  • 11. Data: 2022-04-01 01:48:13
    Temat: Re: Jeszcze będziemy się z tego śmiać (oczywiście nie wszyscy)
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-03-31, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > 11 - czerwiec 2020 r., weszły przepisy, że w pociągu może być pasażerów
    > nie więcej, niż 50% miejsc siedzących. W związku z tym w pociągu Hetman
    > na trasie Kraków-Zamość zamknięto co drugi przedział.

    A mogli zamknąć co drugi wagon, w ogóle nie doczepiać tych zamkniętych i
    przyznać sobie po XXk zł premii w ramach akcji lokalni liderzy
    gospodarności.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2022-04-01 12:15:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A mogli zamknąć co drugi wagon, w ogóle nie doczepiać tych zamkniętych i
    > przyznać sobie po XXk zł premii w ramach akcji lokalni liderzy
    > gospodarności.

    Osobiście uważam, że pomysł w samym założeniu jest kretyński. Tam, gdzie
    się dało, to raczej należało dołożyć wagonów, a ludzie sami by się
    rozmieścili.
    --
    Robert Tomasik

  • 13. Data: 2022-04-01 21:54:47
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 1 kwietnia 2022 o 12:15:50 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):
    > Osobiście uważam, że pomysł w samym założeniu jest kretyński. Tam, gdzie
    > się dało, to raczej należało dołożyć wagonów, a ludzie sami by się
    > rozmieścili.

    Been there, done that.
    Żyjemy w PL.
    Zeszłe lato, pośpiech (zwany IC) DC->Danzig.
    Tym samym zresztą jechałem rok wcześniej.
    Na pośpiechy - a właściwie na wszystko inne niż pierdolinko - pkp szumnie zwana
    informatyka nie dała rady zrobić wyboru miejsca, było losowanie.
    Więc sobie wziąłem na ten pośpiech pierwszą klasę, i tak sporo taniej niż druga
    pierdolinkiem.
    Były dwa wagony pierwszej klasy, wszyscy oczywiście mieli miejscówki w jednym z nich.
    Tylko ja i jeszcze jeden gostek poszliśmy sobie do tego drugiego.
    A i tak mogłem jeszcze zaoszczędzić i wziąć drugą.
    Bo oczywiście wagony 2. klasy z tyłu pociągu, tak ze 4, napierdzielone, potem wagony
    1. klasy, a z przodu 4 wagony 2. klasy - puściuteńkie. Zero pasażerów.

    Wracając do zeszłego roku.
    Licząc na powtórkę z rozrywki znów kupiłem 1. klasę.
    Pociąg wjeżdża na Centralny - uuu, something else, coś długi, z przodu 4 wagony 1.
    klasy, potem kilka drugiej, dwa pierwszej - w tym "mój" - i kilka drugiej.
    Wsiadam do mojego - o kurtałka, skąd tyle ludzisk, przecież ograniczenia?
    Na Wschodniej dopakowało się na full.
    Nie zdzierżyłem, wycieczka na przód pociągu, po drodze trudne mijanie buraka z
    wózkiem "warsowym".
    Druga klasa nawalona, nawet na korytarzu matki z dziećmi (ciekawe, jak w tej części
    sobie radził burak z wózkiem), a w tych wagonach pierwszej klasy na przodzie - w
    pierwszym po ktosiu w kilku przedziałach, kolejne puste do wyboru, do koloru -
    jechałem sobie sam w "business", cztery fotele z lekka obrotowe, tylko trochę
    przeszkadzał stół na środku, blat składany, ale nogi na stałe.

  • 14. Data: 2022-04-01 22:02:24
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 1 kwietnia 2022 o 01:48:15 UTC+2 Marcin Debowski napisał(a):

    > A mogli zamknąć co drugi wagon, w ogóle nie doczepiać tych zamkniętych i
    > przyznać sobie po XXk zł premii w ramach akcji lokalni liderzy
    > gospodarności.

    W DC Trzaskowski po wprowadzeniu lockdownu kazał jeździć wg świątecznych rozkładów.
    Ale szczyt nadal był - wśród pasażerów, pojazdy świątecznie.
    Nawalone jak messerszmity.
    pinokio kontratak - ograniczenia, ile tam było, 10%, 25%?
    Wróciły normalne rozkłady, ale szczyt nadal się nie mieścił, a jeszcze przez awantury
    "pan już nie może wsiąść" tramwaje stały.
    Przyjeżdżali instruktorzy, przynajmniej jednego opluli (echh, covid).

    Potem męczyłem się na rowerze, a mijały mnie puściutkie autobusy...