  • 1. Data: 2017-02-26 20:59:25
    Temat: [KP] Pytania na które trudno znaleźć prostą odpowiedź w Internecie - kodeks pracy
    Od: r...@g...com

    Dobry wieczór Grupowiczom,

    1. Urodziło mi się dziecko 15 Kwietnia 2015roku. Nie korzystałem z urlopu
    ojcowskiego. W roku 2015 był rok na wykorzystanie urlopu od daty narodzin. Od 2017
    roku są 2 lata na wykorzystanie urlopu. Czy w moim wypadku mogę wykorzystać urlop
    ojcowski do 15 Kwietnia 2017?

    2. Pracuję na umowie o pracę. Jestem zatrudniony na czas nieokreślony. Umowę mam od
    2012 Kwietnia 14 (czas określony). Umowa przeszła mi do tego czasu na czas
    nieokreślony. Jaki termin wypowiedzenia umowy o pracę mnie obowiązuje, jeśli w umowie
    ze Stycznia 2015 roku mam umowę na czas nieokreślony z adnotacją że wypowiedzenie
    jest 2 tygodniowe?

    Od 22 Lutego 2016 jest już rok, czyli miesiąc? powyżej 3 lat pracy od daty 22 Lutego
    2016 będę miał 3 miesiące wypowiedzenia?

    3. Umowa o pracę, pełen etat, praca 8 godzin od Poniedziałku do Soboty, PN-pt 10-18,
    Sb 10-14.
    Jeśli będę pracował od poniedziałku do soboty z sobotą włącznie, to mogę wziąć dzień
    wolnego za przepracowaną sobotę w dowolny wybrany przez siebie dzień następnego
    tygodnia? Czy wybiera mi ten dzień pracodawca? (W miesiącu pracuję w 2 Soboty -
    połowę liczby sobót miesiąca)

    Jeśli pracuję w jednym tygodniu od PN do Sb to biorąc wolne w przyszłym tygodniu mam
    płatny wolny dzień i jednocześnie za sobotę liczę dodatkowo 50%?

    Między godziną 18:00 w piątek a 10 w Sobotę nie mija 24 godzin czyi 50%?

    4. Nie mam w umowie wyznaczonego zakresu prac. W umowie o pracę mam zapisane
    stanowisko Sprzedawca - Doradca. Czy pracodawca może wymagać od mnie pracy na
    magazynie polegającej na pakowaniu zepsutego sprzętu do naprawy w paczce do 30kg?
    Myślę, że nie i jeśli wyda takie polecenie na piśmie mogę rozwiązać umowę bez
    wypowiedzenia?

    5. Czy pracodawca może wydać polecenie służbowe posprzątania pod sklepem? (teren
    spółdzielni - zbieranie papierosów, zamiatanie w stroju doradcy?). Nie?

    6. Czy pracodawca może nakazać mi wyklejać witrynę sklepową w nowe reklamy? Nie?

    *Proszę o pomoc w zrozumieniu kodeksu :) Dla Desperata, który pomoże mi zrozumieć KP
    stawiam dobre polskie piwo, Miłosław.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Radosław B.

  • 2. Data: 2017-02-26 21:36:53
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    odeks pracy w kraju zlodzieju qrw i pospolitycvh poldebili.

  • 3. Data: 2017-02-27 00:02:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-02-17 o 20:59, r...@g...com pisze:

> [...]
    > daty narodzin. Od 2017 roku są 2 lata na wykorzystanie urlopu. Czy w
    > moim wypadku mogę wykorzystać urlop ojcowski do 15 Kwietnia 2017?

    Moim zdaniem nie, bowiem utraciłeś prawo to w kwietniu 2016 roku.

> [...]
    >
    > Od 22 Lutego 2016 jest już rok, czyli miesiąc? powyżej 3 lat pracy od
    > daty 22 Lutego 2016 będę miał 3 miesiące wypowiedzenia?

    Liczy się sumaryczny okres zatrudnienia.

> [...]
    > liczę dodatkowo 50%?
    >
    > Między godziną 18:00 w piątek a 10 w Sobotę nie mija 24 godzin czyi

    Odnoszę wrażenie, ze coś tu nie tak piszesz. Nie możesz mieć
    zaplanowanych godzin powyzej normy i w grafiku powinno być określone, w
    którym dniu będziesz miał wolne. Oczywiście, w większości wypadku
    przełożony powinien uwzględnić w miarę możliwości sugestie pracownika.
    Ale to tylko sugestie.

> [...]
    > do naprawy w paczce do 30kg? Myślę, że nie i jeśli wyda takie
    > polecenie na piśmie mogę rozwiązać umowę bez wypowiedzenia?

    Z czego wywodzisz zakaz polecenia sprzedawcy zapakowania towaru?

    > 5. Czy pracodawca może wydać polecenie służbowe posprzątania pod
    > sklepem? (teren spółdzielni - zbieranie papierosów, zamiatanie w
    > stroju doradcy?). Nie?

    Pewne może.

    > 6. Czy pracodawca może nakazać mi wyklejać witrynę sklepową w nowe
    > reklamy? Nie?

    Też.

    Ty tam chcesz pracować?

  • 4. Data: 2017-02-27 00:27:18
    Od: r...@g...com

    W dniu poniedziałek, 27 lutego 2017 00:02:08 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > W dniu 26-02-17 o 20:59, radoslaw.bi****@gmail.com pisze:

    > Z czego wywodzisz zakaz polecenia sprzedawcy zapakowania towaru?

    Sprzęt który trzeba zapakować pochodzi ze sprzedaży ogólnopolskiej (franczyza).
    Paczkę trzeba opisać co do każdego elementu w niej zawartej, zapakować, zabezpieczyć,
    zamówić kuriera, sporządzić list przewozowy. Aby to uczynić trzeba wyjść na zaplecze.
    To typowa praca dla magazyniera, w jakim więc celu jest takie stanowisko jak
    magazynier?

    > Pewne może.

    Dlaczego tak uważasz?

    > Też.

    Z tego co ustaliłem, to wyklejanie reklam w formie samoprzylepnych zewnętrznych
    naklejek wykonują firmy i to w tego samgo typu biznesach.

    > Ty tam chcesz pracować?

    Nie chcę pracować charytatywnie. Chcę pracować i pogodzić to z pracą w mojej
    nowozałożonej firmie jednososbowej. Chciałbym mieć czas i szansę na rozwój. Brakuje
    mi czasu i sił na pogodzenie tych dwóch elementów ze sobą.

  • 5. Data: 2017-02-27 00:47:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-02-17 o 00:27, r...@g...com pisze:

> [...]
    > przewozowy. Aby to uczynić trzeba wyjść na zaplecze. To typowa praca
    > dla magazyniera, w jakim więc celu jest takie stanowisko jak

    A macie tam osobnego magazyniera?

    > Dlaczego tak uważasz?

    Albowiem nie znam żadnego przepisu zakazującego takiego czynu.

    > Z tego co ustaliłem, to wyklejanie reklam w formie samoprzylepnych
    > zewnętrznych naklejek wykonują firmy i to w tego samgo typu
    > biznesach.

    A Tobie kazał pracodawca.

> [...]
    > w mojej nowozałożonej firmie jednososbowej. Chciałbym mieć czas i
    > szansę na rozwój. Brakuje mi czasu i sił na pogodzenie tych dwóch

    Charytatywnie? To nie dostajesz wynagrodzenia?

  • 6. Data: 2017-02-27 09:07:43
    Od: Max <m...@g...com>

    > W dniu 27-02-17 o 00:27, r...@g...com pisze:

    > A macie tam osobnego magazyniera?

    *Nie, ale zobacz co napiszę niżej. (sprzęt zepsuty wymieniam na miejscu
    klientowi na nowy, stary zabieram na magazyn, jak uzbiera się więcej,
    wtedy trzeba zrobić paczkę i wysłać do producenta - producent nie odsyła
    już sprzętu z prowrotem).

    > Charytatywnie? To nie dostajesz wynagrodzenia?

    *Sprzedaż usług dostępu do Internetu, kontentu telewizyjnego, usług
    telekomunikacyjnych, bankowych, ubezpieczeniowych, energii elektrycznej,
    sprzętu AGD, i wkrótce jeszcze jednej.

    W bankach jest każdy osobny dział np kart, kredytów, lokat, rachunków
    itd. U mnie robi to jedna osoba, czyli ja. Kiedy na to wszystko znaleźć
    czas, nie do pomyślenia jest, żeby jeszcze pracować na magazynie.

    Ja, jak nie ma klientów, zajmuję się dokumentacją - raporty i wysyłka.

    Mogę pracodawcy powiedzieć, że nie wykonam jednego z poleceń służbowych,
    bo się nie wyrobię i nie mam na to czasu?

    Ciężko będzie wytrzymać tam 3 miesiące na wypowiedzeniu, a wątpię że da
    się go skrócić, ponieważ nie będzie po mnie szybko następcy.

  • 7. Data: 2017-02-27 09:25:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-02-17 o 09:07, Max pisze:

    > Ciężko będzie wytrzymać tam 3 miesiące na wypowiedzeniu, a wątpię że da
    > się go skrócić, ponieważ nie będzie po mnie szybko następcy.

    Zdziwisz się.

  • 8. Data: 2017-02-27 10:42:03
    Od: r...@g...com

    W dniu poniedziałek, 27 lutego 2017 09:25:42 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > W dniu 27-02-17 o 09:07, Max pisze:

    > Zdziwisz się.

    Zauważyłem, że lubisz rzucać werdykty bez żadnego oparcia w argumentach i faktach :-)

    Jestem sam bo kolega odszedł i pracodawca nie chce mnie zwolnić póki nie wyszkolimy
    nowego.

  • 9. Data: 2017-02-27 17:38:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-02-17 o 10:42, r...@g...com pisze:

    > Zauważyłem, że lubisz rzucać werdykty bez żadnego oparcia w
    > argumentach i faktach :-)
    > Jestem sam bo kolega odszedł i pracodawca nie chce mnie zwolnić póki
    > nie wyszkolimy nowego.

    Z niewolnika nigdy nie m dobrego robotnika.

  • 10. Data: 2017-02-27 18:39:06
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Moim zdaniem nie, bowiem utraciłeś prawo to w kwietniu 2016 roku.

    Ale w przepisach jest, że urlop należy się do skończenia przez dziecko 2
    lat.
    Niewątpliwie dziecko jeszcze nie ma 2 lat, więc nic nie stracił.