  • 11. Data: 2002-06-11 12:06:45
    Temat: Re: Kasacja samochodu PZU - Pomocy ????
    Od: "irzej" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Michał Szaniawski" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ae4oka$t73$1@news.tpi.pl...
    > ze wszystkim sie zgadzam, tylko mowie, ze rzeczoznawca ktory mi wycenial
    > koszty naprawy napisal specjalnie minimalna wartosc

    Wszystko racja, jeśli siem ma znajomka, da w łape, ładnie uśmiechnie, czy
    trafi na dobry humor rzeczoznawcy.
    tylko że w tym przypadku to nieaktualne bo szkoda całkowita juz została
    wyliczona, można jedynie starać się obniżyć wartość pozostałości, ale jak
    znam PZU to raczej wątpliwe by obniżyli.
    Jedyna rada to co pisałem wyżej
    -sprawdzić ile wynosił koszt naprawy, czy faktycznie przekroczył całą
    wartość samochodu
    - sprawdzić czy szkoda całkowita jest brutto do wypłaty tzn z VAT, czasami
    robią tak że tego nie wyszczególniają, należy pójść do inspektoratu, zażądać
    wglądu w dokumentacje i dokładnie poczytać czy te 8200 jest kwotą netto czy
    brutto (jeśli idzie z polisy AC to sprawdzić czy przy ubezpieczeniu AC
    przyjęto wartość netto czy brutto samochodu, powinno to być zaznaczone na
    polisie)
    - nie zaszkodzi wydatkować pare groszy i mając te wszystkie dane
    skonsultować się z prawnikiem.

    pozdrawiam

  • 12. Data: 2002-06-11 13:56:14
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    irzej wrote:

    (ciach)
    > Teraz do autora postu
    > Po pierwsze radze poczytać dokładnie link; http://www.odszkodowania.fir.pl/
    > wieeeeeeele tam mozna siem dowiedzieć
    > Również i to że wartość naprawy MUSI przekroczyć CAŁĄ wartość samochodu by
    > była ustalona "Szkoda całkowita",
    NIE.
    Szkoda calkowita jest ustalana jako stawka procentowa wartosci
    samochodu.
    Nie 100% i wiecej a na poziomie 70%
    Konkretna kwote stawki % okresla wlasciwy ubezpieczyciel w warunkach
    polisy.

    oraz proszę dokładnie przyjrzeć się czy
    > wyliczona przez PZU "szkoda całkowita" jest netto czy brutto ( z całą
    > pewnością nie zawiera ona podatku VAT, już o tym pisałem w poście 2 dni
    > temu) wiec wystarczy przyjąc kwotę 8200 po konsultacji z prawnikiem i
    > później domagać się naliczenia i wypłaty VAT :-)
    > 8200 netto to 1804 zł VAT :-)
    > czyli w sumie kwota odszkodowania wynioslaby 10004 zł :-)

    Ok.
    Ale w momencie dokonania faktycznej naprawy i okazania rachunkow za
    czesci i naprawe + VAT.

    Jacek
    --
    True Shape Self(EGO) Nesting Technology world-wide.
    Inquiries should be e-mailed to: g...@p...onet.pl

  • 13. Data: 2002-06-11 13:59:59
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    "Michał Szaniawski" wrote:

    > te wartosci powyzej chcialem pokazac jako bzdurne dla mojego przedmowcy

    > zostało

    > ze wszystkim sie zgadzam, tylko mowie, ze rzeczoznawca ktory mi wycenial
    > koszty naprawy napisal specjalnie minimalna wartosc
    > pozostalosci
    > i nie bylo to oparte na zadnych wyliczeniach. co do procedury to nie mam
    > watpliwosci jak przebiega

    Raz jeszcze.
    Wartosc pozostalosci oblicza sie jako roznice miedzy wartoscia pojazdu
    wedlug Eurotaxu a kosztorysem szkody wedlug Eurotaxu/Audatexu.
    W powyzszym przykladzie wartosc resztowa jest zerowa a nie ujemna.
    Co nie znaczy ze wartosc handlowa nie moze byc dodatnia.

    Ale dla potrzeb likwidacji szkody, wartosc resztowa bedzie przyjeta za
    zerowa lub ryczaltowa, w poblizu zera. Np. symboliczna zlotowka.

    Mam przed soba taka ocene wedlug eurotaxu.

    Jacek

  • 14. Data: 2002-06-11 14:00:02
    Od: "Michał Szaniawski" <n...@i...pl>

    to byl przyklad wyceny mojego pojazdu

  • 15. Data: 2002-06-11 14:31:50
    Od: <t...@p...onet.pl>

    Witam,
    Wlasnie otrzymalem oficjalne pismo z PZU. Wartość samochodu i wartosc
    pozostalosci wyceniona przez rzeczoznawce CLSiOR wg programu Inf-Ekspert PZMot
    który ustalil wartosc samochodu na kwote 18 000 wartosc pozostalosci 9 800 i
    odszkodowanie wartosc samochodu - pozostalosci = 8 200. Pragne nadmienic ze
    szkoda powstala nie z mojej winy wiec odszkodowanie placone bedzie z OC sprawcy.

    Pozdrawiam
    TD

  • 16. Data: 2002-06-11 16:11:33
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    t...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > szkoda powstala nie z mojej winy wiec odszkodowanie placone bedzie z OC sprawcy.

    Dokladnie tak jak napisalem.
    Tez bylem zaskoczony ta metoda wyliczania wartosci resztowej,
    ale jest to wartosc kalkulacyjna

    Cena samochodu wedlug eurotaxu - kosztorys szkody = wartosc resztowa
    (gdy nieujemna).
    Nie oznacza to ze wartosc handlowa rozbitego pojazdu nie moze byc
    wieksza lub mniejsza od wartosci resztowej (Restwert).
    Po to jest wprowadzona procedura negocjacyjna pomiedzy uzytkownikiem
    pojazdu a ubezpieczycielem.

    Sa kierowcy ktorzy sami naprawiaja samochod po wypadku w garazu,
    kupuja czesci na gieldzie, albo oddaja samochod do autoryzowanego
    warsztatu i kupuja nowe czesci z salonu.

    Jacek

  • 17. Data: 2002-06-11 17:29:57
    Od: "irzej" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Nie 100% i wiecej a na poziomie 70%
    > Konkretna kwote stawki % okresla wlasciwy ubezpieczyciel w warunkach
    > polisy.

    Widać ze pracownik ubezpieczalni odpowiada, zaraz znajdę orzeczenie sądu
    które stanowi zupełnie inaczaj :-)

    Użytkownik "irzej" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > Ok.
    > Ale w momencie dokonania faktycznej naprawy i okazania rachunkow za

    Czyżby :-)
    A niby dlaczego??????
    Uchwałą z dnia 15 listopada 2001 r. (sygn. III CZP 68/01), Sąd Najwyższy
    odpowiedział bowiem na zadane mu pytanie prawne: "Czy odszkodowanie za
    szkodę spowodowaną w pojeździe mechanicznym powinno obejmować VAT wchodzący
    w skład ceny części zamiennych oraz ceny usługi naprawy pojazdu, gdy szkoda
    ta nie została jeszcze zlikwidowana, a osoba poszkodowana nie jest
    podatnikiem VAT?". Odpowiedź brzmi następująco: "Odszkodowanie za szkodę
    poniesioną w wyniku uszkodzenia pojazdu mechanicznego należącego do
    poszkodowanego nie będącego podatnikiem VAT, ustalane według ceny części
    zamiennych i usług koniecznych do wykonania naprawy pojazdu, obejmuje
    mieszczący się w tych cenach VAT."

    W praktyce oznacza to, że ubezpieczalnie sporządzając wycenę kosztów naprawy
    (czyli tzw. kosztorys), mają obowiązek zawsze uwzględnić w tej wycenie kwotę
    podatku VAT zarówno za części jak i robociznę. Nie mają przy tym możliwości
    badać, w jaki sposób i za ile uszkodzony pojazd naprawiono oraz czy zrobiono
    to we warsztacie będącym podatnikiem VAT. Zakład ubezpieczeń nie może nawet
    sprawdzić, czy pojazd w ogóle naprawiono (!).

    i co kolega na to?????/
    :-))))))))

    pozdrawiam

  • 18. Data: 2002-06-11 17:40:51
    Od: "irzej" <i...@w...pl>

    Zapomniałem dodać, że w warunkach ogólnych polis AC PZU zapisane jest
    wyraźnie, że jeśli wartość samochodu przyjęta do naliczenia składki zawiera
    podatek VAT, to odszkodowanie również wypłacane jest z VAT.
    Ciekawe, że nic tam nie wspomnieli o warunkowym wyplacaniu VAT, po okazaniu
    faktur naprawy czy zakupu części :-)
    Czyli w wypadku gdy przyjęta była wartość brutto również bez szemranka
    powinni VAT doliczyć do wartości szkody i wypłacić szybciutko :-)
    Tylko jest małe ale,
    Oni nadal tego NIE ROBIĄ,
    Zwyczajnie sobie okradaja nieświadomych klientów pomniejszając im
    odszkodowania.
    tja

  • 19. Data: 2002-06-11 17:53:31
    Od: "irzej" <i...@w...pl>

    > Widać ze pracownik ubezpieczalni odpowiada, zaraz znajdę orzeczenie sądu
    > które stanowi zupełnie inaczaj :-)

    Jak obiecałem, tak i znalazłem
    sorki to nie orzeczenie sądu a artykuł prasowy poparty orzeczeniem :-)

    [...]
    Ubezpieczalnia ma bowiem prawo wypłacić odszkodowanie równe wartości
    rynkowej pojazdu na dzień wypadku, umniejszonej o wartość "pozostałości".
    Uprawnienie takie przysługuje jednak tylko i wyłącznie w przypadku, gdy
    remont samochodu pociągałby za sobą nadmierne koszty dla zakładu ubezpieczeń
    (tak m.in. w wyroku Sądu Najwyższego z dnia 1 września 1970 roku, sygnatura
    II CR 371/70).
    Zdaniem większości praktyków prawa, nadmiernymi kosztami remontu są koszty
    przekraczające wartość samochodu sprzed wypadku.[...]

    [...]Uznanie przez ubezpieczalnię, że już przy koszcie naprawy rzędu 70%
    wartości pojazdu, naprawa ta jest nieopłacalna, gdyż rodziłaby nadmierne
    koszty, jest bowiem daleko idącym "naginaniem" obowiązujących przepisów. W
    przypadku takim można więc spokojnie przyjąć oferowaną kwotę (nie podpisując
    jednak żadnego zrzeczenia się roszczeń !!!), a następnie zażądać dopłaty,
    tak aby łącznie otrzymać kwotę wynikającą z kosztorysu naprawy sporządzonego
    przez ubezpieczalnię. [...]
    "Gazeta Wyborcza" z 21.02.2002 r. - "Szkoda nie całkiem całkowita. Kiedy
    naprawę samochodu można uznać za nieopłacalną?".

    więc jak to jest??????

  • 20. Data: 2002-06-11 18:24:00
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    irzej wrote:

> [...]
    > "Gazeta Wyborcza" z 21.02.2002 r. - "Szkoda nie całkiem całkowita. Kiedy
    > naprawę samochodu można uznać za nieopłacalną?".

    no przeciez nie ma zadnej sprzecznosci z tym co powiedzialem
    ubezpieczalnia sklada propozycje likwidacji szkody,
    jedna lub 2-3 do wyboru
    akceptujesz, albo nie i dalej negocjujesz

    Mysle ze obecnie warunki likwidacji szkody =, w oparciu o kosztorysy
    napraw wedlug eurotaxu/audatexu sa korzystne, gdyz uwzgledniaja
    katalogowe ceny nowych czesci/podzespolow, a nie gieldowe,
    czy "kup sobie Pan tanio uzywany blotnik na gieldzie"

    Kosztorys drobnej stluczki to juz 10-15% wartosci pojazdu,
    a powazniejsza kolizja to nawet 50%
    Proponuje abys zajrzal do takiego kosztorysu wykonanego przez
    rzeczoznawce wg. systemu eurotax czy audatex.
    Istotna zmienna pozycja jest cena roboczogodziny.
    A ta bywa bardzo zmienna nawet od 70 zl do 200 zl/godz.

    Jacek
    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm) at light speed in n**@