  • 1. Data: 2004-04-04 20:37:05
    Temat: Czy oskarzony moze napisac wniosek o zlaczenie dwoch procesow sadowych?
    Od: c...@g...pl (A.S.)

    Witam,
    Mam problem.... Starsza Pani zostala oskarzona przez kilka osob o
    oszustwo. W tej chwili tocza sie przeciw niej dwa procesy. Akty
    oskarzenia obejmuja ten sam okres "dzialania" i dotycza tej samej
    "dzialalnosci". Czy ta Pani moze napisac do Sadu wniosek o zlaczenie
    tych dwoch spraw sadowych (zeby nie musiala biegac do sadu dwa razy
    czesciej)? Jesli te dwie sprawy mozna polaczyc w jeden proces sadowy, to
    jak napisac taki wniosek (i czy to w ogole wniosek?).
    pzdr
    A.

  • 2. Data: 2004-04-05 09:21:47
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "A.S." <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czesciej)? Jesli te dwie sprawy mozna polaczyc w jeden proces sadowy, to
    > jak napisac taki wniosek (i czy to w ogole wniosek?).

    Podales za malo informacji, aby mozna bylo precyzyjnie odpowiedziec.
    Ten problem w k.p.k. reguluja normy o wlasciwosci sadu (art. 31 i 32) oraz
    o lacznosci podmiotowej i przedmiotowej (art. 33 i 34)
    Zakladajac, ze jest tak, jak piszesz, mozliwe jest zlozenie wniosku o
    przekazanie sprawy wg. wlasciwosci (a nie o "polaczenie procesow") . Trzeba
    to dobrze uzasadnic i zlozyc w sadzie, z ktorego chcesz "przekazac sprawe",
    powiadamiajac sad, do ktorego chcesz przekazac (przesylajac kopie wniosku).
    Spor o wlasciwosc miedzy rownorzednymi sadami rozstrzygnie sad nadrzedny,
    wydajac postanowienie, na ktore mozna zlozyc zazalenie.

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 3. Data: 2004-04-05 14:48:21
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

> [...]
    > czesciej)? Jesli te dwie sprawy mozna polaczyc w jeden proces sadowy, to
    > jak napisac taki wniosek (i czy to w ogole wniosek?).

    Jeśli sprawy są w tym samym sądzie, to pewnie
    sami je połączą, o ile są na tym samym etapie.

  • 4. Data: 2004-04-06 19:51:00
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    połaczenie spraw może nastąpić tylko na zasadach art 33 i 34 kpk
    decyduje o tym sąd
    można natomiast zwrócić mu uwagę