  • 11. Data: 2022-07-09 16:03:21
    Temat: Re: Jedno uderzenie trzylatka w twarz to "spowodowanie uszczerbku na zdrowiu i narażenia na CIĘŻKIE uszkodzenie ciała"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.07.2022 o 08:51, A. Filip pisze:
    > Ja mam tylko nadzieje że to tylko opis sprawy przez dziennikarzyny jest
    > IMHO "słabawy" dla uzasadnienia akurat takiego oskarżenia.
    > Ja jako cynik "nie wykluczam" że może chodzić o uciułanie aresztu pod
    > "gwarancje" wyroku skazującego bez zawiasów.

    Może i o to, ale przede wszystkim nie ma nic innego. o ile uderzenie
    zwierzęcia jest ścigane niezależnie od skutku, to w wypadku człowieka
    już nie.

    --
    Robert Tomasik

  • 12. Data: 2022-07-09 16:05:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.07.2022 o 15:09, m4rkiz pisze:

    > co do zasady jak ktoś zostanie uderzony tak że straci przytomność to
    > jest to NARAŻENIE na ciężkie uszkodzenie ciała, chociażby z powodu tego
    > co dzieje się z głową podczas upadku, ale biegłym nie jestem

    Zajrzyj do ustawy, co to "cieżkie uszkodzenie ciala". Bo to nie chodzi o
    to, co Tobie czy mnie sie wydaje.

    > powód jest tu niespecjalnie istotny bo to nie zarzut z naruszenia
    > nietykalności

    Po prostu mnie zainteresował, bo nie jest to normalne zachowanie -
    przyznasz.

    --
    Robert Tomasik

  • 13. Data: 2022-07-09 18:11:09
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Z czego to wnosisz? Ja po prostu nie wierzę, że normalna osoba coś
    > takiego bez powodu może zrobić. Pytam po prostu o powód.

    Ależ fikołek...
    Z tego wynika, że normalna osoba, jak ma powód, to może?
    Podasz choć jedne powód, który mógłby wytłumaczyć potrzebę zdzielenia
    trzylatka tak, że aż stracił przytomność?
    Jeden...

    > Bo może przypadkowo uderzył.
    Ale nie uderzył przypadkowo.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 14. Data: 2022-07-09 23:24:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.07.2022 o 18:11, Kviat pisze:
> [...]
    > Podasz choć jedne powód, który mógłby wytłumaczyć potrzebę zdzielenia
    > trzylatka tak, że aż stracił przytomność?

    Ja nie znam, ale mam świadomość, że nie wiem wszystkiego. Może ktoś inny
    zna. Podsunie. To, ze ja czegoś nie wiem, to nie znaczy, że to nie
    istnieje. Jest wiele rzeczy, których nie wiem.

    > Ale nie uderzył przypadkowo.

    Skąd to wiemy?

    --
    Robert Tomasik

  • 15. Data: 2022-07-10 04:08:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-09, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Z czego to wnosisz? Ja po prostu nie wierzę, że normalna osoba coś
    > takiego bez powodu może zrobić. Pytam po prostu o powód. Bo może
    > przypadkowo uderzył. Może chciał rodzica. Ciężkie uszkodzenie ciała, to

    Powody mogą być różne. Bo dzieciak się darł (teraz lub wcześniej), bo
    faceta miał jakieś wąty do jego rodziców/opiekunów. Powiesz, że aby
    zaatakować trzylatka to trzeba mieć poważniejszy problem, no to pomyśl
    ile przemocy wobec tak małych dzieci i młodszych zdarza się każdego dnia
    w ich własnych rodzinach. Znam z pierwszej ręki podobny przypadek, gdzie
    motyw był najpewniej rasowy, ale tam dzieciak był starszy, 11 lat.

    > musi być obrażenie powodujące skutek ponad 7 dni.

    Tam jest narażenie. Trzylatek, małe, nadal delikatne dziecko, dostaje w
    twarz tak, że ląduje na ziemi tracąc przytomność. Jakby tam był jakiś
    kamień, a może i twardsze podłoże, to jak by się to mogło skończyć?

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2022-07-10 10:02:45
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    -twarz-i-uciekl-koszmar-na-ulicy-w-bialy-dzien/9dmd8
    l7

    > Facet wali trzylatka w twarz tak, że ten upada i traci przytomność, a Ty
    > masz wątpliwości, czy jest to narażenie na ciężkie uszkodzenie ciała?

    Skąd wiesz, czy to nie biegnący trzylatek wpadł na faceta i się przewrócił?
    Z takiego zdarzenia, które wcale niej est abstrakcyjne, łatwo zrobić
    sensację.
    Czy już wiadomo, jak to tłumaczył oskarżony?

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 17. Data: 2022-07-10 15:40:29
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 10.07.2022 o 10:02, Wiesiaczek pisze:
> [...]
    > sensację.
    > Czy już wiadomo, jak to tłumaczył oskarżony?

    Pewnie powie, że przeprowadzał specjalną operację denazyfikującą wnosząc po fakcie,
    że się
    udzielasz...

  • 18. Data: 2022-07-10 18:02:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Tam jest narażenie. Trzylatek, małe, nadal delikatne dziecko, dostaje w
    > twarz tak, że ląduje na ziemi tracąc przytomność. Jakby tam był jakiś
    > kamień, a może i twardsze podłoże, to jak by się to mogło skończyć?

    Nie wiem, na ile dziennikarz napisał prawdę, ani co się tam wydarzyło,
    ale przed chwilą jeszcze raz przeczytałem ten podlinkowany artykuł.
    Wydaje mi się, że napastnik uderzył spacerującego z dzieckiem opiekuna w
    twarz, zaś w wyniku tego upadło dziecko. Może opiekun niósł je na rękach
    i dziecko spadło.

    To nadal oczywiście nie uzasadnia mordobicia, ale już trochę inaczej
    wygląda, niż uderzenie trzyletniego dziecka. Ale może to tylko tak
    głupio dziennikarz napisał.

    --
    Robert Tomasik

  • 19. Data: 2022-07-15 00:22:36
    Od: n...@o...pl

    "A. Filip" <a...@p...pl> napisał(-a):

    > Jest to wersja zdarzenia zarejestrowana przez monitoring, zeznania
    > świadków czy zeznanie/wersja *tylko* opiekuna trzylatka?
    > Znasz pojęcie "faktu prasowego"? To w jaki sposób dziennikarzyny
    > opisały "zdarzenie" mojej wiary w słuszność takiego zarzutu nie
    > wzbudza. Choć do pewności zamiast wątpliwości że zarzut jest z
    > czapy ciągle mi daleko.

    A ty byłeś i w sądzie i widziałeś akta sprawy, że wiesz że aki zarzut
    postawiono?

  • 20. Data: 2022-07-19 18:18:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Facet wali trzylatka w twarz tak, że ten upada i traci przytomność, a Ty
    > masz wątpliwości, czy jest to narażenie na ciężkie uszkodzenie ciała?

    Tak a co? Dobrze że zarzutu rodzicowi nie postawił, że niedopilnował...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!