  • 1. Data: 2004-04-05 02:08:45
    Temat: Jazda z predkoscia utrudniajaca ruch innym kierujacym?
    Od: "Tomek" <t...@p...com>

    czy mozliwe jest naruszenie przepisu "Jazda z predkoscia utrudniajaca ruch
    innym kierujacym?' przez ROWER? Jeśli tak, to w jakich przypadkach? Czy
    rowerzyście może być przedstawiony taki zarzut ?(dla mnie rzeczą oczywistą
    jest, że rower nie może jechac srednia predkoscia samochodu wiec i nie moze
    byc o cos takiego oskarzony...?)

    dziekuje i pozdrawiam
    tomek

  • 2. Data: 2004-04-05 08:32:18
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@p...com> napisał w wiadomości

    >Jeśli tak, to w jakich przypadkach?

    przepisy KD reguluja dosc jasno drogi, ktorymi rowerem jezdzic niewolno.
    a pozatym mozna wszedzie

    pozdro

  • 3. Data: 2004-04-05 10:17:55
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Artur Golanski wrote:

    > Podasz TEN przepis ("którymi") ?

    > Co można wszędzie ? ;-/
    > A tak na marginesie - rozumiesz pytanie ? Wiesz o co autor pytał ?
    >
    > Artur Golański

    Widzialem nieraz rowerzystow jadacych tak, by ine dac sie wyprzedzic ...

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-04-05 10:57:38
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

  • 5. Data: 2004-04-05 11:20:21
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > A białych myszek na tych rowerach nie widziałeś?
    >
    > Rowerzysta nie ma żadnych realnych możliwości uniemożliwienia
    > samochodowi wyprzedzenia w PRZEPISOWEJ odległości.

    Ma..

    Na ulicy jednokierunkowej moze jechac przy krawezniku a moze
    tez srodkiem...
    Mnie sie takie numery zdarzaly na Krolowej Jadwigi w Krakowie

    A biale myszki na rowerach widzialem - ale nie kierowaly..
    siedzialy sobie w klatce..

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-04-05 12:02:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Artur Golanski wrote:

    > Podasz TEN przepis ("którymi") ?

    Nie jest to jeden konkretny artykuł - ale nie wolno np. po autostradach,
    drogach 'tylko dla pojazdów samochodowych' oraz tam, gdzie stoi znak
    'zakaz ruchu rowerów'.

  • 7. Data: 2004-04-05 12:05:09
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    xmarcel wrote:

    [...]

    > jak najbardziej rozumiem i wiem o co pytal autor
    > biorac pod uwage teze autora postu, ktory zapoczatkowal ten watek, dosc
    > jasno przychylilem sie do jego opini, ze utawodawca doskonale wiedzial o
    > mozliwosciach technicznych pojazdu 'rower'. a wiec jazda rowerem niejest
    > wykroczniem (jezeli oczywiscie na danej drodze dopuszczony jestruch
    > 'rowerem')
    > szkoda tylko, ze coniektorym trzeba tlumaczyc 'jak chlop krowie na
    > miedzy'

    Nie wynika z tego natomiast, ze nie jest wykroczeniem jazda
    "wezykiem" od lewej do prawej krawedzi jezdni jednokierunkowej.

    Poza tyn jest jeszce przepis o tym co ma zrobic pojazd ktory nie moze
    szybkojechac, gdy sie za nim kolejka samochodwo ustawi..

    Poza tym choc niektorym rowerzystom trudno w to uwierzyc,
    swietymi krowami na jezdni to oni nie sa...
    Znakomicie rozumieja to - gdy sie przesiada.

    Boguslaw

  • 8. Data: 2004-04-05 12:05:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

  • 9. Data: 2004-04-05 12:29:05
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    w wiadomości news:c4rhsq$2oct$3@news2.ipartners.pl...

    > Nie jest to jeden konkretny artykuł - ale nie wolno np. po
    autostradach,
    > drogach 'tylko dla pojazdów samochodowych' oraz tam, gdzie stoi znak
    > 'zakaz ruchu rowerów'.

    dzieki za wyreczenie, mialem to samo napisac.
    dodam jeszcze, ze KD okresla rowniez sposob korzystania z drogi przez
    rowerzyste(ow) tzn w jakiej odleglosci od skraju odpowiedniego pasa maja
    jechac. teraz dokladnie neipamietam tych parametrow, ale przeswituje mi
    cos +/- 30 czy 50 cm. jest tez okreslone jaka odleglosc ma zachowac
    kierowca poj.sil. przy wyprzedzaniu rowerzysty, ale to juz OT

    pozdro

  • 10. Data: 2004-04-05 12:45:39
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > Podasz TEN przepis ("którymi") ?

    odpowiedz masz w poscie Andrzeja Lawy

    > Co można wszędzie ? ;-/

    jezdzic oczywiscie

> [...]

    'rowerem')
    szkoda tylko, ze coniektorym trzeba tlumaczyc 'jak chlop krowie na

    xmarcel