  • 1. Data: 2004-04-04 20:37:02
    Temat: Czy powinienem zacząć się bać?
    Od: "Przestraszony" <c...@g...pl>

    Witam

    wszystkich bywalców psp i proszę o pomoc w zrozumieniu zawiłości Temidy.

    Prozaiczna [błyskawiczna] sprawa o przyznanie praw spadkowych
    [dziedziczenie ustawowe] zakończona zamknięciem rozprawy i wydaniem
    postanowienia.
    Żaden ze spadkobierców nie odwołuje się.
    Spadkobiercy otrzymują odpisy uprawomocnionego postanowienia.

    Mija kilkanaście miesięcy w czasie których:
    - dopełniono formalności w Urzędzie Skarbowym,
    - nie zaistniały żadne nowe fakty mające znaczenie dla sprawy,
    - nie miało miejsca otwarcie rozprawy lub wznowienie postępowania.

    Obecnie spadkobiercy otrzymują [nowe] postanowienie Sądu [wydane na
    posiedzeniu niejawnym] - nakazujące sporządzenie spisu inwentarza masy
    spadkowej przez ... Komornika.

    Byłbym wdzięczny za wytłumaczenie:
    1) O co w tym wszystkim chodzi?
    2) Jakie są podstawy prawne takiego postępowania?
    3) ... jak w temacie ;-)

    TIA

    Przestraszony (Login w ROT13)

    "Sąd: grupa ludzi orzekająca, która strona miała lepszego adwokata."

  • 2. Data: 2004-04-04 21:32:33
    Temat: Re: Czy powinienem zacząć się bać?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przestraszony" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Byłbym wdzięczny za wytłumaczenie:
    > 1) O co w tym wszystkim chodzi?
    > 2) Jakie są podstawy prawne takiego postępowania?
    > 3) ... jak w temacie ;-)

    Podejrzewam, że ktoś ze spadkobierców sądzi, że ktoś inny wziął więcej
    procencików, niż by to wynikało z postanowienia sądu.

  • 3. Data: 2004-04-04 22:27:01
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Przestraszony wrote:

    > Obecnie spadkobiercy otrzymują [nowe] postanowienie Sądu [wydane na
    > posiedzeniu niejawnym] - nakazujące sporządzenie spisu inwentarza masy
    > spadkowej przez ... Komornika.

    przyjęli spadek z dobrodziejstwem inwentarza?

    KG

  • 4. Data: 2004-04-04 23:45:39
    Od: "Przestraszony" <c...@g...pl>

    "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> wrote:

    > przyjęli spadek z dobrodziejstwem inwentarza?

    Tak, lecz przypadkiem nie należało zażądać spisu inwentarza "nieco"
    wcześniej?
    Byłoby to IMHO logiczne przed zamknięciem rozprawy.
    Czy często Sąd samorzutnie wraca do spraw, które raczej powinny leżakować
    w archiwum?
    Jak taki spis ma wyglądać w parę lat po otwarciu spadku?

    THX za zainteresowanie się.

  • 5. Data: 2004-04-04 23:52:03
    Od: "Przestraszony" <c...@g...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > Podejrzewam, że ktoś ze spadkobierców sądzi, że ktoś inny wziął więcej
    > procencików, niż by to wynikało z postanowienia sądu.

    Błędny trop - nic takiego nie miało, nie ma i nie będzie miało miejsca.

    THX za zainteresowanie się.

  • 6. Data: 2004-04-05 00:00:47
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

> [...]
    > leżakować w archiwum?
    > Jak taki spis ma wyglądać w parę lat po otwarciu spadku?

    a moze okazalo sie, ze sa jakies dlugi po zmarlej osobie i dowala Wam
    splate? 9czego oczywiscie nie zycze...)

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 7. Data: 2004-04-05 00:24:46
    Od: "Przestraszony" <c...@g...pl>

    "Psychik" <p...@Z...pl> wrote:

    > a moze okazalo sie, ze sa jakies dlugi po zmarlej osobie i dowala
    > Wam splate? 9czego oczywiscie nie zycze...)

    Żadnych długów spadkodawca nie pozostawił - 100% pewności, a nawet gdyby
    jakieś były to już dawno nastąpiło przedawnienie :)

  • 8. Data: 2004-04-05 05:45:57
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Żadnych długów spadkodawca nie pozostawił - 100% pewności, a nawet gdyby
    > jakieś były to już dawno nastąpiło przedawnienie :)

    To przeciez komornik nie bierze sobie nic tak po prostu, generalnie musi
    miec wyrok sadu. Nie mozesz po prostu dowiedziec sie u komornika ?

  • 9. Data: 2004-04-05 08:15:27
    Od: "Przestraszony" <c...@g...pl>

    "KrzysiekPP" <k...@o...pl> wrote:

    > To przeciez komornik nie bierze sobie nic tak po prostu, generalnie
    > musi miec wyrok sadu

    I otrzymał lub w najbliższym czasie otrzyma, a w tym przypadku AFAIK
    wystarczy postanowienie Sądu.

    > Nie mozesz po prostu dowiedziec sie u komornika ?

    Biedny [?] Komornik nic nowego mi nie powie - ma tylko wykonać pracę
    zleconą przez Sąd.

    IMHO niezbyt uważnie przeczytałeś post rozpoczynający wątek [bez urazy],
    przecież napisałem: "nie zaistniały żadne nowe fakty mające znaczenie dla
    sprawy".
    Ja tylko usiłuję zrozumieć jakie mogły być przyczyny wydania [teraz!]
    takiego postanowienia i jak mają się one do KPC.

    THX za zainteresowanie się.

  • 10. Data: 2004-04-05 09:26:15
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    > Biedny [?] Komornik nic nowego mi nie powie - ma tylko wykonać pracę
    > zleconą przez Sąd.

    Jesli wkroczyl komornik, jest oczywiste ze ma tytul wykonawczy na jakas
    wierzytelnosc. Komornik nie zajmuje sie wreczaniem kwiatow.
    Ma obowiazek powiadomic (na zadanie) strony o stanie prowadzonej przez
    siebie egzekucji - art. 763 k.p.c a zwlaszcza przed przystapieniem do
    czynnosci przedstawic tytul egzekucyjny.

    --
    pozdrawiam:-) Marek