1. Data: 2002-06-11 08:33:33
Temat:Kasacja samochodu PZU - Pomocy ????
Od:<t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Samochod zostal uszkodzony, koszt naprawy przekracza 70% wartosci pojazdu
=17000. PZU proponuje mi kasacje samochodu i wyplate odszkodowania = 8 200 +
pozostalosc samochodu. Czy maja do tego prawo??? Ubezpieczylem samochod na 17
000 wiec chyba powinienem dostac pelna wartosc w przypadku kasacji. Czy ktos z
grupowiczow jest zorientowany w przepisach ubezpieczeniowych i moglby mi pomoc
w tej sprawie? Dziekuje.

Pozdrawaiam
TD

2. Data: 2002-06-11 08:48:08
Temat:Re: Kasacja samochodu PZU - Pomocy ????
Od:"lord" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

niestety maja takie prawo musialbys miec znajomego rzeczoznawce co wyceni ze
auto jest uszkodzone na mniejsza kwote wowczas by ci zostawili auto i
wyplacili odszkodowanie

3. Data: 2002-06-11 09:08:28
Od:<t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyplacili odszkodowanie
>
> Własnie takie rozwiazanie mam zaproponowane czyli wypłata odszkodowania = 8
200 + samochód. Za którego nie wezme 17 000- 8200 = 8 800. Za ta pozostalosc
moge uzyskac gora 7000.

4. Data: 2002-06-11 09:29:57
Od:"Daniel Abrich" <a...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 200 + samochód. Za którego nie wezme 17 000- 8200 = 8 800. Za ta
pozostalosc
> moge uzyskac gora 7000.
Od kiedy masz wykupiona polise i do kiedy?

5. Data: 2002-06-11 09:50:36
Od:"Michał Szaniawski" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ktos z
> grupowiczow jest zorientowany w przepisach ubezpieczeniowych i moglby mi

Tak samo u mnie bylo, rzeczoznawca z PZMOTu wycenil koszty naprawy na
3x krotna (slownie: trzykrotna) wartosc pojazdu z tego rocznika i oczywiscie
pojazd
idzie do kasacji. Na szczescie ten sam rzeczoznawca mozna by powiedziec z
litosci
napisal ze wartosc pojazdu po wypadku to max 1-2 tys, a PZU wyplaci to w
nastepujacy
sposob: cena rynkowa (lub z umowy) minus wartosc, ktora zostala. Takie maja
durne przepisy,
w ktorych najlepiej wychodzi ten, ktoremu rzeczoznawca wypisze jak
najmniejsza wartosc
pojazdu po wypadku

Michał Szaniawski

6. Data: 2002-06-11 10:28:31
Od:Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

t...@p...onet.pl wrote:

> 200 + samochód. Za którego nie wezme 17 000- 8200 = 8 800. Za ta pozostalosc
> moge uzyskac gora 7000.

Teoretycznie tak, ale w praktyce kosztorys szkody jest obliczany wedlug
eurotaxu lub audatexu i wysokosc szkody w duzym stopniu zalezy od stawki
roboczogodziny.
Moze tak byc, ze warsztat naprawi samochod za mniejsza cene niz kwota
szkody.
Ceny podzespolow tez nie sa jednolite i pewnie kupisz niektore taniej
niz w katalogu audatexu.
Poza tym istotna jest wartosc rynkowa samochodu wedlug eurotaxu a nie
kwota ubezpieczenia.

O ile pamietam to ekwiwalentnosc sumy ubezpieczenia ma znaczenia w
przypadku kradziezy, a nie szkody.
Ale zobacz w polisie, co oznacza wysokosc kwoty ubezpieczenia i jakie
rosci skutki prawne.

Jacek
--
True Shape Self(EGO) Nesting Technology world-wide.
Inquiries should be e-mailed to: g...@p...onet.pl

7. Data: 2002-06-11 10:45:35
Od:Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michał Szaniawski" wrote:

> [...]
> durne przepisy,
> w ktorych najlepiej wychodzi ten, ktoremu rzeczoznawca wypisze jak

On nic nie wypisuje od siebie, gdyz ta wartosc to roznica miedzy cena
rynkowa pojazdu wedlug eurotaxu a wielkoscia szkody wedlug kosztorysu
(tez wedlug eurotaxu czy audatexu).
Prosta roznica. Tak jest wlasnie liczona wartosc resztowa pojazdu po
kolizji/wypadku.

Jacek

8. Data: 2002-06-11 10:50:45
Od:"Michał Szaniawski" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (tez wedlug eurotaxu czy audatexu).
> Prosta roznica. Tak jest wlasnie liczona wartosc resztowa pojazdu po

no nie bardzo.
wartosc pojazdu wg eurotax wynosi ok. 4500 PLN
wielkosc szkody wg kosztorysu 12000 PLN

4500-12000= -7500 PLN
ciekawe ....

Ja mowie jak jest, a nie jak powinno byc. Wtedy rzeczoznawca wpisuje jak
najnizsza wartosc,
ale to juz zalezy od niego

Michał

9. Data: 2002-06-11 11:46:19
Od:"irzej" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Szaniawski" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> 4500-12000= -7500 PLN
> ciekawe ....
>
> Ja mowie jak jest, a nie jak powinno byc. Wtedy rzeczoznawca wpisuje jak

Panie Michale równanie ciekawe ale bzdurne :-)
Wartość samochodu - 17000
Wartość naprawy (przykładowo) wyliczona wg eurotaxu 19000 - znaczy
nieopłacalna
Wartość pozostałości którą klient zabiera ze sobą (czyli wszystko co zostało
nieuszkodzone, np. silnik, lusterka, szyby, czy drzwi czy co tam jeszcze, a
co poszkodowany może we własnym zakresie sprzedać) - 8800

teraz wyliczenie kasacji czyli tzw "szkody calkowitej"
17000 (wartość samochodu) minus 8800 (pozostałość) = 8200 (tyle
zaproponowano autorowi postu)

Teraz do autora postu
Po pierwsze radze poczytać dokładnie link; http://www.odszkodowania.fir.pl/
wieeeeeeele tam mozna siem dowiedzieć
Również i to że wartość naprawy MUSI przekroczyć CAŁĄ wartość samochodu by
była ustalona "Szkoda całkowita", oraz proszę dokładnie przyjrzeć się czy
wyliczona przez PZU "szkoda całkowita" jest netto czy brutto ( z całą
pewnością nie zawiera ona podatku VAT, już o tym pisałem w poście 2 dni
temu) wiec wystarczy przyjąc kwotę 8200 po konsultacji z prawnikiem i
później domagać się naliczenia i wypłaty VAT :-)
8200 netto to 1804 zł VAT :-)
czyli w sumie kwota odszkodowania wynioslaby 10004 zł :-)

10. Data: 2002-06-11 11:55:24
Od:"Michał Szaniawski" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

te wartosci powyzej chcialem pokazac jako bzdurne dla mojego przedmowcy

> [...]
>
> teraz wyliczenie kasacji czyli tzw "szkody calkowitej"
> 17000 (wartość samochodu) minus 8800 (pozostałość) = 8200 (tyle

ze wszystkim sie zgadzam, tylko mowie, ze rzeczoznawca ktory mi wycenial
koszty naprawy napisal specjalnie minimalna wartosc
pozostalosci
i nie bylo to oparte na zadnych wyliczeniach. co do procedury to nie mam
watpliwosci jak przebiega