  • 1. Data: 2002-05-09 03:52:22
    Temat: Kiedy upłuwa termin umowy?
    Od: Julian Kubicki <j...@f...onet.pl>

    Witam,

    16.06.2000 r. podpisałem z Dialogiem dwuletnią umowę w ramach promocji
    (abonament tańszy o połowę od zwykłego przez rok).
    Mam dość korzystania z usług tej firmy i chciałbym wiedzieć, czy
    ważność cyrografu upływa z dniem 16.06.2002 r., czy też dwuletni okres
    umowy liczy się od momentu faktycznego połączenia z siecią Dialog, tj.
    od 7.07.2000 r.
    W biurze obsługi klienta powiedziano mi, że dwuletni okres umowy
    biegnie od momentu uruchomienia faktycznej łączności telefonicznej.
    Na pytanie o okres wypowiedzenia, powiedziano, że 1-miesięczny okres
    biegnie od następnego dnia po upływie rzeczywistego terminu
    korzystania z usług Dialogu, tj. od 8.07.2002 r. Dodano też, że
    powinienem zaznaczyć w złożonym wypowiedzeniu, czy linię mają
    rozłączyć od razu, czy po miesiącu (?!).
    Kiedy mogę rozwiązać umowę, bez narażenia się na szykanę w postaci 500
    zł kary za jej przedterminowe rozwiązanie.

    pozdr

    Julian

  • 2. Data: 2002-05-09 09:40:05
    Temat: Re: Kiedy upłuwa termin umowy?
    Od: "Wojciech Marczak" <w...@N...poczta.gazeta.pl>

    Julian Kubicki <j...@f...onet.pl> napisał(a):

    Witam,

    16.06.2000 r. podpisa=B3em z Dialogiem dwuletni=B1 umow=EA w ramach =
    promocji
    (abonament ta=F1szy o po=B3ow=EA od zwyk=B3ego przez rok).
    Mam do=B6=E6 korzystania z us=B3ug tej firmy i chcia=B3bym wiedzie=E6, =
    czy
    wa=BFno=B6=E6 cyrografu up=B3ywa z dniem 16.06.2002 r., czy te=BF =
    dwuletni okres
    umowy liczy si=EA od momentu faktycznego po=B3=B1czenia z sieci=B1 =
    Dialog, tj.
    od 7.07.2000 r.
> [...]
    > biegnie od momentu uruchomienia faktycznej =B3=B1czno=B6ci telefonicznej.
    > Na pytanie o okres wypowiedzenia, powiedziano, =BFe 1-miesi=EAczny okres
    > biegnie od nast=EApnego dnia po up=B3ywie rzeczywistego terminu
    > korzystania z us=B3ug Dialogu, tj. od 8.07.2002 r. Dodano te=BF, =BFe
    > powinienem zaznaczy=E6 w z=B3o=BFonym wypowiedzeniu, czy lini=EA maj=B1
    > roz=B3=B1czy=E6 od razu, czy po miesi=B1cu (?!).
    > Kiedy mog=EA rozwi=B1za=E6 umow=EA, bez nara=BFenia si=EA na szykan=EA w =
    > postaci 500
    > z=B3 kary za jej przedterminowe rozwi=B1zanie.

    ok piszesz ze chcesz przerwac umowe najpierw musizsz siegnąc do jej zapisów i
    poszukac konkretnie postanowienia, które mówi kiedy wchodzi ona w zycie.
    Przupuszczam że jest tak jak Ci powiedzieli w Biurze Obsługi - wtedy zgodnie
    z KC termin oznaczony w latach upływa z końcem dnia który nazwa lub data
    odpowiada poczatkowi terminu. Z upływem okresu na jaki umowa zaostała
    zawarta - sama wygasa. Jeśli chodzi o możliwośc rozwiazania jej wczesniej
    odsyłam do umowy ( regulaminu ).
    pozdrawiam

    wojciech

  • 3. Data: 2002-05-09 10:22:34
    Od: "blad" <b...@W...pl>

> [...]
    >ważność cyrografu upływa z dniem 16.06.2002 r., czy też dwuletni okres
    >umowy liczy się od momentu faktycznego połączenia z siecią Dialog, tj.

    an nie mozesz im po prostu dostarczyc pisma ze dziekujesz za przedluszanie umowy
    i zeby przyszli w dniu konca umowy i cie odlaczyli.
    z kopia potwierdzona ze pismo otrzymali ;-)
    Jak widac tobie zbytnie roznicy te 3 tygodnie nie robi
    *** blad ***

  • 4. Data: 2002-05-09 15:34:15
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Thu, 9 May 2002, Julian Kubicki wrote:

> [...]
    > ważność cyrografu upływa z dniem 16.06.2002 r., czy też dwuletni okres
    > umowy liczy się od momentu faktycznego połączenia z siecią Dialog, tj.

    A co jest w umowie?

    > W biurze obsługi klienta powiedziano mi, że dwuletni okres umowy
    > biegnie od momentu uruchomienia faktycznej łączności telefonicznej.

    Więc najwidoczniej tak jest.

    > korzystania z usług Dialogu, tj. od 8.07.2002 r. Dodano też, że
    > powinienem zaznaczyć w złożonym wypowiedzeniu, czy linię mają
    > rozłączyć od razu, czy po miesiącu (?!).

    Możesz więc zrezygnować z okresu wypowiedzenia (cóż za hojność dla
    abonenta).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 5. Data: 2002-06-08 15:46:54
    Od: Julian Kubicki <j...@f...onet.pl>

    On Thu, 9 May 2002 09:40:05 +0000 (UTC), "Wojciech Marczak"
    <w...@N...poczta.gazeta.pl> wrote:

> [...]
    >odpowiada poczatkowi terminu. Z upływem okresu na jaki umowa zaostała
    >zawarta - sama wygasa. Jeśli chodzi o możliwośc rozwiazania jej wczesniej

    Sprawa jest pogmatwana.

    W umowie jest zapis, że zawarta została na czas nieokreślony.
    Czy, jeżeli dwuletni okres upływa 7 lipca br., można złożyć miesięczne
    wypowiedzenie np. 10 czerwca, tak, aby okres wypowiedzenia zakończył
    się po 7 lipca?

    Mam ponadto umowę na usługi internetowe, zawartą 20 września 2000 r.
    Czy należy ją wypowiadać oddzielnie?

    Julian