  • 101. Data: 2004-04-12 00:39:26
    Temat: Re: Jazda z predkoscia utrudniajaca ruch innym kierujacym?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    bosz wrote:

    > Co to znaczy "nie liczac Ciebie" ?
    > w tej sytuacji ja to samochod ktory ma 1 65 (wg danych producenta

    >- nie che mi sie mierzyc.

    Oj, 15 cm w tę czy w tamtą... Dolicz sobie lusterka i będzie 180 ;)

    > niech rowerzysta ma metr szerokoscii jedzie pol metra od kraweznika...
    > metr odstepu razem trzeba 4 15 powiedzmy 4 i pol metra
    > zalozmy, ze jezdnie am 5 m szerokosci a on jedzie 2 m od kraweznika
    > "bo sie boi".

    5m na jezdnię? Dość szeroka... Dwa pasy były?

    > To co, mam wykorzystac te 2 metry by gowyprzedzic ?
    > zeby mi pod maske wjechal ?

    No to faktycznie jakoś pokracznie jechał - jak było 5 m wolnego... Ja
    bym sobie max. metr z prawej zostawił.

    [ciach]

    > Ale rowerzysta wjezdzajacy pod samochod od razu KS ?

    Jeśli faktycznie 'wjeżdża pod samochód' (choć to często jest naciągana
    interpretacja kierującego samochodem) to dostaje ją niejako 'z marszu',
    czyż nie?

    :-(

    > No tak.. bo wtedy wyprzedza zwykle rowerzysta, a jemu wolno...

    Owszem. Rowerzyście samochód wolno wyprzedzić w dowolnej 'bezpiecznej'
    odległości. Limit 1m obowiązuje tylko w przypadku wyprzedzania
    jednośladów oraz kolumn pieszych.