  • 71. Data: 2013-05-05 12:41:14
    Temat: Re: Kazirodztwo - interpretacja przepisu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 02.05.2013 22:31, Liwiusz pisze:

    > Tego też nie rozumiem - skąd te 19%?

    Zrób sobie drzewko prawdopodobieństw.

    I pamiętaj, że para jest bezpłodna dla bezpłodnego tylko pierwszego
    członka pary, tylko drugiego członka pary oraz obu członków pary.

    Albo możesz sobie ułatwić i policzyć prawdopodobieństwo płodności pary,
    które będzie czystym iloczynem prawdopodobieństwa płodności jednego
    członka pary (no, zakładając że są to zdarzenia rozłączne, czyli de
    facto dla nieskończonej populacji, bo inaczej zbierając jednego płodnego
    z populacji nieco zmniejszamy prawdopodobieństwo wylosowania drugiego
    płodnego, ale myślę że możemy sobie pozwolić zignorowanie różnicy
    poniżej jednej miliardowej ;) )

  • 72. Data: 2013-05-05 13:40:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-05-05 12:41, Andrzej Lawa pisze:

    > Zrób sobie drzewko prawdopodobieństw.

    Nie umiem. Wytłumacz.

> [...]
    > z populacji nieco zmniejszamy prawdopodobieństwo wylosowania drugiego
    > płodnego, ale myślę że możemy sobie pozwolić zignorowanie różnicy

    Andrzej, pisz porządnie.

    " policzyć prawdopodobieństwo płodności pary, które będzie czystym
    iloczynem prawdopodobieństwa płodności jednego członka pary"

    I co dalej? Jaki jest drugi składnik iloczynu?

    --
    Liwiusz

  • 73. Data: 2013-05-05 15:00:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 05.05.2013 13:40, Liwiusz pisze:

    > Nie umiem. Wytłumacz.

    Stówa za każdą rozpoczętą godzinę plus ty musisz przyjechać.

    [ciach]

    > " policzyć prawdopodobieństwo płodności pary, które będzie czystym
    > iloczynem prawdopodobieństwa płodności jednego członka pary"
    >
    > I co dalej? Jaki jest drugi składnik iloczynu?

    A jaki jest drugi składnik pary?

    Myśl choć trochę!

  • 74. Data: 2013-05-05 15:12:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-05-05 15:00, Andrzej Lawa pisze:

    > Stówa za każdą rozpoczętą godzinę plus ty musisz przyjechać.
    >
    > [ciach]

    > A jaki jest drugi składnik pary?

    Czyli para, w których każdy osobnik jest bezpłodny na 10% jest bezpłodna
    na 1%?

    Coś mi się wydaje, że Twoja propozycja korepetycji to po prostu
    ordynarna próba wyłudzenia.

    --
    Liwiusz

  • 75. Data: 2013-05-05 15:21:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 05.05.2013 15:12, Liwiusz pisze:

    > Czyli para, w których każdy osobnik jest bezpłodny na 10% jest bezpłodna
    > na 1%?
    >

    > Coś mi się wydaje, że Twoja propozycja korepetycji to po prostu
    > ordynarna próba wyłudzenia.

    Prawdopodobieństwo płodności. Nie bezpłodności. Naucz się czytać, gamoniu.

    Potem sobie to odejmiesz od jedności (jeśli umiesz) i masz wynik.

  • 76. Data: 2013-05-06 14:52:22
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Przykładowo Romowie, którzy zwyczajowo wydają dziewczynki za mąż w wieku
    > 8-10 lat.

    To w sumie ciekawe. Żyjemy w Polsce, a Romowie mogą w Polsce popełniać
    czyny, które według naszego kodeksu karnego są zabronione... naprawdę
    tak jest?

    --
    "Project Manager to człowiek, który myśli, że jak weźmie
    dziewięć kobiet, to urodzą dziecko w miesiąc."

  • 77. Data: 2013-05-06 15:15:35
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Aicha <b...@g...com> wrote:

    > Jak wyglądałoby to jednak w przypadku brata i siostry pochodzących od
    > jednego ojca, lecz innych matek?

    Ciekawostka w temacie (nie do konkretnej wiadomości, więc odpowiadam tutaj):

    http://dzieci.pl/kat,1024265,title,Genetyczna-atrakc
    yjnosc-seksualna,wid,15217704,wiadomosc.html

    W skrócie - jest teoria, która mówi, że rodzeństwo (lub inne osoby o bliskim
    stopniu pokrewieństwa) wychowujące się osobno (najważniejsze jest pierwsze 6
    lat życia) ma dużą szansę na zakochanie się w sobie i czucie silnego pociągu.

  • 78. Data: 2013-05-06 15:17:14
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Bydlę <p...@g...com> wrote:

    > Jakie to ma znaczenie da dziecka?

    Na tej samej zasadzie powinno się zakazać kontaktów seksualnych osobom
    obciążonym genetycznie (ale sprawnym umysłowo), takim, których potomstwo
    też może być obciążone.

  • 79. Data: 2013-05-06 15:17:47
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    > Wiesz, jemu pewnie chodziło o sytuacje, gdy jedna ze stron została
    > trwale bezpłodna, np. po wazektomii.

    Mi chodziło a) o antykoncepcję i b) o zachowania seksualne inne niż
    penetracja. Od fellatio jeszcze nikt nie zaszedł.

  • 80. Data: 2013-05-06 15:21:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-05-06 15:15, Adam Wysocki pisze:

> [...]
    > lat życia) ma dużą szansę na zakochanie się w sobie i czucie silnego pociągu.

    Teorię można odwrócić - wspólne wychowywanie się (nawet
    niespokrewnionych osób) zmniejsza ewentualny przyszły pociąg seksualny
    pomiędzy takimi osobami.

    Już w 1887r. wiedziała to Maria Rodziewiczówna, której główny bohater w
    powieści "Straszny Dziadunio" pozoruje "porwanie" kilkuletniej
    dziewczynki Bronki przed wychowującym się z nią chłopakiem - Hieronimem,
    po to, aby w przyszłości powrócić ich do siebie, już jako potencjalnych
    narzeczonych :)

    --
    Liwiusz