  • 11. Data: 2007-08-21 15:23:20
    Temat: Re: Jeszcze raz freeware
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Marcin Gabryszewski napisał(a):

    > Wszystko co używasz w firmie to wykorzystanie komercyjne
    > i nie jest ważne że używasz tego co celów prywatnych.

    podstawa prawna

    > W końcu teoretycznie jesteś w pracy i prywaty nie wolno uprawiać,
    > więc każdy znaleziony soft na komputerze firmowym musi posiadać licencję.
    > BSA czepia się nawet o triale.

    tu rowniez.
    A w ogole o co chodzi z tym bsa?

    --
    Czy zdajesz sobie sprawę z faktu, że http://ZbigniewZiobro.ORG oklamal
    Cie w zakresie obrony koniecznej ? Czy Wiesz, że możesz sie bronic, a

  • 12. Data: 2007-08-21 17:27:46
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Marcin Gabryszewski <f...@g...pl> writes:

    [...]

    > Dlatego jeżeli używałeś jakiegoś freeware z czasopisma to faktura na
    > czasopismo + musisz posiadać oryginalny cd z tego czasopisma.

    Freeware można pobrać z Internetu.

  • 13. Data: 2007-08-21 17:29:22
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Marcin Gabryszewski <f...@g...pl> writes:

    [...]

    > Jak była winda to komputer MUSI mieć nalepkę, płyta + dowód zakupu
    > to za mało.

    Nawet przy Windows w wersji BOX?

  • 14. Data: 2007-08-21 17:30:39
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "szerszen" <s...@t...pl> writes:

    [...]

    > ty czy oni zastosowali skrot myslowy, z ktorego wynika ze winda
    > wystepuje tylko w wersji oem? ;)

    OEM to jest bardzo niekorzystny dla użytkownika typ licencji. Zresztą
    -- monopoliści mają to do siebie, że większość licencji, które mają
    w ofercie jest dla użytkownika niekorzystna.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 15. Data: 2007-08-21 19:40:39
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Marcin Gabryszewski napisał(a) :

    > Pierdoły

    Rozumiem, że to o tych cieciach z BSE :-D

    > Jak była winda to komputer MUSI mieć nalepkę, płyta + dowód zakupu to za
    > mało.

    Bezczelnie kłamali. Ot, takie zwykłe zastraszanie. Komputer,
    nawet z windą OEM nie musi mieć nalepki na obudowie.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 16. Data: 2007-08-21 20:45:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Aug 2007, Marcin Gabryszewski wrote:

    > Wszystko co używasz w firmie to wykorzystanie komercyjne
    > i nie jest ważne że używasz tego co celów prywatnych.

    Czekaj, czekaj.
    Wykorzystywanie komercyjne w prywatnej firmie JEST wykorzystywaniem
    prywatnym, znaczy możemy przyjąć, że ponad dobrze ponad 50% ludzi (nie
    licząc pracowników instytucji i zakładów państwowych) "używa do celów
    prywatnych". Wyłącznie.
    Mniemam że miałeś na myśli używanie niekomercyjne... (też prywatne).
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2007-08-21 23:06:53
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    Piotr Dembiński pisze:
    > Marcin Gabryszewski <f...@g...pl> writes:
    >
    > [...]
    >
    > Freeware można pobrać z Internetu.
    Tak, ale faktury już w taki sposób nie pobierzesz.

    Pozdrawiam, argothiel

  • 18. Data: 2007-08-22 04:00:47
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    argothiel napisał(a) :

    > Tak, ale faktury już w taki sposób nie pobierzesz.

    Przepraszam, a po co faktura na freeware?

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 19. Data: 2007-08-22 07:03:04
    Od: Marcin Gabryszewski <f...@g...pl>

    Sowiecki Agent pisze:

    > podstawa prawna
    Nie znam prawa. Piszę jak było. A kopać się z koniem nie mam zamiaru.
    (czytaj kłócić z bsa)
    W końcu tak naprawdę jest to nalot POLICYJNY. Bsa "tylko towarzyszy"
    policji jako eksperci.
    Jak będziesz się stawiał to policja rekwiruje kompy do sprawdzenia w
    laboratorium i możesz zamknąć firmę.
    Już pewien gość kopał się z innym koniem, wygrał po 10 latach. Ale firmy
    to nikt mu nie zwróci. (Kluska vs US )

    > tu rowniez.
    patrz wyżej.
    Cały tri polega na tym że często triale tylko informują o konieczności
    deinstalacji po np 30 dniach(zgadzasz się na to instalując program). Sam
    program nie sprawdza przekroczenia terminu. Więc gostek z bsa nie jest
    wstanie sprawdzić czy nie łamiesz licencji,
    więc zapewne profilaktycznie uznaje że ją łamiesz :)

    > A w ogole o co chodzi z tym bsa?
    Business Software Alliance.

    Ja dostałem tylko polecenie służbowe udostępnienia kompów i już.
    Poza tym często jest tak że prawo sobie a realia sobie.

    http://www.internetstandard.pl/news/22004.html
    http://www.zonep2p.pl/p2pnews/p2pnews170.html
    i pdf http://tinyurl.com/ysg3sa

    --
    Regards,
    Marcin Gabryszewski

  • 20. Data: 2007-08-22 07:04:31
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl> writes:

    > Tak, ale faktury już w taki sposób nie pobierzesz.

    Mam wydrukowane umowy licencyjne. To nie wystarczy? Poza tym
    w Polsce chyba nawet nie można wystawić faktury na 0 złotych.