  • 21. Data: 2019-01-11 04:34:26
    Temat: Re: Jazda hulajnogą elektryczną po alkoholu
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-10, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Hulajnoga spełnia definicję pieszego, więc nie jest pojazdem. Ani
    > mechanicznym, ani żadnym innym. Upatrywałbym ewentualnie jej spełnienia
    > się jako rower elektryczny ale ustawaodawca tradycyjnie zawalił sprawę.
    >
    > BTW - kto to kurwa, piszę "prąd o napięciu nie wyższym niż 48V". W
    > biurze legislacyjnym pracują dziennikarze WP?

    A co jest niepoprawnego w tym sformułowaniu?

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2019-01-11 04:48:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-10, Animka <a...@t...nieja.idm.pl> wrote:

    > Moim zdaniem pijany na hulajnodze prędzej sobie zrobi krzywdę niż komuś
    > innemu.
    > Upadnie na twarz i będzie leżał.

    Hulajnoga waży mało, ale razem z człowiekiem już wystarczająco, aby przy
    10-20km/h kogoś skosić lub pchnąć np. głowa na krawęznik, barierkę czy
    inną atrakcję. Zmojego lokalnego podwórka, gdzie elektryczne hulajnogi
    są bardzo popularne jest tego typu wypadków po kilka rocznie.

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2019-01-11 06:59:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A co jest niepoprawnego w tym sformułowaniu?

    Jednostką prądu elektrycznego jest amper.

    Wcześniej był w pord (słusznie obecnie miniony) zapis "w razie potrzeby
    ułatwić wyprzedzanie zatrzymując się". Zatrzymanie z definicji
    uniemożliwia wyprzedanie - niby wiadomo co ustawodawca chciał napisać,
    ale w sądzie argument jest. Ponadto co znaczy "w razie potrzeby" i kto
    ma to określać - rowerzysta - ok - on nie widzi potrzeby wyprzedzania
    go, co w zasadzie kończy temat.

    Jak już mamy biuro legislacyjne to niech do cholery robią to dobrze a
    nie na poziomie stażystów w portalach internetowych - z "prądu o
    napięciu" jest prawie zawsze polewka w komentarzach.

    Shrek

  • 24. Data: 2019-01-11 07:07:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-01-11 o 06:59, Shrek pisze:

> [...]
    > nie na poziomie stażystów w portalach internetowych - z "prądu o
    > napięciu" jest prawie zawsze polewka w komentarzach.

    Nie odpowiedziałeś na pytanie - jak napisać, że gdzieś płynie prąd o
    napięciu 48V?

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2019-01-11 07:09:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-11, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jednostką prądu elektrycznego jest amper.

    E-e. Jednostka natężenia prądu elektrycznego jest amper.

> [...]
    > ale w sądzie argument jest. Ponadto co znaczy "w razie potrzeby" i kto
    > ma to określać - rowerzysta - ok - on nie widzi potrzeby wyprzedzania

    Odnosiłem sie tylko do zacytowanego.

    > Jak już mamy biuro legislacyjne to niech do cholery robią to dobrze a
    > nie na poziomie stażystów w portalach internetowych - z "prądu o
    > napięciu" jest prawie zawsze polewka w komentarzach.

    To źle, bo zasadniczo jedyne czego brakuje to słówka elektrycznego, a
    reszta jest jak najbardziej poprawna.

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2019-01-11 10:04:42
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, January 11, 2019 at 6:59:43 AM UTC+1, Shrek wrote:

    > Jednostką prądu elektrycznego jest amper.

    Ale tam chodzi o max napiecie i raczej poprawnie jest sformulowane:

    rower - pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni
    osoby jadącej tym pojazdem; rower może być wyposażony w uruchamiany
    naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny zasilany prądem o napięciu
    nie wyższym niż 48 V o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250 W,
    którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po
    przekroczeniu prędkości 25 km/h;

  • 27. Data: 2019-01-11 10:37:53
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 11 Jan 2019 06:09:39 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > E-e. Jednostka natężenia prądu elektrycznego jest amper.

    Można powiedzieć (i napisać) "prąd elektryczny" albo "natężenie prądu
    elektrycznego". To to samo.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Nat%C4%99%C5%BCenie_pr
    %C4%85du_elektrycznego

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 28. Data: 2019-01-11 10:39:58
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 11 Jan 2019 07:07:47 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > jak napisać, że gdzieś płynie prąd o
    > napięciu 48V?

    Między punktami o różnicy potencjałów (napięciu) 48 V może popłynąć prąd o
    natężeniu zależnym od oporu elektrycznego pomiędzy nimi.

    Prąd ma natężenie; napięcie to może być w gniazdku.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 29. Data: 2019-01-11 10:49:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-11, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > Można powiedzieć (i napisać) "prąd elektryczny" albo "natężenie prądu
    > elektrycznego". To to samo.
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Nat%C4%99%C5%BCenie_pr
    %C4%85du_elektrycznego

    Prąd elektryczny to nazwa pewnego zjawiska lub okreslenie potoczne na
    nateżenie pradu elektrycznego. Podkreślmy: określenie potoczne. A
    cytowany był formalny dokument urzędowy, gdzie nie powinno być określen
    potocznych. Nalezy więc założyć, że dotyczy to zjawiska a nie potocznej
    nazwy natężenia prądu elektrycznego.

    Zresztą przyjmując nawet tę potoczną nazwę, nie czyni ona tego
    sformułaowania błędnym, prawda?

    --
    Marcin

  • 30. Data: 2019-01-11 11:12:22
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 11 Jan 2019 09:49:38 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > cytowany był formalny dokument urzędowy, gdzie nie powinno być określen
    > potocznych. Nalezy więc założyć, że dotyczy to zjawiska a nie potocznej

    Całkowicie zgadzam się z pierwszym zdaniem, z którego wynika, że uważałeś
    na fizyce i doskonale rozumiesz o czym była mowa, czego szczerze gratuluję,
    bo ja niby miałem biologię, a nigdy nie pamiętam czy węże to gady, czy
    płazy.
    Na dokumentach urzędowych się nie znam, więc nie będę się wypowiadał, czy
    dopuszczalne są w nich określenia potoczne; rozumiem, że nie. Szeroko
    rozumiani uczeni nie czepiają się - może poza jakimiś dziwakami - kiedy
    ktoś mówi "prąd elektryczny" zamiast "natężenie prądu elektrycznego", ale w
    dokumentach urzędowych zapewne musi być porządek.

    > Zresztą przyjmując nawet tę potoczną nazwę, nie czyni ona tego
    > sformułaowania błędnym, prawda?

    Chciałem właśnie przekazać, że oba sformułowania są poprawne.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl