN z dnia 12 października 1990 r., V KZP 27/90.

    Dla przypisania sprawcy przestępstwa z art. 201 k.k. nie jest wymagane, aby
    zdawał sobie sprawę, że zagarnia mienie przekraczające
    pięćdziesięciokrotność przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia, a
    wystarczające jest gdy uświadamia sobie, że mienie jest takich rozmiarów,
    które oceniane są jako znaczne.

    Pozdrawiam

    Michał

  • 6. Data: 2004-08-31 17:58:46
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Johnson wrote:
    > Art. 120. § 9. Przez mienie znacznej wartości rozumie się mienie o wartości
    > przekraczającej 100.000 złotych, a przez mienie wielkiej wartości rozumie się
    > mienie o wartości przekraczającej 200.000 złotych.

    potem było 2 mln i 4 mln, a w 1990 roku ten przepis uchylono.

    KG

  • 7. Data: 2004-08-31 18:57:37
    Od: "Tomasz Dobrzyń" <t...@n...pl>

    dzieki bardzo za pomoc