eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[KP] Pytania na które trudno znaleźć prostą odpowiedź w Internecie - kodeks pracy › [KP] Pytania na które trudno znaleźć prostą odpowiedź w Internecie - kodeks pracy
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sun, 26 Feb 2017 11:59:25 -0800 (PST)
    Subject: [KP] Pytania na które trudno znaleźć prostą odpowiedź w Internecie -
    kodeks pracy
    From: r...@g...com

    Dobry wieczór Grupowiczom,

    1. Urodziło mi się dziecko 15 Kwietnia 2015roku. Nie korzystałem z urlopu
    ojcowskiego. W roku 2015 był rok na wykorzystanie urlopu od daty narodzin. Od 2017
    roku są 2 lata na wykorzystanie urlopu. Czy w moim wypadku mogę wykorzystać urlop
    ojcowski do 15 Kwietnia 2017?

    2. Pracuję na umowie o pracę. Jestem zatrudniony na czas nieokreślony. Umowę mam od
    2012 Kwietnia 14 (czas określony). Umowa przeszła mi do tego czasu na czas
    nieokreślony. Jaki termin wypowiedzenia umowy o pracę mnie obowiązuje, jeśli w umowie
    ze Stycznia 2015 roku mam umowę na czas nieokreślony z adnotacją że wypowiedzenie
    jest 2 tygodniowe?

    Od 22 Lutego 2016 jest już rok, czyli miesiąc? powyżej 3 lat pracy od daty 22 Lutego
    2016 będę miał 3 miesiące wypowiedzenia?

    3. Umowa o pracę, pełen etat, praca 8 godzin od Poniedziałku do Soboty, PN-pt 10-18,
    Sb 10-14.
    Jeśli będę pracował od poniedziałku do soboty z sobotą włącznie, to mogę wziąć dzień
    wolnego za przepracowaną sobotę w dowolny wybrany przez siebie dzień następnego
    tygodnia? Czy wybiera mi ten dzień pracodawca? (W miesiącu pracuję w 2 Soboty -
    połowę liczby sobót miesiąca)

    Jeśli pracuję w jednym tygodniu od PN do Sb to biorąc wolne w przyszłym tygodniu mam
    płatny wolny dzień i jednocześnie za sobotę liczę dodatkowo 50%?

    Między godziną 18:00 w piątek a 10 w Sobotę nie mija 24 godzin czyi 50%?

    4. Nie mam w umowie wyznaczonego zakresu prac. W umowie o pracę mam zapisane
    stanowisko Sprzedawca - Doradca. Czy pracodawca może wymagać od mnie pracy na
    magazynie polegającej na pakowaniu zepsutego sprzętu do naprawy w paczce do 30kg?
    Myślę, że nie i jeśli wyda takie polecenie na piśmie mogę rozwiązać umowę bez
    wypowiedzenia?

    5. Czy pracodawca może wydać polecenie służbowe posprzątania pod sklepem? (teren
    spółdzielni - zbieranie papierosów, zamiatanie w stroju doradcy?). Nie?

    6. Czy pracodawca może nakazać mi wyklejać witrynę sklepową w nowe reklamy? Nie?

    *Proszę o pomoc w zrozumieniu kodeksu :) Dla Desperata, który pomoże mi zrozumieć KP
    stawiam dobre polskie piwo, Miłosław.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Radosław B.