  • 1. Data: 2022-03-28 22:02:21
    Temat: Mamy mieszkanie, mamy Ukrainców i co dalej?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Załóżmy, że mamy puste mieszkanie:
    * możemy przyjąć Ukraińców i później ubiegać się o rekompensatę 1200 zł/mies. -
    pytanie, na co jest te 1200 zł? samo zakwaterowanie,
    czy pełny wikt i opierunek? I co, paragony zbierać?
    ** możemy wynająć obywatelowi(-om) Ukrainy podobnie jak Polakom, tylko jak później
    czegoś dochodzić przy niedotrzymaniu umowy, np.
    zaległej zapłaty (podstawowa kwestia adresu i miejsca pobytu - postępowanie nakazowe
    praktycznie odpada)?
    *** przez jakiegoś pośrednika w rodzaju AirB&B ?

  • 2. Data: 2022-03-28 23:04:03
    Temat: Re: Mamy mieszkanie, mamy Ukrainców i co dalej?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.03.2022 o 22:02, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > nakazowe praktycznie odpada)?
    > *** przez jakiegoś pośrednika w rodzaju AirB&B ?

    Rekompensata jest 40 zł na osobę na dzień. Raczej na wyżywienie, niż za
    mieszkanie. Niby wychodzi podane przez Ciebie 1.200 zł, ale nei wiem,
    czy o tym samym piszemy. O 1.200 zł nie słyszałem.

    Jeśli chodzi o wynajem, to zdaje się, ze to nie to samo, co przyjęcie
    pod dach uchodźców. Twoje obawy wydają się całkiem rozsądne. Większość z
    tych ludzi nie posiada żadnego zabezpieczenia. Moim zdaniem zostawiłbym
    to państwu,a nie angażował się sam, jeśli to ma być przedsięwzięcie
    komercyjne.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2022-03-29 10:59:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Mar 2022 22:02:21 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
    > Załóżmy, że mamy puste mieszkanie:
    > * możemy przyjąć Ukraińców i później ubiegać się o rekompensatę 1200 zł/mies.

    Uwazaj, rekompensata jest jeszcze cos miesiac.
    Potem nie wiadomo.
    Raczej wiadomo, ze na dlugo rzadowi pieniedzy nie starczy ... ale
    moze sie postara o doplaty z UE czy ONZ.

    > - pytanie, na co jest te 1200 zł? samo zakwaterowanie,
    > czy pełny wikt i opierunek?

    Na razie za zakwaterowanie, ale jak jak w mieszkaniu umiescisz 3 czy 4
    ... starczy i na wyzywienie.

    >I co, paragony zbierać?

    Zbierac. Nigdy nie wiadomo, kiedy sie podkladka przyda.

> [...]
    nakazowe praktycznie odpada)?
    > *** przez jakiegoś pośrednika w rodzaju AirB&B ?

    I czy dasz rade eksmitowac, czy beda tam wiecznie mieszkac ...

    J.

  • 4. Data: 2022-03-29 11:28:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tyle że obecnie każdego spod dachu trudno wygonić, Polaka nawet gorzej (ochrona przed
    eksmisją, ale migranci są zdaje się wyłączeni
    spod ochrony, jest artykuł w rzepie ale płatny, może ktoś ma dostęp i tu wrzuci).
    Tak czy inaczej nie wyobrażam sobie pozywania obcokrajowca za cokolwiek (za pieniądze
    tu obecnych).
    20-30 lat temu modne było płacenie za rok z góry ;-)

    -----