  • 31. Data: 2019-01-11 11:19:27
    Temat: Re: Jazda hulajnogą elektryczną po alkoholu
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-11, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > Między punktami o różnicy potencjałów (napięciu) 48 V może popłynąć prąd o
    > natężeniu zależnym od oporu elektrycznego pomiędzy nimi.
    >
    > Prąd ma natężenie; napięcie to może być w gniazdku.

    A teraz sformułuj to zdanie przytoczone przez Shreka stosując powyższą
    terminologie.

    Wszyscy wiemy, że to rożnica potencjałów, ale to ma być zrozumiałe bez
    jakiejś analizy sytuacyjnej.

    Analogicznie: Porażenie prądem o napięciu 220V.

    --
    Marcin

  • 32. Data: 2019-01-11 11:35:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-11, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:
    > Całkowicie zgadzam się z pierwszym zdaniem, z którego wynika, że uważałeś
    > na fizyce i doskonale rozumiesz o czym była mowa, czego szczerze gratuluję,
    > bo ja niby miałem biologię, a nigdy nie pamiętam czy węże to gady, czy
    > płazy.

    Jak miałem 12 lat to zasnąłem na łóżku, na którym wcześniej podłączałem
    coś do prądu o napięciu 220V (tzn. obwodu z występującą różnica
    potencjału pomiędzy dwoma nie do końca izolowanymi przewodnikami), po
    czym we śnie przeturlałem się w odpowiednie miejsce i wypaliłem sobie
    małą dziurę w przedramiu nie budząc się. Dało mi to odpowiedni impuls do
    późniejszego udzielania się m.in na grupie pl.soc.prawo. Na fizyce nie
    uważałem.

    --
    Marcin

  • 33. Data: 2019-01-11 11:36:55
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-11 o 10:04, WS pisze:

    > Ale tam chodzi o max napiecie i raczej poprawnie jest sformulowane:

    Ale właśnie do sedna się odnosi przedmówca, bo jakby uważał na fizyce,
    to przy prądzie znaczenie ma natężenie.... Napięcie ma wpływ, ale samo
    wysokie napięcie to nie wszystko. A przecież chodzi nam o to jaka moc ma
    mieć urządzenie, a nie, jakim napięciem akurat je uzyskaliśmy. Jak
    widzisz ktoś zauważył to, dalej dając moc, ale wcześniej nie wiadomo
    czemu dał napięcie....
    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 34. Data: 2019-01-11 11:44:32
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    u2 <u...@o...pl> wrote:

    > ma silnik, więc mechaniczny, niezależnie od prawniczego bełkotu:)

    Ale przed sądem liczy się prawo a nie fizyka.

  • 35. Data: 2019-01-11 11:46:56
    Od: ń <k...@t...sie>

    Zawsze myślałem, że noga.
    Ta, którą sąd akurat wstanie.

    -----

  • 36. Data: 2019-01-11 11:53:52
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, January 11, 2019 at 11:37:05 AM UTC+1, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Ale właśnie do sedna się odnosi przedmówca, bo jakby uważał na fizyce,
    > to przy prądzie znaczenie ma natężenie....

    Bo ja wiem..., przedmowca przyczepil sie terminu prad w rozumianego jako natezenie
    pradu. A glowne zanaczenie to zjawisko fizyczne... np. mowimy podwyzka cen pradu, w
    gniazdku jest prad (choc np. nic nie jest podpiete i natezenie wynisi zero)

> [...]
    > mieć urządzenie, a nie, jakim napięciem akurat je uzyskaliśmy. Jak
    > widzisz ktoś zauważył to, dalej dając moc, ale wcześniej nie wiadomo

    Moc to jedno, a ograniczenie napiecia moze wynikac chocby ze wzgledow bezpieczenstwa
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Napi%C4%99cie_bezpiecz
    ne

    W rowerze, zabawkach itp. raczej specjalnych zabezpieczen nie ma, wiec niskie
    napiecie jest mocno wskazane, a w sumi latwiej robi sie napedy na wysokie (bo
    mniejsze natezenie pradu, ciensze przewody itp...)

  • 37. Data: 2019-01-11 12:21:54
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Moim zdaniem o ile do 0,5 promila faktycznie jest to bezkarne (w
    > przepisie mowa o pojeździe mechanicznym), no to powyżej mowa o
    > kierowaniu pojazdem w "ruchu lądowym", a hulajnoga już spełnia tę definicję.

    Co jako policjant zrobiłbyś, gdybyś ujawnił jazdę taką hulajnogą powyżej
    0,5 promila (zakładając, że kierujący byłby spokojny i współpracujący)?
    Odebranie prawa jazdy, mandat, zatrzymanie i na dołek, izba wytrzeźwień,
    coś jeszcze innego?

  • 38. Data: 2019-01-11 12:22:40
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 11 Jan 2019 10:19:27 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > A teraz sformułuj to zdanie przytoczone przez Shreka stosując powyższą
    > terminologie.

    Można napisać, że "przez urządzenie/obwód płynie prąd o natężeniu iluś
    amperów".
    To samo urządzenie/obwód może być podłączone do napięcia 48 V. Wtedy -
    jeśli opór jest skończony - popłynie prąd, ale nigdy "o napięciu 48V".

    > Analogicznie: Porażenie prądem o napięciu 220V.

    To musi być osławiony skrót myślowy, który nie ma prawa bytu w dokumentach
    urzędowych. Puryści napisaliby, że "napięcie 220 V spowodowało porażenie
    prądem", ale suweren powiada, jak napisałeś i rozumie, o co chodzi.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 39. Data: 2019-01-11 12:23:50
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    WS <L...@c...pl> wrote:

    > Moc to jedno, a ograniczenie napiecia moze wynikac chocby ze wzgledow
    > bezpieczenstwa https://pl.wikipedia.org/wiki/Napi%C4%99cie_bezpiecz
    ne

    Przy wypadku, gdyby obwód po zderzeniu miał się jakimś cudem zamknąć przez
    człowieka?

  • 40. Data: 2019-01-11 12:26:17
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Stokrotka <o...@i...pl> wrote:

    > Według instrukcji, mniejsze typy, 250 W, rozpędzają się do 21 km/h.

    Kupiłem sobie wczoraj. Podniesiona (koło obracające się w powietrzu) kręci
    się do 30 km/h (tyle pokazuje licznik). Jadąc nie byłem w stanie osiągnąć
    więcej niż ok. 15-16 km/h.

    > Według relacji posiadaczy większego pojazdu tego typu mogą mieć nawet
    > kikadziesią km/h. Np blisko 50, a pewnie i więcej.

    Może z górki, albo mocniejsze niż 250 W. Albo jak ktoś ma mocne i szybkie
    nogi i pomaga hulajnodze.

    > Realnie moja na prostej drodze, pewnie z wiatrem, rozwija do 17km /h. Nie
    > widziałam większego odczytu prędkości maksymalnej niż 16,xx km/h.

    No to tak samo jak ta moja.